שייט בקטמרן Lagoon 450 באזור קוס

היאכטה: קטמרן לאגון 450 העונה לשם tamiro

מפליגים: עמוס, דבי, זיו, אורית, וגילי ומאי

טסנו לקוס דרך אתונה.
מרינה קוס ממוקמת כ- 25 דקות מהשדה ובעלות של 37 יורו - הגעתם.
קיבלו את פנינו צוות מאד מקצועי ואדיב ולאחר כשעתיים של הדרכה אנחנו בסירה.

יום שבת אחה"צ. התארגנו, ואצל קוסטס, בסופר של המרינה, יש את כל המצרכים. לינה שבת בערב במרינה.

kalymnos למפרץ vathys וקיבלו את פנינו שני דולפינים. המפרץ המזכיר פיורד, מדהים, צר ומצוקי עם שתי כנסיות ועדרי עזים מטפסים עם רעש פעמונים מרגיע. התאהבנו ונשארנו לעגינת לילה. עגינה ים תיכונית, עם עזרה של מנהל המרינה. עלות העגינה כולל מים וחשמל חוף 12 יורו.
ארוחת ערב במסעדת poppy בכפר עצמו. יש במפרץ לאורך המזח מספר מסעדות. נתח טונה טרי היה סיום מושלם ליום מדהים. בבוקר התעוררות למפרץ שקט וזריחה מדהימה כשבאופק בודרום הטורקית.

יום שני - יציאה לכיוון האי לרוס. עצרנו במספר מפרצים לשחייה קלילה במים הקפואים ומשם לעיר lakki לעגינה לילה.
התארגנו מהר, שכרנו קטנועים וטרקטורונים ויצאנו לטיול לכיוון מפרץ panteli שמעליו מתנוססת בגאווה הטירה שממנה יש גם תצפית על מפרץ alinda. עם ערב, בדרכנו חזרה, אכלנו במסעדה שיש בה תצפית מקסימה על המפרץ (ממוקמת כ- 5 דקות מ- lakki) בשם dimitris pantelidis . אחרי ארוחה מדושנה בדגים טריים ומנות אחרונות חזרנו עייפים ומרוצים.
בבוקר זיו ואני נסענו לטיול זריז ברחבי העיר, וקדימה ליעד הבא.

יום שלישי - כבר בבוקר נשבה רוח במפרץ ויצאנו בדרכנו ל- patmos ברוח שהגיעה ל- 15 קשר עם גלים מעל מטר וחצי. ים די סוער והקטמרן הפליגה מדהים. הישיבה הגבוהה עשתה את שלה והתחושה הייתה נהדרת.
לאחר שיט של 4 שעות נכנסנו למפרץ skala שבאי patmos. לבקשת זיו, דבי ואורית הכינו פשטידת פסטה וטונה ומאי הכינה עדשים עם בטטות. בקיצור, אחלה ארוחה ועד שעגנו האוכל היה כבר מוכן.
שכרנו מיד קטנועים ונסענו לחוף הקרוב להירגע עם בירה ויין לבן והנשים יצאו לקניות בעיר.
עם בוקר התפצלנו - גילי ומאי הלכו לטיול רגלי בעיר סקלה וזיו, אורית, דבי ואני נסענו לטיול במפרץ grikou + עליה לכנסיה theologies monastery מקום קדוש מאד לנוצרים. לפני הפלגה אורית ודבי עוד הספיקו, במחטף קל, להשלים קניות.

יום רביעי - הים נרגע והרוח ירדה ל- 10 קשר. הפלגנו למפרץ מקסים בין קבוצת האיים arkoi. רחצה של חלק מהחברה, תמיד זה אותו חלק, אורית מאי וגילי ומשם ל- lepsoi לעגינה לילה.

יום חמישי - יציאה בבוקר ל-kalymnos העיר והאי בשיט ארוך. בהמלצה של אחד המקומיים עצרנו באחד האיים הצמודים ללרוס מצפון, לשחיית בוקר לתוך בריכה מוסתרת. מקום מיוחד מאד. את המקום המדוייק לעגינה ניתן למצוא על גבי המפה. אי קטן עם סימון זעיר של בריכה באמצע. משם, הפלגנו בים טוב ללינת לילה, כשבדרך שוב פגשנו להקה של דולפינים. עגינה ים תיכונית וחיבור למתח חוף ומים.

בבוקר הרוח עלתה ואנו הפלגנו חזרה למרינה קוס עם רוח מזרחית שהגיעה לרוחות של 25 קשר ורוח על הסירה של כ- 30 קשר עם גלים גבוהים מאד של עד 3 מטר. הסירה שטה כ 4 - 5 קשר ( הרוח והגלים מעיטים מאד את הקטמרן)
הגעה למרינה, ובגלל הרוח החזקה אנשי המועדון חברו אלינו בכניסה למרינה והם עגנו את הסירה ברציף D.

הסתיים שבוע מדהים של שיט עם חברה מדהימה וזורמת.
כל ההפלגה הטמפרטורה הייתה ביום כ- 20° צלזיוס ובלילה ירד לכ- 16°.
המים היו קרים אולם לא עצרו אותנו משכשוכי בוקר במפרצים כחולים.
הקדמנו קצת את העונה, המרינות ריקות ובמיוחד לקטמרן זה יתרון נהדר.