שייט נהרות עצמאי בפריזלנד (צפון הולנד)

מאת בני משפחות צוק ואון

אוגוסט 2014

מי אנחנו ...
סבא, סבתא ושני נכדים, שיצאו לשייט תעלות עצמאי בהולנד-פריזלנד.

היומן מורכב משלושה סוגי תיאורים:
1.  יומן ספינה, המציין את פעילות השייט כולל הערות בסופו של יום.
2.  יומן חווייתי של נער בן עשר.
3. מפות של נקודות הציון שעברנו באזור, ותמונות.

לתמונות נוספות, בקרו בערוץ היו-טיוב המשפחתי שלנו- https://www.youtube.com/watch?v=0jkRU_9fqwI

יום שבת - 23.8.2014

13:00 - רישום לקבלת ספינה מהמשרד של LE BOAT ב- WOUDSEND . גשם שוטף עד 14:00
14:15 - העמסת הציוד על האנייה ובישול ארוחת צהריים.
16:00 - קבלת תדרוך והפלגת מבחן.
18:15 - יציאה לים מ- WOUDSEND
19:30 - חזרה למעגן ב- WOUDSEND (שכחנו להחנות את הרכב בחניון)...
20:30 - עגינה באי JELTESLEAT
21:00 - ארוחת ערב חגיגית

הערות של יום: ללמוד היטב את המסלול, עומק ורוחב התעלה, גובה גשרים ושעות פתיחה.

רשמים מהיומן:

קמתי בבוקר והשמיים היו אפורים. חשבתי שיהיה גשום וקר. התלבשתי והלכנו לארוחת הבוקר במלון באמסטרדם. ארזנו סנדוויצ'ים ולקחנו עגלת מזוודות, העמסנו את המזוודות והעברנו אותם לאוטו. נסענו שעה וחצי, בזמן הנסיעה קראתי ספר.

הגענו למשרד הקבלה מלאי התרגשות ולמזלי השמיים היו כחולים. הפקידה הנחמדה הסבירה באנגלית פשוטה, שאני עדיין לא הבנתי, כ-חצי שעה. היא אמרה שהספינה עדיין לא מוכנה זה היה מבאס.

ניצלנו את הזמן לקניית רשיונות דייג, אני אלים וסבתא חיכינו באוטו. התכוונו ללכת לבית קפה אבל הפקידה התקשרה ושמחתי שסוף סוף אני אראה את הספינה.

נסענו לחניית היאכטות והפקידה נתנה לנו את יאכטה מס' 20. הלכנו לחנייה והספינה הראשונה היתה גדולה ויפה והמספר שלה היה 20. שמחתי ברמות וידעתי שהספינה תהיה טובה.

נכנסנו לספינה, התרגשתי ממש ואז ראיתי שהספינה אדירה, שני חדרי שינה + ספה נפתחת+שני שירותים+מטבח. זה היה מגניב. העלינו את המזוודות לספינה בערך חצי שעה. ואז המדריך הגיע, הוא הסביר איך מפעילים את השירותים וזה היה מגעיל לגמרי כי השרותים שאבו מים מהנהר. הוא הסביר באנגלית אז זה קצת שיעמם אותי. הוא הסביר בערך שעה וחצי ממש חפרפרת ואני הייתי להוט לצאת.

בדרך למעגןסוף סוף יצאנו לדרך.

סבא הראה לי ולאלים איך נוהגים. זה היה כיף מאוד ואז בשלב מסויים סבתא נזכרה שלא שמנו את האוטו בחניון אז חזרנו אחורה. ניצלנו את ההזדמנות לקנות מצרכי אוכל ולהטעין את הספינה. ואז סוף סוף סוף יצאנו באמת לדרך. שטנו בערך חצי שעה ואז חיפשנו מקום לחנות. בסוף מצאנו מקום טוב וקשרנו את החבלים, הרגשתי כמו שודד ים.

יום ראשון - 24.8.2014

07:00 - השכמה (טפטוף קל עם קשת בענן)
08:00 - ארוחת בוקר French Toast
10:00 - יציאה מהאי JELTESLEAT לכיוון העיירה HEEG
11:00 - עגינה ב-HEEG. ארוחת צהריים.
13:00 - יציאה לעיירה BOLSWARD.
14:30 - עגינה בעיירה BOLSWARD.

שייט בין התעלות והגשריםהערות של יום: להפעיל חימום בסירה לפחות שעתיים לפני ההגעה ליעד. להתרחץ בזמן ההפלגה. למלא רק חצי כוס מים בסירה, להקפיד על כיבוי אורות.

רשמים מהיומן:

הלילה היה קר מאוד ואלים נתן לי את שמיכת המילוט שלו וזה עזר אבל עדיין היה קר. קמנו בבוקר וסיפרנו זה לזה כמה קר היה.

סבתא הראתה איך מנקים את הספינה וטובי הכין ארוחת בוקר, לחם מטוגן וסלט.

שיחררנו את החבלים והפלגנו בערך חצי שעה (אחרי כמה התברברויות, לא צריך להלחץ כל מה שצריך זה לחזור אחורה ולמצוא מסלול אחר). היה קשה למצוא מקום להחנות את הספינה. בסוף מצאנו מקום טוב לחנות. איש נחמד עזר לנו לקשור את הספינה לרציף.

אחרי זה הורדנו את האופניים. אני ואלים נסענו באופניים. זה היה כיף מאוד כי קל מאוד לרכוב, כי הקרקע ישרה ואין עליות.

הלכנו בעיר, והתכוונו לשבת בבית קפה אבל אז ירד גשם והיינו צריכים לחזור לספינה. בספינה אכלנו ארוחת צהריים, מרק ופתיתים, זה היה טעים מאד.

היו הרבה גשרים בדרך ולקח זמן עד שהגשר נפתח. הכי מצחיק שבגשר האחרון חיכינו הרבה זמן ובסוף התברר שצריך ללחוץ על כפתור כדי שהשער ייפתח.

הסירה שלנובסוף הגענו לעיירה BOLSWARD. מצאנו די בקלות מקום לחנות את הספינה, קשרנו את החבלים ויצאנו לעיר. הורדנו את האופניים והתחלנו לרכוב. רוב החנויות היו סגורות בגלל שיום ראשון, חוץ מבית קפה אחד שהיה פתוח. ישבנו שם כדי להתרענן בקפה ועוגה וכדי להטעין את הטלפונים.

חזרנו לספינה ודגתי כמה זמן. היו אכילות אבל הדגים היו קטנים.

יום שני - 25.8.2014

10:00 - השכמה (שמשי ונעים).
10:15 - ארוחת בוקר.
10:30 - יציאה לקניות.
12:10 - יציאה לכיוון העיירה SNEEK וחזרנו לרציף בעקבות סגירת השער.
13:00 - יציאה חוזרת לעיירה SNEEK
14:00 - מעבר דרך ארבעה גשרים בעיירה LJLST.
15:00 - עגינה בעיירה SNEEK

למעלה - דגל פריזלנדרשמים מהיומן:

בערב דוד טובי אמר שקר לו מדי ולא נוח אז הוא ישן בבית מלון. הלילה היה לי ניסיון מהלילה הקודם, אז הכנתי מראש שמיכת מילוט, אבל שמיכת המילוט שלי נפלה אז היה לי קר.

הטלפונים היו בהטענה מחוץ לספינה אז לא היה מה שיראה את השעה, אז אני משער שקמתי בשמונה. בבוקר שתיתי תה ואכלתי עוגיות אוראו. אחרי זה דגתי מהספינה, היו אכילות אבל הדגים היו קטנים ככה שהם לא יכולים לבלוע את הקרס. התאכזבתי מאד.

דוד טובי הגיע לספינה ואלים התעורר אז הורדנו את האופניים וקנינו אוכל. אלים היה עייף אז הוא וסבא חזרו לספינה. אני וסבתא חיפשנו מאפייה וטובי שלח אותנו למקום הלא נכון, אז אני וסבתא הסתובבנו לכיוון ההפוך ובסוף מצאנו וחזרנו לספינה.

אחרי שסבא ואלים חזרו הרמנו עוגן אבל השער היה סגור. אני דגתי קצת וסבתא שלחה את סבא ואלים לקנות מים. ואחרי שגמרתי לדוג (לא דגתי אף דג, שוב בתבאסתי) ניקיתי את הסיפון.

אחרי שעה הגשר ניפתח. יצאנו ל-SNEEK. טובי הכין ארוחת צהריים טעימה הכוללת נקניקיות ותפוחי אדמה. אחרי שעתיים ורבע הגענו ל-SNEEK . עיירה יפה מאוד. מצאנו מקום טוב להחנות את הסירה, הורדנו את האופניים וטיילנו בעיר.

התקשרו מהחברה של הסירה. הם אמרו שישלחו את הרמן הטכנאי לתקן את החימום. אז סבא וטובי הלכו לספינה ואני ואלים וסבתא המשכנו. בדרך חלק מהאופניים שלי התעקם. חשבתי שהכל אבוד ואני לא ארכב עליהם יותר אבל אז אלים שוב הציל את המצב. הוא פתח את המולטי-טול שלו (אולר) והוציא את הברגים וחיבר את החלק למקום. אחרי זה אני וסבתא ואלים ישבנו בבית קפה ושתיתי שוקו וטוסט. אני ראיתי חנות זולה של בגדים שאני מכיר אז הלכנו אליה וקנינו הרבה בגדים בשביל הילדים. ואז סבא הגיע ואמר שהחימום בסדר ושילם על מה שקנינו. איזה כיף שאנחנו עושים הכל באיזי.

טובי לקח מונית חזרה לבית שלו. חזרנו לספינה. אני הלכתי דוג (ושוב לא הצלחתי לדוג ושוב התבאסתי), וסבתא הכינה ארוחת ערב טעימה מאוד הכוללת חביתה ופתיתים טעימים מאוד.

יום שלישי - 26.8.2014

10:00 - יציאה למילוי מים במעגן כ-450 ליטר.
11:30 - חזרה לחנייה במעגן
15:15 - יציאה מ-SNEEK לכיוון העיירה GROU
17:30 - עגינה ב-GROU
18:00 - שיטוט בעיירה וזמן דייג.

הערות של יום: בעת מילוי המים יש לשים לב שאין הצפת יתר באחורי הספינה. יש לסדר את החבלים בקשר לאסו לפני העגינה. ולאחר הזריקה לחוף יש לקשור קשר שמונה בספינה.

רשמים מהיומן:

בלילה ישנתי מעולה, לא היה לי קר בגלל שהחימום פעל והיתה לי חולצה טרמית. התעוררתי בבוקר בשעה 9:00 שמחתי מאד שהלילה היה חם ונעים. אכלתי קורנפלקס והלכתי לדוג. אתמול המים נגמרו אז היינו צריכים למלא את המיכל. הברז שממלא את המיכל היה בקצה התעלה, אז יצאנו מהחנייה ועגנו ליד הברז. אלים התעורר בדיוק כשיצאנו.

כשהגענו לחנייה שליד הברז, לא הצלחנו לחנות טוב בגלל שלא הספקנו לקשור את החבלים מהר או לזרוק אותם לרציף. כל פעם שלא הצלחנו היינו צריכים לצאת מהחנייה ולהכנס שוב זה היה מעצבן. בסוף הצלחנו. המחיר ל-100 ליטר הוא 50 סנט. אני חושב שזה זול בטירוף. בארץ המחיר בטח יורו ל-3 ליטר...

בשקיעהסבתא שמה 5 פעמים 5 סנט. אחרי 500 ליטר (שזה גודל המיכל) עדיין לא היה מספיק. אז קפצתי לברז ושמתי עוד 2 מטבעות של 50 סנט. אחרי עוד 200 ליטר, עדיין לא היה מספיק אז לקחתי עוד כמה מטבעות של 50 וכשהתכוונתי לקפוץ אז ראיתי שיוצאים מים מהספינה אז קראתי לסבא והוא הסתכל על זה ואמר שכנראה המים העודפים יוצאים מכאן ושטוב מאוד ששמתי לב לזה כי אם לא הייתי שם לב לזה, זה היה יכול להמשך נצח. עכשיו אני אזכור את הטיול לעד.

אחרי שגמרנו עם המים, חזרנו לחנייה אבל גם שם לקח לנו המון זמן עד שהצלחנו לחנות. האיש מהספינה ליד עזר לנו. אחרי זה אלים אמר שהוא עייף אז אני סבתא וסבא הורדנו את האופניים ויצאנו לעיר. בהתחלה התכוונו ללכת למוזיאון אבל ראינו שיש שוק בעיר. סבא הלך לטוריסט אינפורמיישן כדי לבדוק איפה אפשר לקנות אוכל לדגים ואני וסבתא הלכנו לשוק. כשגמרנו חזרנו לטוריסט אינפורמיישן וסבא לא היה שם. אז הלכנו עוד פעם לשוק כדי לבדוק אם הוא שם, הוא לא היה שם אז חזרנו והלכנו לרחוב שליד, שם ראינו אותו מסתובב בשוק. בסוף הסתבר שסבא הלך לקנות את הציוד לדייג.

חזרנו לספינה עם אוכל מהשוק ואני רכבתי עוד קצת באופניים, זה היה כיף אדיר. סבתא הכינה שניצל ופסטה מאד טעימים.

הרמנו עוגן לכיוון Grou. כעבור שעתיים הגענו ל-Grou, איש נחמד עזר לנו לחנות. האנשים בהולנד ממש נחמדים. אלים וסבתא הלכו להסתובב בעיר ואני וסבא נשארנו לדוג. ושוב שוב שוב שוב לא תפסנו אף דג אפילו לא היו אכילות. אבל היה קטע מצחיק בטירוף. ברווז חשב שהמצוף שלי הוא אוכל, והתחיל ללעוס אותו. אז אני משכתי מהר את החכה.

אלים וסבתא חזרו והביאו פיש אנד צ'יפס. אכלנו פיש אנד צ'יפס ופסטה. בערב סבתא הלכה לישון ואני וסבא שיחקנו חנויות. המשחק היה ממש מצחיק. אני אוהב את המשחק הזה. בסוף המשחק נידנדתי את השן והיא נפלה !

פריזלנד - צפון הולנדיום רביעי - 27.8.2014

11:00 - יציאה מהרציף ה-GROU לנקודת מים.
12:00 - יציאה מ-GROU לכיוון ARKKOM
13:00 - ארוחת צהריים ודייג במעגן סמוך לאגם PIKMER.
14:30 - יציאה לכיוון ARKKOM.
16:00 - עברנו דרך ARKKOM לכיוון JOURE.
16:15 - עצירה לדייג במעגן באגם POLLEN כי מפעיל הגשר היה בהפסקה.
17:30 - יציאה דרך גשר 258B לכיוון JOURE.
18:30 - עגינה סמוך ל-JOURE.

הערות של יום: לבדוק שהגריל והתנור סגורים לפני שעוזבים את הסירה, ללמוד כפיתות בסיס לפני שיוצאים לשייט.

רשמים מהיומן:

בלילה היה קצת קר בגלל שהורדתי חולצה אחת ככה שהיו לי שתי חולצות עליי. קמתי בערך בשמונה אכלתי קורנפלקס. סבתא הלכה להסתפר ואני וסבא ואלים נשארנו בספינה. כשאלים התעורר יצאנו לחנות דייג שאלים ראה אתמול. בדיוק כשיצאנו סבתא חזרה אז סבא הלך איתה חזרה לספינה כדי לפתוח לה את הדלת. בזמן הזה אלים ואני הסתכלנו בחנות מגניבה של ספינות. כשסבא חזר המשכנו ללכת לחנות. בדרך עברנו את הכנסייה והיה שם בית גדול ריק, סבא אמר שזה היה הבית של הכומר אבל הכומר מת אז השאירו את הבית כמו שהוא. אני חושב שזה בזבוז אדיר. מישהו היה יכול לגור שם.

המסלול בפריזלנדהגענו לחנות וחיפשנו משהו שמחזיק את החכה. הסתובבנו בחנות עד שלבסוף אני מצאתי מתקן כזה. חשבתי מה אני יכול להביא מתנה לחברים ואז ראיתי דגים מזוייפים בשביל דייג אז קניתי אותם.

יצאנו מ-Gruo ב-12:00 והפלגנו חצי שעה או רבע שעה כדי למצוא מקום טוב לדוג. מצאנו מעגן קטן בנהר. עצרנו שם. והלכנו לדוג. בהטלה הראשונה שלי היו לי אכילות חזקות אבל הם הסתיימו. הלכנו לאכול מרק תפוחי אדמה ועוף, סבתא התעלתה מעל עצמה האוכל ממש טוב. חזרנו לדוג אבל לא היו שום אכילות. ושוב התבאסתי. הרמנו עוגן. הפלגנו ל-Jour. רוב ההפלגה אני נהגתי. באמצע עצרנו במעגן קטן כדי לנסות שוב לדוג אבל עוד פעם לא תפסתי אף דג.

המשכנו בדרך עד שהגענו לאזור Jour ושם לא היינו בטוחים אם לחנות בעיר או ליד. בסוף החלטנו לחנות במעגן קטן לפני העיר. אכלנו ארוחת ערב פיש אנד צ'יפס וסלטים וממליגה. יצאנו להליכה קטנה במעגן. סבתא הריחה ריח של משהו שרוף ואז היא אמרה "איזה כיף שזה לא היא" ...ואז היא נזכרה שהיא שכחה את הפנקייקים בתנור. אז רצנו מהר לספינה ופתחנו את החלון, יצא מלא עשן. סבא פתח את הדלת נכנס פנימה וכיבה את הגז ממש כמו סמי הכבאי.

האכלנו את הברווזים עם הפנקייק השרוף.

יום חמישי - 28.8.2014

08:00 - השכמה (שמשי ונעים)
08:30 - ארוחת בוקר French Toast ותקרית חירום ביאכטה שלפנינו.
09:30 - יציאה לעיירה JOURE
10:00 - עגינה ב-JOURE, מרינה מטופחת, כוללת מים, חשמל, מקלחות ומכונות כביסה.
14:00 - יציאה לכיוון LEMMER (שמשי ונעים)
15:50 - 15:35 - תקרית עליה על שרטון באגם KOEVORDERMEER.
18:00 - עגינה ב-LEMMER.

הערות של יום: מזג האוויר הפכפך ולכן יש להצטייד בחליפות סערה, יש להקפיד לנווט באגם בין המצופים בלבד !!! , לשמוע לעצות של אחרים, מספרים של חרום בהישג יד (112)

האזור הדרומי של המסלולרשמים מהיומן:

קמתי בבוקר וסבא הכין לחם מטוגן טעים מאוד. נסענו מהחנייה ל-Grou. אני נהגתי. החנינו במקום נחמד והורדנו את האופניים. נסענו בעיר היו שם רחובות גדולים ככה שיש מקום לרכוב. סבתא לקחה אותי לחנות נעליים וקנינו סנדלים. המשכנו וראינו חנות ממש ממש ממש ממש ממש מגניבה שיש שם בובות סרוגות. היה שם בובת סמי הכבאי רצינו לקנות לעגור אבל זה לא היה למכירה כי נותנים את זה לעניים בחג המולד. כבר הזכרתי את זה שההולנדים ממש נחמדים.

המשכנו בדרך וראינו חנות zem man וקנינו שם הרבה דברים. עצרנו בסופר כדי לקנות מצרכים. ישבנו על ספסל ואכלנו לחם עם נקניק.

חזרנו לספינה והרמנו עוגן יצאנו מהמעגן ושטנו לכיוון Lemmer. בדרך בטעות עלינו על חלק מהאגם שהוא גבוה אז נתקענו ובסוף כעבור רבע שעה סבא הצליח לצאת. חלק מהזמן אני נהגתי והיה גשם ורוח הרגשתי ממש כמו קפטן אמיתי. כעבור 4 שעות הגענו לנמל של Lemmer כמעט לא היה מקום לחנות ושילמנו 5 יורו עבור כניסה לחלק מהנמל אבל גם הוא היה מלא, אז חזרנו לנמל ומצאנו מקום טוב. אכלנו ארוחה טעימה מאוד מאוד מאוד שסבתא הכינה הכוללת פסטה ובשר.

הלכנו לדוג ופתאום לסבא היתה משיכה חזקה והוא תפס דג. סוף סוף היה לי תקווה. זה היה כמו להזריק קפאין לדם הייתי נמרץ מאד לדוג. היו הרבה אכילות חזקות. בסוף מסתבר שהכי טוב לדוג עם תולעים. גם אלים תפס דג אחד. לי היו הרבה אכילות ופעם אחת אפילו הצלחתי להרים אותו אבל הוא נפל. התחיל להחשיך אז שמנו מצוף זוהר. המצוף היה כבד אז הוא שכב. ואז פתאום המצוף שלי עמד. לא הבנתי למה אז משכתי, ואז הבנתי שיש לי דג על החכה. הרמתי אותו מהר ועשיתי זאת סוף סוף סוף סוף סוף סוף סוף דגתי את הדג הזה. שמחתי מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד מאוד.

האזור הצפוני של המסלוליום שישי - 29.8.2014

07:00 - השכמה.
09:00 - מילוי מים 500 ליטר.
10:00 - חזרה למעגן LEMMER.
14:00 - יציאה מ-LEMMER.
15:30 - הגעה ל-SLOTEN, עגינה בשער העיר.
17:15 - מעבר לעגינה עם נקודת חשמל ב-SLOTEN.

הערות של יום: לרדת במדרגות עם הפנים למדרגות ויד חופשית. כאשר יורדים מהספינה יש לסגור ברזים של גז.

רשמים מהיומן:

הלילה היה טוב מאוד. התעוררתי בבוקר וסבתא הכינה ארוחת בוקר מלאה וטעימה הכוללת חביתה, לחם, ירקות ופודינג שוקולד.

הלכתי לדוג אבל לא היה לי סבלנות. הלכנו למלא מים בהמשך הנמל ולקחנו את החבל של המים והאיש האחראי על המים כעס ואמר "אתם צריכים לשאול לפני שאתם לוקחים".

אני העפתי את המטוס שטובי קנה לי והוא היה אדיר! ממש שמחתי שהוא קנה לי אותו. חזרנו לחנייה אבל היינו בכיוון ההפוך אז הורדנו את האופניים בכיוון ההפוך. נסענו עם האופניים בעיר היה ממש כיף.נכנסנו לחנות בשם skiprland והיה בה דברים ממש מגניבים. אכלנו טוסט במסעדה. היה טעים. כשהתחלנו לחזור לכיוון הספינה התחיל לרדת גשם.

הרמנו עוגן והפלגנו לכיוון Sloten. אני ואלים נהגנו בספינה, אלים ניווט ואני נהגתי, היה כיף. מצאנו מקום חייה מול השער הראשי. אכלנו ארוחה טעימה שסבתא הכינה הכוללת המבורגר פתיתים וסלט. הורדנו את האופניים ושוטטנו בעיירה. העיירה היתה יפה מאוד. היו אנשים שהשאירו את מרכולתם בחוץ, ואנשים היו לוקחים ושמים את הכסף במקום הסחורה.

מצאנו חנייה יותר טובה עם חשמל, אז סבתא ואני שמרנו מקום וסבא ואלים העבירו את הספינה. טובי אמר שהוא בעיר אז הלכנו למסעדה ואכלתי צ'יפס וצדפות. הלכנו חזרה לספינה וחגגנו לקטי יום הולדת. אני וטובי העפנו את המטוס וזה היה מדהים! המטוס התרסק בשיחים של פטל אז היינו צריכים להוציא אותו. הצלחנו את המטוס ואת הטייס. אבל אחרי זה העפתי אותו ואז נפל חלק ולא מצאתי אותו.

יום שבת - 30.8.2014

07:00 - השכמה.
08:00 - יציאה מ-SLOTEN.
10:00 - הגעה ל-WOUDSEND.
12:00 - נקיון יסודי של הספינה.
13:00 - החזרת מפתחות.
13:15 - יציאה לכיוון AMSTERDAM ברכב.

הערות של יום: נתראה בשנה הבאה.

רשמים מהיומן:

היה בוקר גשום. קמתי מוקדם כדי למצוא את החלק החסר בעזרת סבתא, לא מצאנו רק נרטבנו. כבר התייאשתי. ואז טובי חשב מחוץ לקופסא וחיפש במקום אחר לגמרי ומצא. שמחתי ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש ממש .

הפלגנו לכיוון Workum הפלגנו 4 שעות. הגענו, הורדנו אופניים ורכבנו בעיר. בדרך ראינו נפחייה אמיתית, מגניב ! סבא עצר בחנות דייג וקנה רשת. דגנו ותפקידי היה להציל את כבוד הדייג ולתפוס את הדג שנתפס בחכה ברשת. ככה דגנו את שלמה ויוספה.

כיוון שסוף ההפלגה הגיע חזרנו לנמל Woudsand לילה אחרון בספינה.

31.8.14

בוקר. ארזתי, ניקיתי, שטפתי ומוכנים ליציאה. נפנוף אחרון לספינה ונוסעים לכיוון סביבת אמסטרדם. הגענו לעיירה-Edem והיה שם פסטיבל מגניב. אכלנו בבית קפה והמשכנו לעיירה הבאה. הגענו לעיירה וולנדם, עיירה על שפת הים עם הרבה חנויות תיירים מגניבות. קניתי פסל עיטם ומעיל של נבחרת אמסטרדם. נסענו לאמסטרדם ובדרך עצרנו בדקטלון כדי לקנות נעליים לאלים ולסבתא. הגענו לשדה התעופה והחזרנו את הרכב. ועלינו למטוס.

להתראות בשייט הבא.

לתמונות נוספות בקרו בערוץ היוטיוב המשפחתי שלנו

הסוכנת שארגנה את השייט ונתנה את התדריך היא נטע בן חורין מחברת "תשוט" www.tashoot.co.il ♦ Tel: 09-9579391 [email protected]