חלום שהתגשם - רשמים משייט בנהר השנון 2014

מאת משפחת קוניוק

יולי 2014

אנו זוג ממושב חצבה ויצאנו למסע מענג בנהר השנון .

יום שבת 5/7

לאחר טיסה ארוכה ומעייפת הגענו לדבלין שם שכרנו רכב ונסענו לתחנתנו  הראשונה על נהר השנון - (כשעתיים נסיעה)  Portumna.

קיבלנו את חוברת המסע, שעזרה לנו במהלך ההפלגה,  במיוחד בעגינה ואיך לקשור את הסירה למזח. הזמנו שני זוגות אופניים ששימשו אותנו לאורך כל הדרך.

הסירה הייתה מאובזרת בכל דבר שנחוץ החל מנייר טואלט ועד סבון כלים, סמרטוטים לכיור, כלי אוכל ובישול, כוסות מכל הסוגים, מקרר, גז, תנור וכו'.. וחוץ מאוכל לא היה צריך לקנות כלום.

הלוק הראשון - ויקטוריה לוקאת הלילה הראשון בלינו ב - Portumna. עייפים מהטיסה ומהנסיעה, אולם לא ויתרנו על יציאה בערב עם עיניים קצת עצומות לאחד הפאבים שבעיירה .
לילה ראשון בסירה...

יום ראשון  ה-6/7

שקט מאוד בעיירה, זה יום השבת באירלנד. רכבנו על האופניים, שתינו קפה והצטיידנו באוכל.

בסביבות 12:00 יצאנו לדרך. השמיים מעוננים פלוס שמש וחם.
שייט שקט בנהר שרוחבו כ- 200 מטר, קנה סוף בריאים בצדדים לפנינו סירות נוספות , שלווה פסטוראלית.

חווית הלוק הראשון שלנו היתה בויקטוריה לוק.

אחרי הלוק עצרנו ויצאנו לרכיבה ואחר הצהריים המשכנו לדרכנו עד Banagher, שהיא רחוב אחד ארוך, אבל לא  ויתרנו על אוכל בפאב שהומלץ ע"י המקומיים.
המרינה מספקת את מירב השירותים מים, מקלחות...

יום שני ה-7/7

שוב השתמשנו באופנים לקניות וטיולים ובצהרים שטנו לכיון  Athlone - עיר גדולה. עברנו שני גשרים, Mona Bridge והשני Shannon Bridge ועצרנו ב-
 Clonmacnoise אזור מקדשים וקברים.

באופן כללי בכל מקום שאפשר לעצור עצרנו , עשינו סיבוב עם האופניים, קניות, לפעמים קפה או אוכל וחזרה למרינה.

את הלוק עברנו באותו יום ב- 19:30  ועגנו במרינה , אני זאת שקופצת לקשור את הסירה. בסופו של דבר נעשיתי מומחית.
גם אם יורד גשם לא מפריע להסתובב, היום ארוך, עד 22:00 הכל מואר ואת הבוקר מתחילים מאוחר יותר.

יום שלישי ה-8/7

בוקר סגרירי. הצטיידנו בכרטיס סים בכדי להיות בקשר עם הילדים. טיילנו במצודה, בגלריה והחלטנו לצאת לדרך בצהרים.
הנהר נעשה רחב בערך קילומטר, הסירה הקטנה שלנו התנדנדה, מעט מפחיד... בהמשך הדרך הסירה שלנו התחממה והיה קשה להמשיך זה קרה לפני Lanesborovch. היינו בקשר עם המוקד בטלפון חירום שניתן לנו והם הגיעו למחרת לתקן את הסירה.

יום רביעי ה-9/7

עד שהגיעו לחלץ אותנו יצאנו לרכיבה ב-Lanesborovch והעיירה שלידה. הכל נקי מסודר ויפיפה. בכל עיירה מתחרים על נקיונה.

אחר הצהרים ייצאנו ל-  Tramonbary שייט של שעה בערך. עברנו שוב לוק ועצרנו במרינה. אכלנו בפאב שהומלץ על ידי המקומיים.
בכללית, בכל עיירה חיפשנו פאב לאכול ולשתות בירה ויין.

יום חמישי ה-10/7

כיוון כללי - Roosky. השייט בסירה הקטנה ממכר , הנוף, הנהר והשקט. סירות שעוברות אותנו מנופפות לשלום- חוויה.

אנחנו במעלה הנהר. לאחר סיור אופניים אנחנו יוצאים ל - Dromod. שוב שימשו אותנו האופניים באמונה שלמה, בילינו יום שקט במרינה בבית הקפה ששימש גם את כל תושבי העיירה.

קריק-און-שנון, ליד המרינהיום שישי ה-11/7

בוקר שקט כמו כפר נופש , אנשים יוצאים לאט לאט מהסירות, מחלצים עצמות ומטיילים עם כלבים.
אנחנו יוצאים לדרך ב- 11:00.  שמיים מעוננים ויורד גשם. בדרכנו ללוק האחרון אלברט לוק.
עד שהגענו ל-CARRIOK-ON-SHANNON - כמובן שהאופניים שימשו אותנו לסיור בעיירה הנחמדה שהיא תחנה גדולה בדרך לנהר .

סיימנו את התדלוק הרישום ובידוק הסירה. למחרת במונית ל- Portumna לרכב שחיכה לנו. הדרך ארכה כשעה וחצי. בנהר עשינו את זה בשבוע.

את השבוע אפשר לסכם כחופש מקסים, אין מגבלות , אפשרות לקום מתי שרוצים לנוע בנהר בכל זמן שרצינו , הסירה הקטנה לא איכזבה ושימשה אותנו
כבית קטן שלא חסר בו כלום. גם המקלחת בתוכה הייתה חוויה.

האנשים , הנוף הירוק והאווירה עשו את החוויה מיוחדת,
השירות של החברה "תשוט" היה אדיב ונהדר ועושה חשק לשוב לנהר.