השכרת יאכטה עם הילדים באיים האיוניים - יוני 2014

יוני 2014

יום הגעה -
שישי 20/6

טסנו עם אל-על לאתונה ושכרנו רכב בשדה התעופה. שכרנו מבעוד מועד בארץ רכב לשבועיים, כאשר בכל זמן ההפלגה הרכב נשאר במרינה של Lefkas.

יניב בעלי הוא סקיפר, אני בתפקיד הצוות וילדינו אריאל בת ה 6 וליאור בן ה- 4, שזו להם ההפלגה הראשונה הכוללת שינה ביאכטה.

הנסיעה מאתונה ל- Lefkas באי Lefkada היא כ- 400 ק"מ אבל בשל הכבישים המפותלים שחלקם בשיפוצים וחלקם בעלי נתיב אחד, הנסיעה אורכת כ- 5-6 שעות. על מנת להעביר את הנסיעה הארוכה דאגנו לילדים, מראש בארץ, לאייפד עם סרטים ומשחקים.

כשנחתנו חיפשנו sim מקומי אולם בשדה התעופה לא מוכרים כלל אלא רק במרכז העיר. מאחר ורצינו כבר לצאת לכיוון Lefkas ולא להתעכב בעיר , נסענו לכיוון Korinthos. יוצאים משדה התעופה ישר כל הזמן על כביש E94 ולאחר התשלום ב- Toll ממשיכים ישר ויש שילוט לכיוון Korinthos. הגענו לאחר כ- 95 קילומטר לעיר עצמה ושם ברחוב הראשי יש חנויות של Vodafone ו- Mobile. הצטיידנו ב- Sim מקומי לשיחות ו- Sim ל- data. עלות Sim של 2.5GB היא כ- 17 אירו.

הגענו מראש עם ראוטר סלולרי עם חיבור 12 וולט מהארץ מאחר ורצינו שבסירה תהיה תקשורת אינטרנט לאייפד ולמכשירי הסלולר שלנו. זה בדיעבד התברר כצעד מאוד מוצלח.
המשכנו עם Waze לכיוון תעלת קורניטוס היפה ומשם עד ל- Lefkas. סה"כ ארכה הנסיעה שלנו כ- 6 שעות עם עצירות. יש תחנות דלק לעצירות ביניים להתרעננות ואוכל. הדרך מהממת ואת גשר המיתרים עשינו ברכב.

הגענו לקראת ערב ל- Lefkas וישנו במלון Lefkas hotel. המלון עצמו נחמד אם כי ישן וספרטני אולם מספק ביותר. העיירה עצמה יפה, ישנו רחוב מרכזי עם חנויות שנעים לשוטט בו וישנן מסעדות על קו המים.
הלכנו למרינה להכיר את מינאס ולומר שלום. מינאס הציע לנו ללכת לאכול במסעדה Lighthouse Tavern - מסעדה מאוד נחמדה עם חצר ציורית. אוכל נחמד אבל לא מעבר.

לרצים שביניכם - ניתן להקיף את העיירה ולרוץ על קו המים עד לגשר האונייה - סהכ כ- 5 ק”מ להקפה אחת.

קבלת הסירה -
שבת 21/6

בעצתו של מינאס הגענו בסביבות 11:00 בבוקר להשלים את חלק המנהלות. מאחר והסירה עדיין לא הייתה מוכנה - יצאנו עם הילדים לסופר והשארנו את התיקים אצל מינאס במשרד.

המלצות שלנו להצטיידות לסירה עוד מהארץ:

בסה״כ הדפים שחברת "תשוט" העבירו לנו היו מספקים אולם מצאנו עוד כמה דברים שהתגלו כיעילים מאוד:

1. בד נמתח ממילגה בגודל של 5 על 3.2 מטר. הבד הזה מדהים - כל יום לאחר העגינה מתחנו אותו כך שיצל על הקוקפיט מפני השמש. הבד עלה 380 ש"ח, ניתן למתוח אותו בכל מיני כיוונים, ניצלנו המון את המרחב של הקוקפיט בעגינות וגם הילדים לא ספגו את השמש אחה"צ - לקחת בחשבון שהשמש שוקעת בסביבות 21:30 כל ערב. בנוסף ישנם כפרים שבהם עוגנים ממש על רציפי המסעדות ובערב יש רעש, הבד הנמתח מאפשר מעט פרטיות גם בערב.
2. ראוטר סלולרי עם חיבור של מצת - תקשורת אינטרנט בסירה לאייפד ולסלולרים שלנו מבלי שיש צורך להעביר את ה- Sim.
3. בלוטוס לרכב- היה נחמד לשמוע מוסיקה ישירות מהסלולרי בזמן ההפלגות.
4. חובה במיוחד עם ילדים קטנים - בגדי ים של Sunway ארוכים וכובע עם שוליים אחוריים שמגנים על העורף.

ראשון 22/6 -
Lefkas - Nydri

לא היתה רוח, הפלגנו על מנוע. ביציאה מ- Lefkas לאורך התעלה ישנן יתדות במים מצד ימין ושמאל שמסמנות איזור של מים רדודים כך שיש לשוט במרכז כשהיתדות הן הגבול ולא גבול התעלה. בסך הכל עומק המים הוא כחמישה מטרים.

Nydri עצמה נחמדה מאוד, כשנכנסו למפרץ עגנו לשמאלו במקום הקרוי Tranquil Bay. העגינה היא עם עוגן בלבד. הילדים קפצו למים, נהנו ושיחקו במתנפחים. בערב לקחנו את הדינגי ושטנו לצד השני לחוף של נידרי לאכול ארוחת ערב.

שני 23/6 -
Nidri - Sivota Bay

ההמלצה שלנו היא להשאר מספר ימים במפרצים של האי Lefkada ולהלן ההסבר:

ערב קודם לכן, גילינו תוך כדי שיט בדינגי עם הילדים, שלדינגי יש חור קטן והמנוע תקוע על פול גז ולא משתחרר. בבוקר התקשרנו למינאס בסלולרי והוא ביקש שנעלה חזרה צפונה לכיוון התעלה והוא יגיע בסירה וניפגש במים.

עלינו צפונה, בינתיים הוצאנו אוויר מהדינגי ודיברנו עם מינאס דרך הסלולרי. הוא הגיע ביאכטה עם עוזר והם נקשרו ליאכטה שלנו והחליפו לנו את הדינגי. מינאס ניסה לסדר את המנוע של הדינגי אולם בסוף לקח אותו וביקש מאתנו ליצור קשר כשנהיה במעגן הבא והוא יגיע ברכב עם מנוע חדש. זאת, בהנחה כמובן שנישאר באי Lefkada עצמו.

נפרדנו מהם והפלגנו חזרה דרומה לכיוון Sivota Bay. ההפלגה היתה מדהימה, פתחנו חלוץ וראשי ושטנו במהירות 6 קשרים ברוח קדמית בזיג זג עם הטיות. הרוח היתה בערך 12 קשר. מאחר והמפרץ של Sivota מוסתר, השתמשנו ב- Navionics בסלולרי על מנת לנווט. לסירה יש גם CharPilot אולם הוא למטה ולא נוח להשתמש בו.

ב- Sivota נקשרנו מצד שמאל לרציף עם חבלים ועוגן שהטלנו. אם ממשיכים קדימה ועוגנים ממול, ניתן לוותר על העוגן מאחר ויש חבלי mooring. בזמן שעגנו שם, מינאס הגיע ברכב עם מנוע חדש לדינגי וקשר אותו ליאכטה.

Sivota מקסימה ונחמדה. יש טברנות מקומיות, סופר מרקט ומקומות שבהם ניתן לעשות כביסה ולהתקלח. ירדנו עם הילדים לאכול בטברנה ולרחוץ במי הים. בטברנות תמצאו בקלות אוכל לילדים - דג חרב הוא דג מומלץ מאחר ולא מכיל עצמות. תמיד מצאנו גם ספגטי, שיפודי עוף ופיצה ובכל הטברנות שמחו לפלט לילדים את הדגים ולהגיש אותם עם צ׳יפס.

שלישי 24/6 -
Sivota Bay - Vasiliki

בבוקר הפלגנו מערבה לכיוון Vasiliki bay. ב- Vasiliki מצד ימין יש מרינה קטנה מייד לאחר שעוברים מרינה יותר גדולה המיועדת למעבורות. צריך להזהר שם מאחר ומאוד רדוד - כ- 2 מטר ולכן אם אין מקום על ההתחלה בכניסה, עדיף לוותר ולעגון עם עוגן במרכז המפרץ. כשהגענו היו עוד שני מקומות בכניסה למרינה. כרגיל תמיד יש מישהו לעזור בעגינה. שטים לאחור בכיוון הרוח, מטילים עוגן ונקשרים עם חבלים למרינה.

Vasiliki היא למעשה מפרץ המורכב מחוף מזרחי עם טיילת נחמדה והמון מסעדות וחוף מערבי בשם Pondi המשמש לגלישת רוח. ספרנו אחה״צ מעל ל - 80 מפרשיות וגלשני רוח במפרץ והמראה מלבב.

עם הילדים טיילנו בטיילת ועצרנו לאכול ולקחנו את הדינגי ושטנו לחוף ושחינו במים הצלולים.

לרצים שבינינו - ניתן לרוץ לאורך הטיילת עד Pondi דרך הכביש שמאחורי הטיילת או לחילופין לרוץ בחוף - על אבנים (פחות נוח). בהגעה ל- Pondi יש שביל עפר בסיום הכביש שעולה ומתפתל עם המפרץ וניתן להמשיך לרוץ בו. סה״כ המרחק מ- Vasiliki עד ל- Pondi הוא 3 ק״מ לכיוון אחד.

רביעי 25/6 -
Vasiliki–Fiscardo

עוזבים בבוקר ויוצאים דרומה לכיוון האי Cephalonia ל- Fiscardo הפלגה לא נעימה בכלל. גלים 3 מטר מהדופן ללא רוח, כל הדרך על מנוע למרחק של 10 מייל. ליאור הקיא ונרדם. גם על אריאל הגלים השפיעו והיא לא הרגישה טוב. שמחנו מאוד להכנס למפרץ של Fiscardo לבסוף.

המפרץ עצמו ציורי ויפה אולם קטן ועמוס ולכן ההמלצה שלנו היא להגיע לפיסקרדו מוקדם. מצד ימין (צפון מערב) ניתן לעגון עם עוגן וחבלים לסלעים. מצד שמאל ניתן לעגון ירכתיים לרציף עם עוגן על קו המסעדות. לפנים ניתן לעגון גם עם עוגן וחבלים לרציף, אולם בשל העומק הרדוד צריך להעזר בדינגי על מנת להגיע לרציף ולא ניתן לרדת עם ה- Gangway.

Fiscardo עמוסה ביאכטות של פלוטילה, ואין מקום משמאל ולפנים. אנחנו עושים סיבוב ובצער רב פונים לעגון בצד ימין. ניסינו להמנע מעגינת חבלים לסלעים מאחר וזה דורש שיהיה אדם נוסף שיורד בדינגי למים ואנחנו רק שניים (יניב על ההגה ואני על העוגן). מצאנו סירה שנקשרה כמה דקות לפנינו וסימנו לבחור שירד לסלעים שאנו נשמח לעזרה. לאחר הקשירות ובדיקת העוגן אנחנו קופצים עם הילדים למים. בדיעבד זו היתה אחת העגינות היותר מקסימות שלנו כי נוצרה לנו מעין בריכה פרטית בין הסלעים ובילינו עם הילדים הרבה זמן בירכתיים, צללנו, ראינו דגים ונהנינו ממי הטורקיז.

לפנות ערב מתקלחים ועולים על הדינגי לכיוון הטברנה של ניקולס. אי אפשר לפספס את הטברנה של ניקולס כי היא מצויה מצד ימין במעלה ההר ויש לה מרפסת שחולשת על הנוף. מצד שמאל נמצאת הטיילת עם מסעדות מקסימות וחנויות ציוריות. Fiscardo יפיפיה. בטברנה של ניקולס אוכל טעים - אולם זמן ההמתנה ארוך מאוד. יש גינה קטנה לילדים עם מספר מתקנים. התחיל לרדת החושך, הילדים היו עייפים והיינו צריכים עוד לחזור בדינגי בחושך לסירה ולהזהר מכל החבלים של היאכטות שקשורות לסלעים. כשאמרנו לניקולס שנוותר על קינוח כי כבר מאוחר, הוא הגיע עם חטיפי שוקולד לילדים, רוזמרין מהגינה שלו ושמן זית שהוא מוסק לבד מהעצים שלו. זו היתה מחווה מקסימה, הודינו לו ומיהרנו לדינגי.

אנחנו מגיעים עם הדינגי לאיזור היאכטות ומנווטים בזהירות בין החבלים. השכן שלידנו מאיר לנו את הדרך עם הגרילנדה שלו - חוויה. אנו עולים ליאכטה - עוד יום מקסים עבר, זמן לישון.

בהחלטה ספונטנית אנחנו מחליטים להשאר בפיסקרדו גם חמישי וגם שישי !!!.

למחרת (יום חמישי) אנחנו צריכים למלא מים ורוצים לעבור להקשר מצד שמאל במרינה. אנחנו יוצאים לכיוון, עושים עגינת ירכתיים עם עוגן וחבלים ואז מישהו מהטברנות צועק לנו שזהו מקום למעבורת שצריכה להגיע היום (למרות שהמקום לא מסומן! בצבעים שחור וצהוב ואין גם שילוט). הוא מראה לנו מקום אחר מהצד השני של הרציף ושוב אנו יוצאים למפרץ, ממתינים שהפלוטילה תצא מהמקום ועושים עגינת ירכתיים עם עוגן. עכשיו מתברר שאין מים ברציף זה וניתן להביא מים (בתשלום) מאחת הטברנות אולם הצינור לא ארוך מספיק. מחליטים להשאר במקום מאחר והרציפים כבר מלאים ואין מקום לעגינות. יוצאים לטייל עם הילדים ומחליטים להשאר עוד יום ולקחת רכב שכור למחרת.

בטיול שלנו באי, אנחנו מגלים בתים ציוריים בסגנון יווני עם תריסים כחולים ומרפסות יווניות טיפוסיות ובצעד ספונטני נכנסים לשאול אם יש חדר ללילה. אומרים לנו שאין ומפנים אותנו לוילה יוונית ציורית בשם kiki apartments. מגיעים לוילה, היא מדהימה עם דירות ומרפסות ציוריות, שואלים את הבעלים והוא נותן לנו דירה עם מטבחון, חדר שינה וסלון ומרפסת רק 10 מטר מהחוף. המקום כל כך מקסים שמחליטים להשאר עם הילדים והולכים לארוז תיק קטן מהיאכטה עם מספר בגדים וכלי רחצה. בערב מבלים במסעדה בטיילת והולכים לישון מוקדם עייפים אך מרוצים.

למחרת בבוקר שכרנו רכב והחלטנו לנסוע לראות את אגם/מערת Melissani ומערת הנטיפים Drogarati ובדרך לטייל קצת באיזור ההררי הצפוני של קפלוניה. המרחק לעיירה Sami (שקרובה לאתרים אלו) הוא כ - 45 ק״מ אבל הדרך לא קלה בכלל, ציורית מאוד ומפותלת בין ההרים וחלקה עובר מעל קו החוף. הדרך אורכת כשעה והנוף מקסים. מגיעים לאגם - ביקור חובה. מערת הנטיפים נחמדה אבל לא מעבר. מטיילים גם ברציפים של Agia Efimia ו- Sami ומוצאים שהמרינות והכפרים לא יפים במיוחד ולכן לא נעגון בהם כשנעזוב את פיסקרדו אלא נמשיך למקום אחר. נוסעים גם לחוף AntiSami שנמצא מדרום ל- Sami, שם צולמו חלק מסצינות הסרט “המנדולינה של הקפטן קורלי”. בסיום חוזרים לפיסקרדו לבית הדירות ומבלים את הערב בבריכה שבמקום. יצא בסוף שנשארנו 3 לילות בפיסקרדו ונהננו מכל רגע.

שבת 28/6-
(Fiscardo- Vathi (Ithaca

בשבת בבוקר ממלאים את המקרר ביאכטה, ויוצאים לבצע עגינה נוספת מהצד השני של הרציף, הפעם לטובת מילוי מים. לאחר הצטיידות במים יוצאים מהמפרץ של פיסקרדו לכיוון דרום עם רוח גבית של 8 קשרים. מפליגים עם מפרש במהירות של 3 קשרים למרחק של 14 מייל. עוברים את Agia Efimia ו- Sami ומקיפים את קצה האי מצד דרום. עולים לכיוון Vathi - סה״כ הפלגה 6 שעות. ניתן גם להקיף מצד צפון לאי (הפלגה יותר קצרה) אולם העדפנו קצת זמן שייט (בעלי העדיף :-)). את החלק האחרון עושים על מנוע בהעדר רוח.

הכניסה ל- Vathi רחבה ויפה. ישנן רוחות חזקות באיזור של 15 קשר. לפנינו יאכטה שמנסה לעגון מצד ימין בסוף המפרץ באיזור הטברנות. האיזור לא מוגן מרוחות ומחליטים לוותר על הצד הזה ולחזור לצד הצפוני משמאל, שם ניתן גם לעגון לרציף והוא יותר מוגן מרוחות. מגיעים לאיזור זה ועוגנים עם עוגן לירכתיים. בעל הטברנה ניגש לעזור עם החבלים. הרציף עצמו הוא רציף תפעולי עם חניות של סירות ואינו יפה. ישנן כשתי טברנות במקום ולא ניתן לקפוץ למים. הולכים עם הילדים ברגל למרכז (כ- 25 דקות של הליכה!), מטיילים, יושבים לאכול בטברנה, עוברים בסופר וחוזרים חזרה. Vathi ריקה מאנשים (אנחנו עדיין בסוף יוני והעונה עוד לא התחילה) וקצת מאכזבת.

יוצאים למחרת והעוגן תפוס חזק. אני מנסה לשחרר אותו על ידי הורדה והעלאה והוא נענה בקושי. גם כל פעם הפיוז קופץ ואני צריכה לרדת ולהעלות את הפיוז. בסוף מצליחים לשחרר אותו ולהעלות אותו ולהפליג.

ראשון 29/6 -
Vathi (Ithaca) - Kioni

שטים לכיוון Kioni. אין רוח ושטים על מנוע. מאחר ו- Kioni היא צפונית ל- Vathi ודי קרובה אליה, אנו מחליטים לשוט מזרחה לאי קטן בשם Atokos ולהגיע למפרץ One House Bay לעגינת בוקר ושחייה קצרה. המפרץ מקסים ונהדר. הגענו מוקדם ויש רק שתי יאכטות במקום. עוגנים עם עוגן בלבד. העומק הוא כ 5- 12 מטר וקופצים עם הילדים למים.

יניב שם לב, בצלילה עם שנורקל ומסכה, שהעוגן תפוס בצורה חלשה וצועק לי להפעיל מנוע ולשחרר מעט יותר את העוגן על מנת שייתפס. ישנן רוחות באיזור והסירה כל הזמן משנה כיוון וזזה וכך העוגן נתפס הפעם בצורה יותר טובה. שוחים עם הילדים ונהנים מבוקר רגוע. בינתיים מגיעות למפרץ עד הצהריים עוד 7- 8 יאכטות ונהיה עמוס. מכינים צהריים ואוכלים ב- Cockpit.

הזוג שלידנו מחליט להשאר במקום לעגינת לילה. אנחנו מחליטים להפליג חזרה לאי Ithaca ולעגון ב- Kioni. יוצאים לדרך בשעות הצהריים המאוחרות על מפרש, עם רוח של עד 20 קשר קדמית ומתקדמים במהירות של 7 קשרים עם ראשי וחלוץ. אין גלים וההפלגה נהדרת. המפרץ של Kioni יפה אולם נתון להשפעת רוחות. מגיעים במטרה לעגון מימין לרציף, לאחר הסימון של המעבורות. לפנינו יאכטה נוספת שמסמנת לנו שהיא הולכת לתפוס את המקום האחרון שנשאר. אנחנו ממשיכים קדימה ומבינים שאם לא נמצא מקום נאלץ לעגון מצד שמאל עם חבלים לסלעים. ממשיכים קדימה ושומעים צפירה מאחור. הגיעו שתי ! מעבורות זו אחר זו ואחת מהן חולפת ממש ליד היאכטה שמאחורינו שמנסה לעגון בקושי עם רוחות חזקות במפרץ. אנחנו עוצרים את נשימתנו ורואים כיצד המעבורת חולפת במרחק נגיעה ממנה. שתי המעבורות מצליחות לעגון ויוצרות גלים. כעת יש במפרץ הקטנטן גלים גבוהים ורוחות שמקשות מאוד על העגינה. בינתיים מגיעות עוד ועוד יאכטות.

לפני שאנו מחליטים להסתובב ולצאת מהמפרץ אנו מגלים עוד מקום קטן בין היאכטה הראשונה בטור לבין האיזור של סירות הדיג. האיזור די רדוד ואנו מחליטים לנסות. אני משחררת עוגן, יש לנו בשלב זה רוח צד מדופן ימין כך שהיא מקשה על העגינה לאחור וזורקת אותנו על היאכטה הראשונה שעוגנת בטור ברציף. ממשיכים לשחרר עוגן והבחור ביאכטה ליד, בא ועוזר לנו מהרציף לקבל את החבלים. נושמים לרווחה ועוגנים. הרוחות עדיין חזקות וכל היאכטות מטלטלות. אני מורידה את גובה הפנדרים מהצד של סירת הדייג על מנת למנוע מגע בין הסירות.

אנחנו מודאגים מעט מהעגינה מאחר ולוחית ההגה כבר נוגעת בסלעים וצפוי להיות שפל בערב שיוריד את היאכטה עוד יותר למטה. יאכטונר בריטי זקן וחביב מגיע אלינו עם עצה כיצד לעבור את הלילה בשקט ולשפר את העגינה. אנחנו מחליטים להעזר בו ולעשות בדיוק מה שהוא מציע:

1. למשוך עוד עוגן ולאפשר לסירה להתרחק מהרציף.
2. לקשור את החבלים מחדש כך שכעת הסירה שלנו רחוקה יותר מהרציף וה- Gangway לא מגיע לרציף אולם אנו עוגנים כבר בעומק יותר גדול.
3. בשלב הבא להעביר את הדינגי לירכתיים ולקשור אותה עם שני חבלים לרציף לאורך.
4. להוריד את ה-Gangway לדינגי ולהוסיף עוד קרש מהדינגי עד לרציף. באופן זה גם הרחקנו את היאכטה מהרציף וגם יצרנו גנגווי ארוך יותר עד לרציף שמאפשר מעבר ישיר.
הודינו לו ונרגענו שעתה לוחית ההגה לא תגרד את הקרקעית בזמן השפל.

בערב אכלנו בשולחן הצמוד ליאכטה שלנו בטברנה, טיילנו עם הילדים ונהנינו. המפרץ של קיוני יפה וציורי יותר מ- Vathi והוא מלא אנשים ותוסס.

לרצים שביננו - ניתן לרוץ על הרציף ולטפס במעלה הכביש להר - מרחק של כ 2.5 ק"מ בעלייה וחזרה בירידה. רוב היישוב בנוי על ההרים סביב למפרץ והחלק המישורי קטן מאוד. עם זאת התמונות מלמעלה מרהיבות.

שני 30/6 -
Kioni- Frikes

מחליטים לצאת קצת לים לבדוק את הרוח ולעגון קרוב ב- Frikes באותו אי. בחוץ שוררים תנאים נחמדים, יוצאים מהמעגן על מפרשים עם רוח קלילה של 10 קשרים.

לקראת הצהריים מגיעים ל- frikes ועוגנים בצד שמאל לרוחב הרציף עם שני חבלים. סירה שיוצאת מאותו איזור ממליצה לנו לעגון באופן זה בשל הרוחות של אחה"צ. אופציה אחרת היא לעגון מימין לאחר הרציף הצף בצד הצפון מערבי עם עוגן וירכתיים. לאחר העגינה קופצים עם הילדים למים ומכינים ארוחת צהריים. לקראת אחה״צ מגיעה פלוטילה עם 12 יאכטות. בינתיים הרוחות הצפון מערביות מתחזקות מאוד ומגיעות ל- 25 קשר עם משבים של עד 30 קשר ! כל יאכטה שמגיעה למעגן מתקשה מאוד לעגון והרוח זורקת את הסירות לכיוון הרציף שלנו. הצוות של הפלוטילה נראה מיומן מאוד ומכוון את היאכטות למרכז המעגן ואז באמצעות הדינגי שלהם והרוח הם מצליחים לכוון את היאכטות לרציף שלנו ולקשור אותם אחת לשנייה בשלוש שורות מקבילות. הם מבקשים רשות מאתנו לקשור גם יאכטה אחת אלינו ואנו עוזרים להם לקשור אותה.

בערב קופצים עם הילדים לטברנה - ממליצה מאוד על טברנת Rementzo. האוכל היה מעולה וכלל סלט ירוק משובח עם גבינה ואגוזים, ספגטי פירות ים, דג בקלה מטוגן בחמאה לילדים וגלילות חציל ממולאות בירקות. בעלת הבית דוברת אנגלית טוב ויודעת לפרט על המנות המומלצות. המסעדה היתה מלאה.

לפנות בוקר שומעים רעשים חזקים מכיוון ה- Cockpit ובטוחים שהסירה שלנו מקבלת מכות מסירה אחרת. כשהולכים לבדוק - מסתבר שבני הנוער שהיו בסירה שנקשרה אלינו, החליטו לקפוץ על הסירה שלנו וממנה לרציף. הסברנו להם שאם כבר לעבור באמצע הלילה אז בשקט בלי קפיצות….

הלכה השינה - אני קמה לריצת בוקר. אחת המקסימות והמהנות שהיו לי - מדרום לרציף ישנו כביש מתפתל בין ההר והמפרצים, נוח מאוד לריצה עם עליות לא תלולות למדיי…ונוף מרהיב. הכביש עצמו כמעט ריק ממכוניות וקטנועים בבוקר ואני רצה לכיוון Kioni וחזרה.

שלישי 01/07 -
Frikes–Kalamos

יוצאים על מפרשים עם רוח צד של 15 קשר ובהמשך היום הרוח הפכה לרוח גבית במהירות 18 קשר. הפלגנו מזרחה במהירות של 6.5 קשרים עד Port Kalamos. המרחק הוא כ- 15 מייל.

בצהריים הגענו למפרץ ומישהו נחמד מנופף לנו ומראה לנו היכן לעגון. עוגנים ירכתיים עם עוגן ו-ג'ורג מציג את עצמו בפנינו. הוא בעל הטברנה המקומית, יש מקלחות, מכונת כביסה ואנו מוזמנים לאכול אצלו בטברנה בערב. הוא מתלהב מישראלים שמגיעים למקום. המקום עצמו קטן, כמעט נידח. מס׳ בודד של טברנות, נראה כאילו המקום ננטש ונשארו זקני המקום. מסתבר שהמעגן עצמו הינו מקום פופולרי לפלוטילות של כל החברות. ג'ורג מספר לנו על התרסקות הכלכלה היוונית ועל כך שהפסיד את כל כספו. מסתבר שעתה הממשלה היוונית לא משקיעה במעבורות שיגיעו לאי זה ועל כן חלק רב מההכנסה שלו הצטמצם. אחה״צ קופצים עם הילדים למים בחוף סמוך ובערב, אחרי שעושים כביסה ומתקלחים בטברנה, יושבים לאכול ונהנים מהנוף הקסום.

רביעי 02/07 -
Vathi (Meganisi) - Kalamos

קמים בבוקר, מכינים ארוחת בוקר ומתארגנים לעזיבה. חלק מהיאכטות סביבנו נופלות למלכודת העוגנים ומרימות עוגנים נוספים ביציאה. כמעט תמיד הצוותים של הפלוטילות מגיעים עם דינגי ומעבירים חבל סביב העוגן שהסתבך, כעת היאכטה משחררת מעט את העוגן שלה ומעלה אותו שוב ובסוף משחררים את החבל.

אנחנו יוצאים לכיוון צפון האי Kalamos. בקצה הצפוני שלו מאתרים חוף מקסים לרחצת בוקר. עוגנים עם עוגן בלבד בעומק של כ- 3 מטר וקופצים עם הילדים למים. שוחים איתם עד לחוף וחזרה. אריאל בת השש כבר שוחה ללא וסט ציפה (תוך שבוע וחצי למדה לשחות פה!) וליאור כבר מתנהג כמו דג במים. אנחנו מתפעלים מהיאכטה המפוארת שעוגנת לידינו. בצהרים מעלים עוגן וממשיכים לכיוון צפון, ליבשה, ונכנסים למרינה של Mitika. הכפר עצמו עושה רושם של כפר מנומנם ולא תיירותי וגם המרינה הקטנה נראית כמרינה של מקומיים. מחליטים לא לעצור ושמים פעמינו מערבה לכיוון האי Meganisi. אין רוח והים נראה כמו בריכה שמנונית חלקה. מפליגים על מנוע ונהנים ממראות הים.

מגיעים ל- Meganisi ונכנסים לצד המזרחי לזרוע הימנית הראשונה, עושים סיבוב, המקום מאוד יפה עם המון עגינות אפשריות ליאכטות, אבל מתחשקת לנו עגינה במפרץ עם מעט יותר פעילות של טברנות, אנשים ועיירה. מחליטים להמשיך מערבה ולהכנס למפרץ Vathi שבאי זה. נכנסים לפי ה- Pilot book ורואים שמימין (הצד המערבי) אחרי הרציף יש מקום עגינה מסודר ליאכטות. בבואנו להכנס, בחור על הרציף מנופף לנו ומבקש להעביר את הדינגי לצד ימין של היאכטה. כמו כן אין צורך בעוגן מאחר והוא מחזיק ביד mooring line. נוסעים לאחור, אני תופסת את החבל וממהרת להדק אותו בחרטום. בינתיים הבחור עוזר לנו להקשר עם חבלים למעגן. הוא מציג את עצמו, הגעתם למרינת אודיסאה, אנא בואו להרשם במשרד. יש לכם חשמל ומים, מקלחות, שירותי כביסה וטברנה ליד. אנו מגיעים להרשם ומסתבר שהעלות ללילה היא 46 אירו ! החבר'ה מאוד נחמדים, מכירים את צוות "תשוט" וחלקם גם היו בתל אביב ומספרים על ישראל בהתלהבות.

מחליטים להשאר ולשלם את המחיר הגבוה. יש להם גם מעין מוסך קטן והם עוזרים בתיקונים במידת הצורך. המרינה מתמלאת מהר. המקלחות והשירותים נקיים מאוד, יש עוזרת קבועה במקום שאף מחטאת באדים את המקלחת לפני שנכנסים להתקלח. אכן המקום מתוחזק מאוד. הולכים לטייל בעיירה עצמה. העיירה נחמדה. כשתי חנויות, מספר חנויות מכולת והרבה טברנות ומסעדות. במרכז העיירה, גינת ילדים עם מספר מתקנים. כשמתקדמים למרכז העיירה, מגלים שיכלנו לעגון שם בחינם. כנראה ה- Pilot book שברשותינו לא מעודכן כי המקום שייועד לעגינה תפוס כיום על ידי סירות מסחריות ומרינת אודיסאה לא מצוינת שם. חוזרים ליאכטה ובחור ישראלי פונה אלינו ומציג עצמו. שמו ליאור והוא ואשתו שרון וילדיהם רונה בת הארבע ועידו בן השנתיים עוגנים פה עם היאכטה שלהם "שרונה" והם בדרכם לאיטליה. הילדים מייד מסתדרים ומתחילים לשחק. אנחנו קופצים לראות את היאכטה שלהם ומתפעלים מרמת האבזור הגבוהה - זה ממש בית צף. מסתבר שליאור ושרון בתחילתו של מסע ארוך שהתחיל בטורקיה, יעבור דרך איטליה וימשיך לאוקיינוס האטלנטי לכיוון ארצות הברית. הם לקחו פסק זמן של כשנה וחצי עם הילדים ואתם מוזמנים לעקוב אחר המסע שלהם בבלוג של שרון: http://mysharona.ch/ כולנו הולכים לאכול בטברנה מקומית עם הילדים, נהנים מאוד וחוזרים לישון מרוצים.

חמישי 03/07 -
Vathi (Meganisi) - Spartachori

יוצאים מ- vathi בשעות הצהריים המאוחרות אחרי שמתארחים אצל ליאור ושרון ביאכטה לקפה. נפרדים מהם לשלום ויוצאים מערבה לכיוון Spartachori. בחוץ התנאים לא משהו, הרבה גלים ורוח ומחליטים לא להתעכב ולהכנס למפרץ.

בכניסה למפרץ של Spartachori מימין יש טברנה ובחור עם דינגי מגיע אלינו, מציג עצמו ומציין שהעגינה פה היא בתמורה לקנית מזון ומשקאות בטברנה. הדיל ברור, אבל מצד שני אין הרבה ברירות כי הרוחות מתחזקות והמקום כמעט מלא לחלוטין. הוא מסמן לנו להגיע אחריו לרציף צף ומבקש שנעגון עם mooring. הרוחות חזקות מאוד, כל הסירה מתנדנדת ולבסוף מצליחים לעגון. יניב מחליט לקפוץ לטברנה ואנו מזהים את היאכטונר הזקן הבריטי שעזר לנו עם העגינה ב-Kioni ויניב ניגש אליו. אני נשארת ביאכטה עם הילדים. אחרי ברכות ולחיצות יד, הבריטי הזקן פונה לבעל הטברנה והוא פונה בצעקות לשני הבחורים שלו על הרציף עם הדינגי שמתרוצצים בין היאכטות שמגיעיות לעגון. אחרי חילופי דברים יניב חוזר ומספר שצפויה סערה יותר מאוחר והבריטי הזקן שהוא חבר של בעל המקום, סידר לנו לשנות את מקום העגינה לכיוון הרציף הבנוי, באיזור מוגן יותר מגלים ורוחות. הבחור על הדינגי עוזר לנו לצאת מהעגינה על הרציף הצף ואנו מכוונים כעת לרציף האבן בינות לסירות. עוד בחור על הרציף מכוון אותנו לעגינה קדמית, עוזר לנו להקשר מקדימה והבחור על הדינגי קופץ על הסירה שלנו וקושר חבל לירכתיים במיומנות רבה ובמהירות. אין מה לומר, קיבלנו שירות מעולה ואנו מרוצים במיוחד מכך שצפוי לילה עם פחות תנודות במקום החדש, למרות הרוחות העזות במפרץ.

הטברנה נחמדה (אוכל לא משהו, די חוזר על עצמו בכל הטברנות) אבל יש חוף נחמד ליד, עם שחפים שמסתובבים ממש ליד הרגליים. אנו מזמינים את הבריטי הזקן לאכול עמנו ארוחת ערב והוא נענה בחפץ לב. מסתבר שהוא שט לבדו עם סירה שלו ומדי פעם אשתו והילדים עם הנכדים קופצים ושטים איתו. הוא מתגלה כאיש שיחה מרתק וכבעל ידע רב בשיט. בסיום הארוחה, עולים עם הילדים דרך המדרגות לעיירה Spartachori שנמצאת מעל המפרץ. הדרך יפיפיה ולמעלה הנוף עוצר נשימה והכפר ציורי מאוד. זהו הלילה האחרון שלנו לפני החזרה ל- Lefkas ואנו נהנים להתבונן בכל האיים השונים ולהזכר במקומות בהם היינו.

שישי 04/07 -
Spartachori - Lefkas

מתארגנים בבוקר, הצוות של הטברנה עוזר לנו לצאת מהעגינה המורכבת מאחר ובמהלך הערב נדחפו לפינה שלנו עוד ועוד סירות. בסה״כ הלילה מעט סוער אולם לא כפי שחשבו והצלחנו לישון עם הטלטולים.

יוצאים לחפש חוף פרטי לרחצה על אחת הזרועות של מגניסי. מגיעים למקום קסום, מתחילים להוריד עוגן ב- 4 מטר ונתקלים במתקפת צרעות על היאכטה. מחליטים לוותר ויוצאים לים הפתוח ועוזבים את Meganisi. מעלים מפרשים. יש רוח טובה לשיט מפרשים ויוצאים לכיוון האי סקורפיוס. עושים סיבוב אולם יש גלים והתנאים לא כל כך טובים לירידה למים בקרבת האי. מחליטים להמשיך לשוט על מפרשים ומגיעים ליבשה לחוף שנקרא Varos Corso. המים מי טורקיז ויש כ- 15 יאכטות שעוגנות במים מסביב עם עוגן וזה נראה כמו גלויה. קופצים למים הקרים, שוחים קצת מסביב, מכינים צהריים ונפרדים מהים האיוני בצער רב (זו השחייה האחרונה שלנו בטיול זה). בשעות הצהריים המאוחרות מתקפלים, ומעלים מפרשים עד ל-.Ligia בכניסה לתעלת לפקס, עוברים למנוע ומתקשרים למינאס. “איפה אתם? חשבנו שעזבתם את יוון. שבועיים לא שמענו מכם.” אנחנו צוחקים, מספרים שנהנינו מאוד ואם היאכטה פנויה, נשמח לנופף להם לשלום ולהמשיך צפונה לקורפו. מינאס צוחק ואומר לנו שזה יסבך אותו עם השייטים החדשים שאמורים להגיע מחר… קובעים בתחנת דלק בכניסה למרינת לפקס.

הרוחות מתחזקות. בכניסה לתחנת דלק , המון סירות שחזרו ומחכות לתדלוק. מאחורינו סירות נוספות, ואחד העוזרים של מינאס ממתין לנו ומנופף לשלום. עוגנים לאחור וקושרים חבלים לירכתיים, מתדלקים. יניב מרוצה, הדלק עלה 63 יורו לכל השבועיים, מה שזה אומר שהפלגנו הרבה על מפרשים ופחות על מנוע. לדברי יניב, הוא מרוצה מעצמו. נכנסים למרינה לפיר F , רואים את מינאס ממתין לנו ושמחים לראותו.

בערב, הולכים לאכול במסעדה איטלקית מעולה בשם Festino שהיא בפינת הטיילת לפני הכניסה למרינה ושם פוגשים את…. ליאור ושרון. מסתבר שהם הגיעו מעט אחרינו ללפקס ועגנו כאן, והם יישארו עוד יום, לפני שיעלו צפונה ומערבה לכיוון איטליה. אנו קובעים לשמור על קשר, מסתובבים מעט במדרחוב בלפקס ולא מאמינים שזהו אותו מדרחוב שטיילנו בו לפני כשבועיים. בינתיים התחיל חודש יולי והמדרחוב מפוצץ אנשים, מלא חיים, מוסיקה ואורות.

זהו, תם הטיול באיוניים לעת עתה. לוקחים למחרת את הרכב ושמים פעמינו לאתונה לטיסת לילה חזרה הביתה.

לסיכום, אז מה היה לנו?

חמשת אתרי החובה שלנו לעגינות:

• Fiscardo באי Cephalonia

• Vasiliki באי Lefkada

• Sivota באי Lefkada

• Frikes באי Ithaca

• Sprtachori באי Meganisi

חמשת הכללים לעגינה מוצלחת:

• להגיע מוקדם למפרץ (עד שתיים בצהריים לערך) - ככה אין עומס, לרוב אין רוחות חזקות ויש עדיין מבחר של מקומות עגינה.

• להכין חבלים מבעוד מועד , הורדת פנדרים, בדיקת עוגן (שהפיוז לא קפץ והשלט פועל), העברת דינגי לקדמת הסירה

• לעגון תמיד בצדדים באופן ישר כך שהעגינה שלנו ביחס לסירות האחרות היא מקבילה והעוגנים נזרקים ישר לקדימה.

• להמנע מלעגון בפינות של מרינה מאחר ואז כמעט תמיד נופלים למלכודת העוגנים.

• להעדיף רציף כשכיוון הרוח הוא גבי.

מקומות שלא הספקנו וורשמנו לנו להגיע בטיול הבא:

ציוד חובה שלא היינו מסתדרים בלעדיו:

• בד נמתח להצללת הקוקפיט

• Navionics בסלולרי

• תרסיס נגד יתושים (לילדים העדפנו להביא פיג׳מות ארוכות ודקות)

• אייפד לילדים עם משחקים (כי בכל זאת גם להורים מגיעה פה ושם שעה של שקט)

• חבל 4 מ”מ - תמיד נעזרנו בו, למשל לקשירת מתנפח לירכתיים של הסירה, או לאבטוח ולשחרור עוגנים לכודים