שיט בנהר ואגמי השאנון - 2011

מאת משפחת קופלמן

יוני 2011

מזג האויר הפכפך בעונה זו – אך אנו זכינו בימים יפים.

24.06.2011 – טיסה לדאבלין דרך פרנקפורט. לופטהנזה. טיסה של כ-4 שעות עם המתנה של שעה בשדה בפרנקפורט. לינה במלון קלריון בסמוך לשדה. מלון בסיסי – חדרים פשוטים ונקיים – בר+ מסעדה שפתוחים עד 2 בלילה – שירות שאטל כל 20 דקות לשדה, מטרמינל 1. בשדה בדבלין ישנה מכולת לדברים בסיסיים ומאחורי הכנסייה תחנת אוטובוסים, ממנה לוקחנו למחרת שירות הסעה לבסיס בפורטומנה. בטרמינל 1 יש גם בית מרקחת לתרופות ללא מרשם. תרופות מרשם רק בטרמינל 2 מעבר ל-Security. שירות רופא בתשלום 100 יורו מגיע תוך שעתיים.

יום 1 – בשעה 12:30 יצאנו לנסיעה של כשעתיים וחצי עד לפורטומנה. אוטובוס נוח ללא עצירות בדרך, ללא תחנות שירות או שירותים. יש להצטייד מראש באוכל ושתייה, ואין מיזוג או חימום.

פורטומנה:

הבסיס - בסיס נוח, שקט ונעים. מרינה קטנה ואינטימית. בעל המקום איש אדיב וסבלני. יש בו מקלחת ושירותים עם קוד כניסה לשירות השוהים. הסירה (Shannon Star) מתוחזקת ברמה סבירה. ההדרכה יסודית ונעימה, ואורכת כ-45 דקות + חצי שעה התנסות בנהיגה. ההדרכה מורכבת מצפייה בסרט וידאו ומתן הסברים מאחד המדריכים.

אופניים - במקום ישנם הרבה זוגות אופניים – אופני ילדים- 35 יורו לשבוע, אופני מבוגרים - 55 יורו לשבוע. האופניים נוחים – כסאות וכידון ניתנים להתאמה. מומלץ לקחת אופניים – נוח לטיולים ולקניות.

העיירה - סימפטית. סופרמרקט במרחק 7 דקות נסיעה באופניים, פתוח בכל ימות השבוע עד 21:00. שלוש מסעדות-פאבים. שמורת טבע יפיפיה, מומלצת לטיול אופניים – ארמון + גנים – יפה מאוד, משוחזר מ-1610 ללא רהיטים. גינה מדהימה לחובבי בוטניקה.

יום 2 - הגשר ליד פורטומנה לכיוון דרום נפתח בפעם הראשונה ב- 11:00.

Castle Harbo :

הפלגנו ל- Castle Harbo - הפלגה של חצי שעה. מעגן קטן ונוח בצדה האחורי של השמורה. הורדנו את האופניים ורכבנו כ-3 שעות ביער ובארמון. מומלץ מאוד. שבילים צרים ואתגריים בתוך מעבה היער, בלי הרבה עליות וירידות. כדאי להצטייד בתרמיל עם מים ופירות – אין חנויות לאורך השביל. במעגן יש פארק קטן למנגלים (מומלץ ביום יפה, אנחנו לא עשינו). בפארק שירותים ציבוריים ופחי אשפה לשוכני הסירות.

Terry Glass :

לקראת צהריים חצינו את Lough Derg ועגנו בTerry Glass. מרינה גדולה יחסית עם כניסה נוחה. במרינה סירות מנוע ואופנועי ים להשכרה. עגינה בצמוד למזח. בשעה 19:00 מתקיימת בפאב "Dyrk" הופעה של מוזיקה אירית חיה – חבל על הזמן! משפחה מורחבת + חברים עושים ג'אם סשן של שירה + מבחר כלים: בנג'ו, חלילית, תוף, כינור, אקורדיון אירי. אחד הנגנים מתחיל והשאר מצטרפים ומאלתרים. כל סבב כזה אורך זמן, עם מחיאות כפיים. אוכל מעולה.

יום 3 –

Banager :

יצאנו בבוקר לכיוון Banager, עיירה קטנה ומנומנמת. מרינה ציבורית מיד אחרי הגשר. בדרך לשם עברנו לראשונה בלוק:  Victoria Lock. הלוק מתופעל ע"י שני גברים נחמדים וכלב. ב-Banager ישנו פאב (מימין בכביש הראשי מיד אחרי הקניון המקורה) עם Irish Coffe משובח – קפה, ויסקי, קצפת וסוכר – כל אבות המזון.

לעת ערב יצאה השמש (מואר עד 23:00) ואז יצאנו לרכיבה בשבילים חזרה ל-Victoria Lock ושוב לסירה. טיול מקסים – האור של הערב צובע את השדות והנהר בזהב. הפאב המקומי JJ Locker הוא בן 250 שנה – כמו נגינת הפסנתר שבו. מקום קסום ומוזר ששום דבר לא השתנה בו בזמן הזה. יש לאירים מנהג נחמד לצבור כרטיסי ביקור של עוברי אורח. הכרטיסים נעוצים אל הקירות ברחבי הפאב.

יום 4 –

Shannon Bridge :

יצאנו לכיוון Shannon Bridge – עיירה עוד יותר קטנה ועוד יותר מנומנמת מקודמתה.

בפאב המקומי שהוא בן 300 אכלנו מרק נפלא וניסינו להתמודד עם ה-Puzzlr הבא התלוי על הקיר: "מה יותר חזק מאלוהים, יש אותו לעניים ולעשירים אין אותו, ואם תאכל אותו תמות?".  למי שרוצה לדעת את התשובה – שיבוא ל-Shannon Bridge והברמן יכניס לו לכוס פתק עם התשובה.

ב-Tourist information התחברנו קצת לאינטרנט והילדים שיחקו ביליארד בפאב.

Athlone :

לעת ערב הגענו ל-Athlone – עיירה גדולה, מלאה היצע של חנויות, מסעדות, והפאב הכי עתיק באירלנד (בו היה צפוף, שמח ומלא מוזיקה). ליד הפאב, במסעדה האיטלקית, הגישו אוכל עד מאוחר. חשוב בימי השבוע להגיע לעיירה הרבה לפני 18:00. החנויות נסגרות מוקדם. בחנות כלבו בשם Dunnss כיסינו את נושא השופינג בזול – מוצרים נחמדים: בגדים, נעליים, תיקים, והכל ברבע מחיר מישראל.

יום 5 – כדאי לצאת לחצות את הלוק "רי" מוקדם כשהנסיעה נוחה והשמים בד"כ בהירים יותר (כנראה בעונה זו השמש יוצאת בשעות הבוקר ובערב).

היזהרו ! ב-1960 דווח ב-BBC על מפלצת ימית שקמה לתחייה במימי האגם הזה.

Lanesborough :

את הלילה בילינו ב-Lanesborough – עיירה קטנה עם מגרש טניס צמוד למעגן, שמורה מעבר לגשר, שלושה פאבים (אחד מהם עם ביליארד). בפאב האמצעי שמענו 2 נגנים בSession- שהתחיל ב-22:30 ונמשך ונמשך... כולל שירה, ריקודים וסיידר אירי משובח.

יום 6 –

Roosky :

הפלגנו ל-Roosky. חור. מקום עממי ופשוט ביותר. בפאב הקרוב ללוק (עגנו בטבע ליד הטיילת, ולא במעגן מסודר) הילדים התמודדו בכבוד עם המקומיים במשחק ביליארד. חיפשנו את ה-Cycle Trail ללא הצלחה. כנראה שאין כזה. מומלץ לשוט עד לעיירה הבאה Domod ולא לעצור ב-Roosky.

Domod :

בדומוד יש מגרש טניס צמוד למעגן, שירותי כביסה, חנויות, מוזיאון של כלי לחימה ותחבורה ממלחמת העולם השנייה (פתוח בימי שבת עד שני), ושמורת טבע מאוד יפה שאפשר ללכת או לרכב בה. דיג נוח – תפסנו דג אחד סופסוף!

יום 7 –

Carrik On Shanon

שייט לCarrik On Shanon. הגשר ביציאה מרוסקי נמוך מאוד ובעונת הקיץ, כשהמפלס עולה, צריך להתכופף כדי לעבור תחתיו בכמעט נגיעה. צריך לברר ב-Roosky Lock אם אפשר לצאת. קריק היא עיירה נעימה - יש בה חנויות שנקינאיות (שוב: החנויות נסגרות בשעה 18:00), הרבה פאבים ומסעדות סמי-פריקיות, מגרש טניס. תחנת הבסיס גדולה עם כל השירותים.

המלצות כלליות:

להביא הרבה ספרים, תשבצים, דיסקים (כיף לשמוע מוזיקה בסירה).

בערב כיף למבוגרים לצאת לפאב ולילדים לראות סרט במחשב.

בכל פאב כמעט יש Session של נגני מוזיקה אירית מסורתית שמתנהלים בצורה עממית וספונטנית – אחד מתחיל והשאר מצטרפים. כיף גדול.