יומן מסע באזור לפקס, יוון

מאת הילה אשכנזי - "תשוט"

נובמבר 2017

גירוס ראשון בעיר אמפילוכיהקצת רקע :

רק אחרי שהגעתי למדינה הקסומה הזו, הבנתי עד כמה אני לוקה בחסר ועד כמה זה יותר נדיר במציאות. המציאות עולה על כל דמיון, על כל תמונה ועל כל סיפור ששמעתי. בשבילי, המסע הזה היה מעל לכל הציפיות, לא תיארתי לעצמי שזה יכול להיות כל כך טוב !

הסירה: קטמרן , 4 קבינות + 2 שירותים MOORINGS 3900 היעד : הים האיוני, לפקס

שותפים למסע : פרי (סוכנת ב"תשוט" וסקיפרית), נצר (רופא וסקיפר), שי (סקיפר) ואני, הילה מ"תשוט".

יום שישי 13/10

הגענו לאתונה עם טיסת AGEAN בשעה 09:00, הוצאנו רכב מחברת ההשכרה AVIS שזה מאוד נוח כי הנסיעה ללפקס ארוכה, משהו כמו 5 שעות נסיעה. אמנם כביש אגרה, עם לא מעט מקטעים לתשלום, אבל בהחלט נחמד שיש רכב.

בדרך עוברים ליד תעלת קורינטוס אבל לא ניתן לעצור ובהמשך עוברים דרך גשר המיתרים שהוא עצום ויפה.

בדרכינו ללפקס , עשינו עצירה בעיר "אמפילוכיה" , וכאן התחלנו להרגיש את יוון, כאן אכלנו את הגירוס הראשון שלנו, תחילתה של ידידות נפלאה עם השווארמה היוונית.

המרינה בלפקסמשם המשכנו ישירות ללפקס שם לקחנו לילה במלון Hotel Lefkas אשר ממוקם ממש בירידה מהגשר בכניסה לעיר. מיקום משגע , חדרים עם נוף לים ולמרינה, מסעדות ובתי קפה וממש מאחורי המלון יש מספר חנויות קטנות למתנות !!!

לאחר שהתמקמנו בחדרים, הזמנו קפה וישבנו לישיבת צוות ראשונה. שי דאג לארגן מראש רשימת קניות כללית ומאוד מסודרת באקסל. קנינו מעט מצרכים.

המרינה של לפקס גדולה מאוד ומסודרת מאוד, יש המון מסעדות וברים, המון חנויות, מקום מאוד מתוייר. יש שני סופרים גדולים, אחד מהם DELI יושב בתוך המרינה וקצת יקר, השני יושב ממש בתחילת הטיילת בסוף המלונות. מעבר לזה , אפשר לשכור אופנועים או רכב, במידה ולא הגעתם איתו מראש.

יצאנו להסתובב קצת בעיר, אכלנו לנו ארוחת ערב והלכנו לישון גמורים.

יום שבת 14/10

יום שני למסע מתחיל, חלקינו אחרי לילה לבן יום קודם. כוס קפה, ארוחת בוקר במלון וכל אחד יוצא לעיסוקיו.

פרי ואני נסענו עם הרכב לפרווזה, נסיעה של 20 דקות בערך, עיר מקסימה, המרינה שם בשיפוצים וכנראה שהיא תהיה מאוד אטרקטיבית. בפרווזה יש שדה תעופה, ניתן להגיע אליו בטיסה ישירה או בטיסה מאתונה.

הבנים בינתיים הלכו לעשות קניות ולהסתובב קצת בעיר. לקראת הצהריים חזרנו ללפקס, פגשנו את הבנים לצהריים ומשם הלכנו לקבל את הסירה שלנו. השעה 15:00, נפגשים בסירה עם ואסיליס שהוא נציג של החברה כדי שייעשה אתנו בדיקה ותדריך על הסירה, משהו כמו שעה סך הכל.

חשוב מאוד לעבור עם  נציג החברה על הכל לפני היציאה לים כדי שלא יהיו דברים פתוחים. אחרי התארגנות בסירה ומעבר על כל הדברים החשובים, ישבנו ותכננו את יום המחר, הוחלט שהלילה נישאר לישון במרינה ומחר בבוקר נצא עם אור ראשון .

המעגנה ב- KIONIיום ראשון 15/10 - 30 מייל

התחלנו את היום בשעה 06:00 עם קפה ראשון חזק, בחוץ עדיין חשוך, קיפלנו חבלים ויצאנו לדרך. הכיוון הוא דרום - למרינה של נידרי שנמצאת בלפקדה. פה עשינו עצירה לארוחת בוקר, זרקנו עוגן ונצר פינק אותנו בארוחת בוקר טעימה. מזג האוויר לגמרי לטובתנו, אמנם אין רוח אבל יש שמש נעימה.

לאחר ארוחת הבוקר, המשכנו לכיוון היעד הבא – פישקרדו אשר נמצאת באי קפלוניה. בדרך לשם התחילה קצת רוח וניצלנו זאת להרמת מפרש, רוח של 6.7 קשרים, לא היסטרי אבל התאים לנו קצת מפרשים.

הגענו לפישקרדו בסביבות השעה 14:30 . בדרך כלל, בעונה, המרינה ממש מלאה ורצוי להגיע אפילו קודם לכן כדי לעגון בצורה טובה ומוגנת. אנחנו הגענו למרינה לא מלאה כך שעגנו בלי יותר מידי מאמץ.

פישקרדו עיירה מאוד ציורית, יש בה מסעדות וחנויות יפות, מאוד אירופאי. עגנו את הסירה ואז הגיע ילד חמוד, צועני, עזר לנו עם החבלים תמורת כמה יורואים.

ירדנו מהסירה להסתובב קצת, החלטנו לשכור רכב ולבדוק את האזור. שימו לב, בין השעות 14:00-17:00 רוב האנשים נחים כאן ואין עם מי לדבר. אז טיילנו קצת ברגל והם הסכימו שנבוא בשעה 16:00 לקחת את הרכב.

בפישקרדו יש רק מקום אחד שמשכיר רכבים ולבעלים יש גם מסעדה במעגנה למטה. שילמנו 65€ ליום שכוללים את הקטנת ההשתתפות העצמית, לא זול אבל שווה בהחלט.

לאחר שקיבלנו את הרכב, נסענו למערה הכחולה שנמצאת ב MELISSANI . לצערנו הגענו לשם קצת מאוחר והם בדיוק סגרו. השעות בהן יש להגיע הן מהשעה 10:00 ועד השעה 15:00 כי כל הקסם במערה הוא האור שנכנס מלמעלה ומקרין על כל המערה והמים בפנים. הכניסה היא בתשלום. נכנסים ברגל מתחת לאדמה ואז מתגלה המערה. לא ניתן להיכנס לשם בדרך אחרת.

הדרך אל הכפר מפותלת מאוד עם נופים שעוצרים את הנשימה גם בגלל הגובה אבל בעיקר בגלל הנוף ! המון עדרי עזים בדרך אז יש להיעזר בסובלנות.

עשינו עצירה בנקודת תצפית על האי איטקה שנמצא ממול. תחתינו נמצא ASOS ומפרץ SAMOUS המדהים בו נמצאת טירה שניתן לרדת אליה עם הרכב. כמו כן ירדנו עם הרכב למפרץ שנמצא קצת אחרי, ובו יש גם קיוסק, שמשיות ומיטות שיזוף.

אחרי סיור באזור, חזרנו למרינה, התארגנו על מקלחות ויצאנו לאכול באחת המסעדות. אוכל מדהים ולא יקר בכלל. שילמנו עבור 3 מנות ממש מספקות 35€ לכולנו.

אווירה טובה בפישקרדו ויש סופר שפתוח עד מאוחר למקרה שצריכים השלמות. את הלילה אנחנו נעביר כאן ומחר בבוקר יוצאים לאי איטקה. במידה והחלטתם להישאר עוד יום בפישקרדו, יש מעבורת שניתן לקחת ולטייל באיים בקרובים ולחזור לפישקרדו ללילה נוסף.

יום שני 16/10 – 35 מייל

בוקר חדש עולה על כוחותינו, השעה 06:30 והמים לקפה כבר על הגז, מתארגנים ויוצאים לים בשעה 07:30. שימו לב, העגינה מאוד צפופה עם הרבה סירות והסיכוי לספגטי עוגנים הוא כמעט 100% ...

מתארגנים ויוצאים לכיוון איפמיה, הנמצאת בקפלוניה, לצערנו אין רוח, והים רגוע ביותר אז ההפלגה היא על מנוע בלבד. הגענו בסביבות השעה 10:00 למעגנה של איפמיה לארוחת בוקר בסירה. במקום יש מים וחשמל אבל לא בכל מקום ויש מישהו שמגיע ישר כשנכנסים למעגנה. המקום הזה לא מצויין בפיילוט אז אין צורך לחפש.

בית קפה ובר מדהים ב-KIONI לאחר ארוחת הבוקר, המשכנו לכיוון האי איטקה, לעיירה KIONI , שנמצאת בחלק הצפוני של האי. בדרך עברנו דרך מפרץ מדהים כאשר לידו יש מעבר נסתר שלא נראה מהים אלא רק אם מתקרבים, יש מספיק עומק ומספיק מרחב כדי לעגון שם ויש אפילו רציף קטן ומוכן לעגינה. כאן עשינו עצירה קטנה לשחייה.

הגענו ל- KIONI בסביבות השעה 15:30. עיירה מדהימה וציורית, חנויות בוטיק מגניבות ולא כל כך זולות. עגינה ים תיכונית, אין חשמל אבל יש נקודת מים שצריך להתקשר כדי שיבואו למלא. הנקודה נמצאת ממש בכניסה מצד ימין.

המרינה לא גדולה במיוחד אז כדאי להגיע בשעות מוקדמות יחסית כדי למצוא מקום עגינה טוב.

בשעות אחר הצהריים מתחילה רוח אז כדאי לשים לב לאיך נקשרים. אחרי שעגנו, ירדנו לטייל במקום המדהים הזה. שווה לעלות ולטייל בכל העיירה כי היא ממש יפה והנוף משגע. את הלילה אנחנו מעבירים כאן.

זריחה ב-KIONI יום שלישי 17/10 – 23 מייל

היום הרביעי להפלגה. מתחיל בשעה 07:30 עם זריחה מטורפת, יוצאים אחרי קפה לכיוון מפרץ שאסור להחמיץ והוא נמצא בדרום האי אטוקוס. למפרץ קוראים ONE HOUSE BAY ויש בו מים צלולים ביותר.

כאן עשינו עצירה על עוגן לארוחת בוקר. יש המון דגים יפים וניתן להתרחץ במים וגם לרדת עם הדינגי לחוף. בעונה, המקום עמוס מאוד אז כדאי להגיע מוקדם אפילו אם זה רק לזמן קצר. שווה כל דקה.

מכאן המשכנו לכיוון מזרח אל KASTOS , מעגנה קטנה אבל מאוד יפה, יש מסעדות, סופר, מאפיות. אין כאן חשמל אבל יש מים, עולה בסביבות 2 יורו. בעונה המקום שוקק חיים ולצערנו כשאנחנו הגענו רק מקום אחד היה פתוח.

לקראת הצהריים המשכנו לכיוון KALAMOS PORT, מרינה קטנה שאותה מנהל בחור בשם ג'ורג'. איך שנכנסים הוא מחכה ומכוון את התנועה. לא משלמים על עגינה, אבל נהוג לאכול אצלו במסעדה. מומלץ בחום - מנה של עלי גפן: דולמד'ס. במרינה אין חשמל אבל יש נקודת מים עם צינור ארוך שנמצא מהצד של המסעדות.

ONE HOUSE BAYיש שני סופרים קטנים ולא ממש מלאים אז רצוי להצטייד לפני. הכפר מאוד יפה ויש הרבה עלייה ברגל, אבל שווה כי יש בו מאפייה קטנה עם לחם כפרי מעולה.

עשינו טיול רגלי למפרץ נדיר ביותר, כולו חלוקי נחל וכדאי להיכנס למים עם נעליים אחרת לא נעים ברגליים בכלל !

את הלילה העברנו כאן ובבוקר יציאה חזרה לכיוון האי לפקדה.

יום רביעי 18/10 – 30 מייל

קמנו מוקדם לזריחה מדהימה. אחרי קפה ראשון מתכוננים ליציאה, אבל הייתה לנו קצת התעסקות עם עוגנים של סירות אחרות. אחרי שהכל הסתדר ומילאנו מים, יצאנו בשעה 08:45 לכיוון העיירה VASILIKI.

VASILIKI עיירה מאוד יפה עם מרינה נחמדה ומסודרת, בלי חשמל אבל יש מים שעולים 2 יורו, יש בה המון בתי קפה, חנויות קטנות ומגניבות, לא זול אבל שווה. הסתובבנו קצת במקום, אכלנו גירוס לצהריים והמשכנו הלאה לכיוון SIVOTA

בדרך זכינו לראות להקת דולפינים, פשוט מדהים. הגענו ל- SIVOTA בסביבות השעה 15:00. מרינה מדהימה וגדולה, בחלקה יש גם חיבורים לחשמל ומים.

בעונה יש תפוסה מלאה למרות שגם כשאנחנו היינו היו לא מעט סירות ופלוטילות של SUNSAIL. עיירה מאוד ציורית ונעימה.

העברנו כאן את הלילה ובבוקר יוצאים לכיוון האי MEGANNISSI

יום חמישי 19/10 - 15 מייל

כמעט יום אחרון לחופשה המדהימה, מתחילים בקפה של בוקר בשעה 07:00. מתארגנים על עצמנו ויוצאים לכיוון האי MEGANNISSI שנמצא מזרחית מהאי LEFKADA .

עוצרים במערה של MEGANNISSI , מערה שרצוי להגיע אליה בסביבות השעה 10:00 בבוקר כשהשמש נמצאת כבר בשמיים ומאירה לתוך המערה. המערה גדולה מאוד ויפה. ניתן לעצור ליד, ולרדת עם הדינגי, לא ניתן לזרוק עוגן היות והמים עמוקים ממש.

מכאן המשכנו ל- SPARTAHORI. בדרך יש המון מפרצים מדהימים, חלקם פרטיים כך שלא ניתן לעצור בהם אבל יש לא מעט מפרצים שכן ניתן, ושווה לעצור.

זריחה מדהימה ב-KALAMOS  נכנסנו למעגנה קטנה, יש בה גם טברנה אבל אנחנו הכנו ארוחת בוקר בסירה. יש כאן מעבורת שיוצאת לאיים מסביב וניתן לשכור גם אופנועים ולטייל במעלה הכפר.

הבחור שאחראי על המעגנה פחות מחבב את כל הצ'רטריסטים שמגיעים, כי לרוב הם לא קונים אצלו כלום, לא משלמים על עגינה ואוכלים רק בסירה. אז אם הגעתם לכאן והחלטתם לנוח, יהיה נחמד אם תפרגנו לו ותשבו אצלו אפילו רק לקפה.

מכאן המשכנו למפרץ מדהים Abelika Bay בו עגנו בעגינה ים תיכונית לעצים שמסביב. מקום באמת מדהים, מים צלולים. וכאן גם נשארנו ללילה. יש כאן טברנה נחמדה מאוד ובקיץ יש מצב שיש פה לא מעט סירות אז כדאי להגיע מוקדם. בשעות הצהריים המאוחרות ירדנו עם הדינגי לחוף, קשרנו אותה טוב ויצאנו לטייל ברגל למרינה ב- VATI שנמצאת ממש כמה דקות הליכה ויש ממנה מבט נוסף מדהים גם על המפרץ.

ב- VATI  יש שתי מרינות. אחת בתשלום והשנייה ציבורית. המרינה מסודרת עם חשמל ומים, יש המון סירות והמון מטיילים, המון בתי קפה, סופרים, מסעדות וחנויות.

במרינה הפרטית יש גם נקודת תדלוק של בנזין ושל סולר. ובציבורית יש מכלית שמגיעה מידי פעם.

רצוי להגיע למרינה לכיוון השעה 15:00 אם רוצים למצוא מקום עגינה טוב, במיוחד אם מגיעים עם קטמרן.

הסתובבנו לא מעט וסיימנו בארוחת ערב באחת המסעדות. חזרנו לסירה כשכבר חושך בחוץ. למעוניינים- קחו אתכם פנס קטן כדי לראות את השביל חזרה וגם קחו משהו ארוך ללבוש בערב כי יכול להיות קריר.

המערה של MEGANNISSIיום שישי 20/10 – 18 מייל

יום אחרון של ההפלגה. מתחיל בשעה 07:30 עם קפה ראשון של בוקר.

היום נעבור שוב לסיבוב קטן בכפר SPARTAHORI והפעם לטייל בו רגלית, פרי לקחה מונית מ- VATI ואנחנו הפלגנו לשם כדי לאסוף אותה ...

החבר'ה עלו להסתובב למעלה, מקום שבעונה יש בו בורקסים טעימים אבל לא היה יותר מידי והנוף...אין מה לומר, רק להתענג.

מכאן המשכנו חזרה למרינה בלפקס להחזיר את הסירה. ניתן להגיע עד השעה 8:00 , אנחנו העדפנו להגיע מוקדם כדי ליהנות מהיום האחרון, קניות ומנוחה.  עצרנו כמובן לתדלק בכניסה למרינה. יש להודיע בקשר ואז מחכים לכם ברציף לעזרה.

נוף נהדר ממרומי SPARTAHORI לנו עלה בסביבות 180 יורו עבור הקטמרן וזה אחרי שכל השבוע הפלגנו עם מנוע, זה אומר שזה מאוד חסכוני.

הצוות של SUNSAIL חיכה לנו ברציף כדי לעגון. הגיע קוסטאס מהצוות לעבור איתנו על הכל, צ'ק אאוט, ונשארנו ללון את הלילה האחרון בסירה.

יצאנו לטייל קצת בעיר ובערב התפנקנו על פיצה ZIMIS (המלצה של trip advisor ) - פיצות בתנור אבן, מאפים מדהימים, ואנשים מגניבים. בערב, הרחובות סגורים למכוניות וכולם יושבים בחוץ...כייף חיים, מלא אנשים.

מחר בבוקר קמים מוקדם כדי לחזור לאתונה ושם נסיים את המסע המופלא ונחזור לארץ. כי תאכלס, אין כמו לחזור הביתה.

* פרי והילה נמנות עם צוות מחלקת השכרת יאכטות ב"תשוט".