יומן הפלגה בקרואטיה - דוברובניק 2014

מאת יניר בן דוד

יוני 2014

יום שישי 13 יוני 2014

יצאנו ביום שישי, אני לא אוהב לטוס בשבת. נאלצנו לקחת טיסה לא ישירה היות וטיסת הצ'רטר היא בימי שלישי בשבוע.

הגענו לדוברובניק Dubrovnik בשעות אחה"צ לאחר טיסה מפרנקפורט. צוות הסקיפרים, יהודה, שמעון, איתן, עופר ואנוכי. בשדה חיכה לנו הנהג עם הרכב שהזמנו מראש בעלות של 50€. נסענו לצימר שהזמנו מראש באינטרנט. הצימר RUDENJAK ט"ל +385 91 5453007 נמצא בדיוק בכניסה למרינה ACI שבה אנו לוקחים את היאכטה. לאחר מקלחת והתארגנות יצאנו לעיר העתיקה. לקחנו אוטובוס קו 1A, התחנה נמצאת בדיוק בכניסה למרינה בעלות של 15 קרונות לכולנו (בחישוב גס 1 אירו שווה 7 קרונות). טיילנו בעיר העתיקה, אכלנו משהו קל ולבסוף בהמלצת המקומיים הלכנו למועדון Revelin שחגג פתיחה היום. איתן ושמעון הלכו לישון ואנחנו המשכנו למועדון. המועדון נמצא במבנה בן 3 קומות בעיר העתיקה. בקומה הראשונה רחבת ריקודים, הקומה השנייה גג עם מסך ענק לצפייה במשחקי המונדיאל שהשנה הם בברזיל והקומה השלישית שהיא הגג העליון ל- VIP. ראינו את המשחק ששודר בין צ׳ילה ואוסטרליה וירדנו לקומה השנייה. הקומה מלאה עד אפס מקום. לאחר בילוי קצר החלטנו לחזור לצימר. חיפשנו מונית. בשיחה עם בני הנוער המקומיים מסרו כי יש אוטובוס בחינם שתפקידו להחזיר הביתה את כל המבלים שחלקם שתויים, רעיון שהיה מאד כדאי לאמץ אצלנו (קווי לילה ללא תשלום) ולחסוך הרבה תאונות. עלינו לאוטובוס מלא בבני נוער שחלקם שתויים. הגענו לצימר עייפים אך מרוצים.

הצימר בכניסה למרינה ACI

יום שבת 14 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/X68JY )

שמעון ואיתן שנרדמו מוקדם אתמול, התעוררו ויצאו לשחות בבריכת השחייה שנמצאת במתחם המרינה. הכנו ארוחת בוקר מהירה והלכנו למשרדי  חברת הצ'רטר "קרואטיה צ'רטר" Croatia Yacht Charter" קיבל אותנו דובר מהחברה. ישבנו במשרד לחתימה על הניירת והפקדת פיקדון דמי ההשתתפות 1700$. את ההשתתפות הקטנו כך שבמידה והיה קורה משהו החיוב היה על ה- 1700€ והינו מקבלים החזר של חצי מהמחיר באופן פרטי מול חברה גרמנית ששילמנו 128€.

לאחר הכרת החברה, מעבר על תחזית מזג האוויר המתוכנן לנו בשבוע הקרוב והמלצה על מקומות שכדאי לבקר, הלכנו ליאכטה הנמצאת ברציף מרוחק מהמשרד. היאכטה Beneteau Oceanis 45 חדשה 2014 שיצאה עד כה להפלגה אחת בלבד, חיכתה לנו ברציף. יאכטה מרווחת וגדולה מכל היאכטות שהיו לנו עד כה. ביצענו Check In, עברנו על כל פרטי הסירה על פי רשימת החברה וגם לפי רשימה שלנו. התארגנו בקבינות וכמובן שגם השנה יש פחות קבינות מאנשים והחלטנו לבצע הגרלה לגבי מי ישן בספה בסלון.

היאכטה - Beneteau Oceanis 45 חדשה מודל 2014החלה לנשב רוח חזקה ועננים אשר כיסו את השמיים. לפי התחזית השבועית הולך להיות לנו שבוע גשום, אנו מקווים שנוכל גם ליהנות עם הגשם.

החלטנו על מנת שנוכל להספיק להגיע צפונה ככל שנוכל ולצמצם מרחקים כבר מהיום הראשון לצאת לשייט. יצאנו לעבר הנקודה הראשונה שהיא במרחק של כ- 25 מייל מהמרינה ללילה הראשון ביאכטה. הגענו לאי סיפן Sipan לעיירה בחלקו הצפוני של האי Šipanska Luka. כפר שקט, בית מלון, מספר בתי קפה ומכולת. במקום ישנה מסעדה נחשבת, שהמליצו לנו עליה בשם מרקו . במסעדה לא היה לנו מקום לשבת בגלל הגשם שירד ברציפות. פגשנו את הבעלים שהתנצל ופינק אותנו בצ'ייסר של ויסקי משובח.

למקום העגינה האחרון שהצלחנו לתפוס הגיע האחראי שביקש תשלום עבור העגינה. שילמנו 250 קורנות עבור חניית הלילה. שף שמעון הכין שקשוקה לארוחת ערב. נכנסנו לישון וכל הזמן יורד גשם ללא הפוגה. התעוררנו בסביבות 9:30 בהפוגה של הגשם ליום נעים ורטוב.

יום ראשון 15 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/DiJp7 עד אמצע הדרך)

יצאנו לסיור קטן על המזח, הגשם פסק אבל השמיים עדין מעוננים. ישבנו לשתות קפה במסעדה הסמוכה לסירה על מנת להשתמש בשירותי המסעדה. יצאנו על פי התכנון הראשוני לכוון האי קורצ'ולה Korcula למרינה ACI הנמצאת בעיר Korcula. התכנון היה לעבור דרך שמורה של אגמי המלח באי Mljet לעצירה קצרה ולהמשיך ל Korcula.

ים רגוע גלים נמוכים ואין רוח. שייט על מנוע, על מנת לייצב את הסירה על הגלים הרמנו את המפרש הראשי. בזמן מתיחת חבלי המפרש נקרע החבל למתיחת בסיס המפרש (נראה כשל של סירה חדשה). ביצעתי כמו שלמדתי בקורס הסקיפרים קשר אורגים והחבל הקרוע חזר לתפקידו.

באופק התקרב לכווננו ענן גשם שתפס אותנו באמצע הים. גשם זלעפות, ראות אפס בשבילי, ממש שייט חוויתי ביותר. הפלגנו לכוון העיירה פולצ׳ה Polace מפרץ בצד הצפון מזרחי של האי Mljet  בצד המזרחי של השמורה. העננות באופק רק התגברה ולכן שינינו את התוכנית הראשונית מהבוקר. החלטנו להישאר ללינת לילה בעיירה. כשהתקרבנו לחוף ראינו את בעלי המסעדות מנפנפים לנו לבוא אליהם לעגינה. העסקה היא שהם נותנים לך מורינג (עגינה) וכל שירותי העגינה, מים וחשמל במחיר ארוחה במסעדה.

לאחר סבוב במפרץ עגנו במסעדה בשם ספוג׳ה Sponga. לארוחת הערב הזמנו דגים בתבשיל קדרה, לוקוס ודניס עם ירקות ותפוחי אדמה שבושלו מעל שעתיים בתנור גחלים. המיוחד במסעדה זו היא חוות הדגים הפרטית הנמצאת בתחתית המזח. הדגים מוגשים טריים הישר מהים, ארוחת מלכים. עלות ארוחת הערב הכוללת גם את המרק החם ששתינו לארוחת הצהריים עלתה 150€.

בהמלצת דובר מחברת הצ'רטר, ביצעתי הזמנה למקום במרינה ACI ב Korcula. התקשרתי למרינה, הפקידה הפנתה אותי לביצוע ההזמנה דרך אתר האינטרנט. הסברתי לה כי אין לי אינטרנט (על אף שיש לנו אינטרנט כל הזמן בסירה) והיא הסכימה לבצע את ההזמנה טלפונית. ישבנו בסירה לקינוח - הגלידה שאיתן בחר היום בבוקר במכולת. עברנו מהסירה למסעדה לראות את משחק המונדיאל בין ארגנטינה ובוסניה שהסתיים ב- 0:2 לארגנטינה שני שערים של מסי.

יום שני  16 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/Rd3yN )

השכם בבוקר, קפה ושירותים ויצאנו לסיור בשמורה. התלבטנו האם לשכור אופניים או סקוטר אבל לא היה אפשרי בגלל הגשם. לשכור רכב היה לא הגיוני( לקחת לכמה שעות ולשלם עבור יום שלם). יצאנו לאורך המפרץ עד לכניסה לשמורה. בביתן בכניסה רכשנו כרטיסים בעלות של 100 קרונות לכולם הכוללים נסיעה במיניבוס עד לכניסה לאגם, שייט לחצי אי הנמצא במרכז האגם ומשם עוד שייט לגשרון המחבר בין שני האגמים. ירדנו בגשרון ויצאנו להליכה בשמורה כ 1 ק״מ עד לעיירה פומנה Pomena  הנמצאת בצפון האי, עיירה שבתכנון הראשוני היינו אמורים לעצור בה אתמול, בדרך ל Korčula לחניה וסיור קצר.  בגלל הגשם, שינינו את התכנית, ועגנו לילה בפולצ׳ה Polace.

מפאת לחץ הזמן להספיק להגיע לקורצ'ולה Korčula מוקדם לפני הערב, לקחנו מיניבוס מיוחד, בתשלום  של 170 קרונות  מ- Pomena ישירות חזרה ליאכטה. לאחר הכנה מהירה יצאנו לכוון קורצ׳ולה Korčula. בדרך, כמו אתמול, תפס אותנו גשם זלעפות. ראות אפס ושייט על פי המפה בלבד. שף איתן הכין לנו שקשוקה, סלט טונה וחמוצים שאותם אכלנו באמצע המבול. יצרנו קשר בערוץ 17 עם המרינה והודענו שהגענו. קיבל אותנו עובד המרינה והפנה אותנו למזח  בתוך המרינה ברציף שנמצא קרוב ליציאה לעיר העתיקה. יאכטה שהגיעה לפנינו ללא הזמנה הופנתה לעגינה מחוץ למרינה.

המרינה קטנה וצרה והתמרון בא מאד קשה. החנינו את היאכטה והעברנו את ניירת הסירה למשרד. התשלום שמסרה לי הפקידה הוא 86€ ללילה אבל למחרת בדרישת התשלום דרשו 95€ בטענה שזה המחיר למזמינים מראש. איתן ואני התלבשו על ניקיון הסירה וכמו בכל פעם אני משתומם עד כמה אנחנו מלכלכים. לאחר מנוחת אחה"צ קצרה יצאנו לסיור בעיר העתיקה. טיילנו סביב חומות העיר ובסמטאות. עצרנו במקום המשקיף לעבר המרינה וחומות העיר. זהו הבר של מסעדה בשם Tramonto. יושבים שם על מרפסת גג שמשקיפה לעבר העיר ולשקיעה באופק הרחוק. בהמלצת המקומיים הזמנו את המוחיטו שלהם, מאד ממליץ לבאי הבר / מסעדה. המסעדה נמצאת בקומה שמתחת למרפסת.  מטבח ביתי קטן שבקושי מספיק לשרת כל באי המסעדה. התפנה שולחן, התיישבתי עם יהודה והזמנתי את הלזניה הצמחונית שלהם, גם מאד ממליץ. חזרנו לסירה כרגיל עייפים אך מרוצים.

למחרת, החלטנו בהמלצת המלצרית בבר ואחרי ששתינו את כמה כוסות של המוחיטו, להמשיך עוד צפונה כ- 35 מייל לעיר וולה לוקה Vela Luka הנמצאת בחלקו הצפוני של האי.

יום שלישי 17 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/d6CBM )

התעוררנו לבוקר עם שמש לאחר לילה גשום. צחצוח, גילוח, קפה ושירותים ויצאנו לדרך לכוון לומבדה Lumbarda עיירה שקיבלנו המלצה עליה מהמקומיים.

עצרנו לארוחת בוקר, יהודה יצא לריצה לאורך החוף. לאחר החניה הקצרה המשכנו לכוון וולה לוקה Vela Luka הפלגה של כ- 35 מיל. הפלגנו מהצד המערבי של האי, צד זה פתוח לים אבל מזג האוויר היה נפלא ביחס לימים האחרונים. סוף סוף יום ללא גשם ואף פתחנו מפרש בחלק מהדרך עד שהרוח הגיעה מולנו. הגענו לוולה לוקה Vela Luka בערב לאחר כ- 5 שעות של הפלגה.

הדולפין שליווה אותנו, ואגמי המלח בשמורה ב-Mljetלא הצלחנו למצוא מקום עגינה הכול היה תפוס. בעיר יש מזח קטן מאד ובקושי מספיק לשתי סירות מפרש. שאר מקומות העגינה הם במרכז המפרץ ע"י חיבור למצוף וירידה לחוף עם הדינגי. ניסינו לשכנע את בעלי היאכטות שעגנו שיאפשרו לנו לחלוק את המצוף שנקשרו אליו. אף אחד לא היה מוכן. במהלך החיפוש נתקלנו בסירה מקומית שהסתובבה בין היאכטות והציעה לבוא למסעדה השייכת להם. קובעים איתם שעה לארוחה והם באים לקחת אותך מהסירה למסעדה. סיפרנו לאנשי הסירה שאנו רוצים לבוא למסעדה לאכול אבל אין לנו מקום לעגון. כנראה נראינו אנשים רעבים ואוהבים לאכול הרבה (איתן / שמעון) והם סימנו לנו לשוט אחריהם. לאחר סיבוב קצר במפרץ סימנו לנו להקשר לסירה מקומית שעגנה באמצע המפרץ. קבענו לשמונה וחצי שיבואו לקחת אותנו למסעדה. בעודנו נקשרים הגיע פקח מקומי לקחת כסף עבור העגינה. שילמנו לו 150 קרונות עבור חנית לילה. יהודה, שמעון ואיתן יצאו לחפש מלון ללילה עבור יהודה שהיום התור שלו לישון בסלון. נשארתי לשטוף כלים ולסדר את הסירה. מאוחר יותר יצאנו לעיר, טיילנו לאורך הרציף, ישבנו בבית קפה ועברנו למסעדה שקבענו - PODBORD . הזמנו דג ופיצה בעלות של 600 קרונות הכוללים גם צפייה במסך במשחק בין ברזיל ומקסיקו שהסתיים ב- 0:0. נהג ה"מונית סירה" השיט אותנו ליאכטה. קבענו אתו שיבוא לאסוף אותנו מחר לארוחת בוקר. נכנסנו לישון, לילה ראשון שלא שמענו גשם בחוץ.

יום רביעי 18 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/ZxLG1 )

התעוררנו לבוקר מעונן חלקית. חיכינו לבחור מאתמול שייקח אותנו למזח. משלא הגיע הורדנו את הדינגי וחיברנו את המנוע. איתן הצליח להתניע אותו לאחר מספר רב של ניסיונות. אני, שמעון ועופר הצטרפנו אליו לדינגי, קשה להבין איך הצלחנו להתיישב ארבעה ענקים בדינגי הקטנה.

שטנו לכוון המלון שיהודה ישן בו אתמול. באמצע הדרך כבה המנוע. ארבעתנו תקועים באמצע המפרץ קרובים אבל רחוקים מהמזח. כל הניסיונות להניע את המנוע כשלו, התחלנו לחתור בידיים עד שהגענו למזח. הצטרפנו ליהודה לארוחת בוקר במלון בעלות של 30€ לאדם. חזרנו ליאכטה בעזרת הבחור מאתמול שהופיע ועזר לנו לגרור בחזרה את הדינגי.

יצאנו להפלגה ארוכה עד לפורזקה באי מיליט Mljet , Prožura מרחק של כ 60 מיל. מזג האוויר לא היה נוח ולכן בחרנו מסלול שונה מאתמול, הקפנו את האי Korčula בצדו המזרחי ולא המערבי. הצד המזרחי מוגן ולא פונה לים הפתוח. לאחר שעברנו את העיר Korčula השמים התבהרו ואפילו יצאה השמש. בחלק מהדרך ליוו אותנו להקת דולפינים, ביניהם אמא וגור.

שף שמעון החליט להכין לנו חריימה עם דג הבקלה שקנה הבוקר בסופר. אכלנו את החריימה במהלך השייט  על מנת לא לאבד זמן ולהגיע למחוז חפצנו לפני החושך.

צוות הסקיפרים והחריימה של שף שמעוןהשייט ארוך מאד כ- 9 שעות רצוף ללא הפסקה. באופק מאחור התהוו ענני גשם אבל אנחנו מצליחים להשיג אותם. הגענו למפרץ Prožura באי Mljet מקום שקט. כפר קטן ללא מזח למפרשיות. ישנם מצופי חיבור מפוזרים במפרץ ואליהם היו מחוברות מעט יאכטות. בטרם נקשרנו שטנו לבדוק עוד מפרץ סמוך הנמצא יותר צפונה. בכניסה מצד שמאל ישנו מזח לעגינת מעבורות, אולם לא ראינו שם מקומות עגינה למפרשיות.

חזרנו שוב ל Prožura, ונקשרנו לאחד המצופים לעצירת לילה. לאחר שנקשרנו עברנו שוב על תוכנית המסע והתברר שיש מפרץ יותר טוב דרומית לנו בשם Okuklje Mljet שהומלץ לנו עליו.  אולם הלילה החל לרדת והחלטנו להישאר במפרץ. הורדנו את הדינגי, שמעון ואיתן קפצו למסעדה בחוף ונשארו לראות את המשחק של צ׳ילה. שף יהודה הכין לנו מג׳דרה. ישבנו לאכול בסירה בשקט הפסטורלי של המפרץ. איתן ושמעון חזרו עם סיום המשחק והלכנו כולם לישון.

יום חמישי 19 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/8yEFd)

התעוררנו במפרץ שקט וחלומי. קשה לחשוב שכבר אנו עומדים לסיים את שבוע השייט הנפלא שאנו חווים. יצאנו לכוון העיר סטון Ston. עיר עתיקה שנמצאת ביבשת. הגישה לעיר בשייט היא במעלה מפרץ צר ורדוד מאד. בכניסה למפרץ התעורר בנו הספק האם כדאי להמשיך בשייט במיצר צר ורדוד רק בשביל לראות לזמן קצר את העיר.

לא נכנסנו, המשכנו לעבר עיירה נוספת באזור בשם סלון Slone. גם היא נמצאת ביבשת, במפרץ קטן דרומי וסמוך למיקומנו. עגנו לרציף לחנייה קצרה ומשם להמשיך דרומה לאי לאופד Lopud. בעיירה מלון ספא ומסעדות. נכנסתי לספא למסג' קצר של חצי שעה. סיפרתי לחבר'ה על החוויה, ואיתן שתורו הערב לישון בסלון החליט לקחת חדר באותו מלון.

הזזתי את הסירה למקום עגינה מסודר יותר, עם חיבור חשמל ומים. הרציף נמצא בסמוך למלון וליד בר קטן ונחמד. עגינת לילה הכוללת מים וחשמל עלתה 420 קרונות. מילאתי מים במכלים והשתוממתי כמה מים אנו צורכים ביממה. שטפתי את הסירה והכלים במטבח, ונכנסתי למנוחת אחה"צ, בזמן ששאר החבר'ה נמצאים במלון בבריכה ובים. אני ועופר אכלנו ארוחת ערב במסעדה בסמוך לרציף, שאר החברה אכלו ארוחת ערב במלון. ישבנו בבר מקומי סמוך לראות את המשחק בין אורוגוואי ואנגליה - הפסד שני לאנגליה מתחילת המונדיאל.

מפרץ סלון Slone

יום שישי 20 יוני 2014
(מסלול: http://goo.gl/maps/sLuqs)

בוקר של שמש. מעצבן שבדיוק כשצריכים לחזור הביתה הגיע מזג אוויר שכולו שמש. התחלתי את הבוקר עם מסג׳ טוב בספא במלון. יצאנו לכוון דוברובניק, סוף סוף פתחנו מפרשים במערך שלם,  לא יאומן איזה ביצועים יש לסירה. רוח קלילה והסירה טסה על המים במהירות של 8 קשרים. סוף סוף כיבינו את המנוע.

יהודה רצה מאד להגיע לאי לוקרום Lokrum אי הידוע כאי של נודיסטים, שנמצא מול העיר העתיקה. לא ראינו במפה מקום עגינה באי, ולכן יהודה ירד במרינה ונסע באוטובוס לעיר העתיקה ומשם בסירה לאי.

איתן העלה רעיון שכאשר נחזיר את היאכטה, נשכור רכב וניסע למונטנגרו לסוף שבוע. שמעון שוחח עם קריסטינה מהמשרד במרינה. הזמנו קיה ספורטז׳ שניקח במרינה ונחזיר מחר בשדה התעופה, כמו כן הזמנו צימר ללילה בטיבת Tivat שבמונטנגרו.

טיבת Tivat - מונטנגרו

הגענו למרינה, תדלקנו בתחנת הדלק שנמצאת מצד שמאל לפני הכניס למרינה.  התחנה נמצאת במים רדודים וקשה לתמרן. עלות הדלק לכל השייט הייתה 120€. עברנו לרציף החברה. ביצענו Check Out ואף הגיע צוללן לבדוק את תחתית היאכטה. הראנו לדובר את החבל שנקרע, בדק ואמר שידאג לתקן את הגלגלת שכנראה גרמה לכשל בחבל.

לקחנו את הרכב במרינה, אספנו את יהודה שחזר מלוקרום ונסענו לכוון מונטנגרו. התעכבנו מעט בכניסה למונטנגרו במעבר הגבול לבדיקת דרכונים וחתימה.  הגענו ל Tivat עצרנו להתארגנות קצרה בצימר שלקחנו ויצאנו לעיר בודבה Budva לבילוי לילה. היה נחמד להגיע לאזור שרק לפני שנתיים הפלגנו בו. דבר לא השתנה מאז, מקום תוסס באנשים. טיילנו בעיר העתיקה, אכלנו פיצה לארוחת ערב והתיישבנו באחד מהברים ברחבה המרכזית לראות משחק. חזרנו לישון, לא עשינו לילה לבן היות ואנו רוצים להספיק לטייל מחר לפני הטיסה.

יום שבת 21 יוני 2014

יום אחרון, כמה קשה לחשוב שהמסע הסתיים. יש לנו טיסה היום מדוברובניק בשעה 18:00. השעה 08:45 והחברה עדיין ישנים, מקווה שיתעוררו ונספיק לטייל לפני הטיסה. יצאנו לדרך לכוון קוטור Kotor, מפנטזים על הבוריק של שמעון והקפה בבית הקפה הנמצא ליד שער הכניסה לעיר העתיקה בסמוך למגדל השעון. ישבנו בקפה, אכלנו את הבוריק, טיילנו בעיר העתיקה ובשוק האיכרים לאורך הרחוב הראשי. הזמן קצר ואנו צריכים לחזור.

יצאנו לדרך לכוון דוברובניק. על מנת להגיע בזמן לא הקפנו את המפרץ אלא חצינו עם המעבורת המקצרת את הדרך. הפעם בגבול התעכבו יותר זמן מאשר אתמול. באמצע הדרך בעודנו רעבים ראינו שלט למסעדה הנמצאת כ 3 ק"מ מהכביש הראשי. נכנסנו לעיירה ונסענו לכוון המסעדה Vinica טל' 0038520791244 הנמצאת על גדת נחל קטן. מסעדה מומלצת לא רק בגלל המיקום אלא גם בזכות הבשרים והאוכל הביתי שמבושל בתנור גחלים. הזמנו סלטים שזה האוכל המהיר שיכלו להוציא לנו. הגענו לשדה התעופה בזמן, החזרנו את האוטו וטסנו הביתה לשבוע חדש.

מסלול ההפלגה:

ריכוז המקומות לאורך השייט:

• Dubrovnik – עיר עתיקה עם מקומות בילוי מועדון ה- Revelin מומלץ.
  • Šipanska Luka – עיירה הנמצאת בקצה הצפוני של האי סיפן Sipan, כפר שקט, בית מלון מספר בתי קפה ומכולת. במקום יש מסעדה שהמליצו לנו עליה בשם מרקו שנחשבת בכפר.
  • פולצ׳ה Polace הנמצאת במפרץ בצד הצפון מזרחי של האי Mljet. העיירה גובלת בצד המזרחי של השמורה.
  • פונמה Pomena עיירה הנמצאת בצפון האי Mljet. גובלת עם השמורה בחלקה הצפוני.
  • Korčula – עיר עתיקה, להזמין מראש מקום במרינה, מסעדה מומלצת Tramonto והבר שלה על גג המשקיף לעיר העתיקה.
  • Vela Luka – עיר הממוקמת בצפון האי Korčula, עגינה למצופים המפוזרים במפרץ.
  • פורזקה באי מיליט Mljet , Prožura מפרץ קטן, עגינה למצופים המפוזרים במפרץ, מסעדה קטנה. מתאים לחנייה לשחיה.
  • Okuklje Mljet מקום שהומלץ לנו עליו אבל לא ביקרנו בו.
  • סטון Ston. עיר עתיקה שנמצאת ביבשת. הגישה לעיר בשייט היא במעלה מפרץ צר ורדוד מאד, לא ביקרנו בעיר.
  • סלון Slone. עיירה שגם נמצאת ביבשת, בעיירה מלון ספא ומסעדות.
  • Vinica ט"ל 0038520791244 – מסעדה בנמצאת בדרך בין דוברובניק למונטנגרו.

* תודות לשירי וג'יקי מתשוט על המקצועיות בהזמנת היאכטה, תכנון השייט והליווי לאורך כל הדרך.