יומן הפלגה באיים הציקלדים - 2018

מאת עובד מיטב

מאי 2018

צוות- סקיפר וותיק, סקיפר עם 3 שנות וותק וסקיפר בפוטנציה (הרביעי ביטל ברגע האחרון).

05.05.18

הגענו למרינת אגיוס קוסמס (Agios Cosmas) שבגליפדה סביב 10:30. למרות שנאמר לנו שהסירה תימסר ב-13:00 קיבלנו אותה סביב 14:00 (לא נורא). קבלת הסירה עברה חלק, העובדים נחמדים ועוזרים בכיף בכל דבר. כל יאכטה מקבלת Wifi עם 2.5GB וטלפון פשוט להתקשר בחירום. צ'יפרו אותנו עם הרבה שאריות מהפלגות קודמות. יאכטה Sun Odyssey 439 של Beneteau שנתון 2014, משומשת במצב טוב, 4 קבינות, 2 שירותים, אחת הקבינות עם מיטת קומותיים צרה מאד.

שכחנו לרשום שעות מנוע ולשאול לאן מאופס מד העומק ומה השוקע.

שכחנו לקנות גפרורים (בכיריים ובתנור המנגנון היה מקולקל), עזרו לנו עם שני מצתים.

זריחה במרינה בפיניקס (סירוס)יצאנו סביב 14:30. כדי להגיע לפני השקיעה אתגרנו את סל"ד המנוע והנפנו גם מפרשים, בדרך היה גשם לפרקים. ב-19:30 עגנו במפרץ קטן ומוגן בכפר קונדורוס (Koundouros) באי קיאה (Kea), הכפר נראה כמעט נטוש, הרבה טחנות רוח ישנות בגבעות סביב הכפר, שני חופי רחצה קטנים.

השלכנו עוגן מעט קרוב לשכנים- שתי סירות שעגנו ממש קרוב אחת לשנייה. זרקנו כמעט את כל השרשרת ושחררנו לחץ מהכננת עם חבל. רוחות בלילה קרבו אותנו כדי 10 מ' מהשכנים שנקשרו יחד בלילה. ב-07:00 הגענו עד מטר מהן, הפעלנו מנוע והתרחקנו בלי להזיז עוגן.

הפלגנו כ- 36nm.

06.05.18

בבוקר ראינו שבלילה הגיעה עוד סירה ועגנה רחוק מאיתנו בשכל רב. צפי מז"א- מעט רוח וים שקט. קיבלנו החלטה להתקדם הפעם רק על מפרשים ושנפטון יהיה בעזרנו. הקונספציה קרסה כמגדל קלפים כעבור מספר דקות כשראינו ים פלטה והבנו שהרבה רוח לא תהיה לנו.

יצאנו סביב 08:30 אחרי שתייה חמה חפוזה. הפלגנו לכיוון לוטרה (Loutra) שבצפון קיתנוס (Kythnos) בעיקר על מנוע והגענו אחרי הצהריים המוקדמים. המעגן לא גדול, מומלץ להגיע מוקדם, המאחרים נעזרו בהרבה חוצפה ודמיון או שוויתרו ועגנו במזח מחוץ למרינה או במפרץ.

בדרום מערב המפרץ, בפינה הרחוקה של חוף הרחצה יש זרם מים חמים מאד, כיף גדול לרבוץ בו, במיוחד בגשם. יש מספר טברנות נחמדות ומבשלת בירה מקומית עם 5 טעמים טובים (לא הייתה ברירה, ניסינו את כולם), מדריך שיט ישראלי שפגשנו בזרם המים החמים המליץ לנו לצאת לכפר קרוב בגבעות מחוץ לכפר ולאכול שם יותר בזול ולא פחות טעים.

משתכשכים בזרם החם בלוטרה (קיתנוס)סירות שעגנו במזח מעבר למרינה התנדנדו כעלים נידפים כל הלילה בעוד שבמרינה מעברו השני של המזח ישנו כמו תינוקות.

יש מים, חשמל ומקלחת (2 יורו) במרינה. מינימרקט, מאפיה, חוף רחצה צמוד, דגים מהדייגים המקומיים (חוזרים מאיסוף רשתות סביב 07:30).

הפלגנו כ-16nm.

07.05.18

אחרי לילה גשום מאד בלוטרה התבהר לקראת 08:00 ויצאנו ב- 08:30 לכיוון סירוס (Syros) אחרי מילוי מים, תשלום על הלילה (15 יורו) וקניית כמה טונות טריות מהדייגים.

רוח סבירה שהתחילה סביב 10 קשרים כשהתרחקנו מעט מהאי, התגברה לאזור 15-17 קשר בדרך. הגענו אחרי כ-5 שעות בהפלגה רק על מפרשים לסירוס, לכפר פיניקס (Finikas) במערב האי במהירות ממוצעת של 5.5Knts.

מנהל המרינה עזר לנו עם חברה להשכרת טוסטוסים ויצאנו לחרוש את האי. נסענו לעיר המרכזית ארמופולי (Ermoupoli), משם לצפון האי, לאתר טורבינות רוח ונוף מדהים וחזרנו בהקפה של האי ממזרח דרומה וחזרה לפיניקס בדרך מאד יפה.

תצפית על סירוסמנהל המרינה נחמד מאד ועוזר בכל בעיה. יש מספר טברנות קרוב למרינה. במרינה מים, חשמל, מקלחת, שרותים, Wifi. מינימרקט, מאפיה, חוף רחצה קרוב, דגים מהדייגים. לילה עולה 14.6 יורו.

הפלגנו כ- 22nm.

08.05.18

יצאנו מפיניקס סביב 08:30, ים שקט מאד. הגענו לפארוס (Paros) חצי על מפרשים וחצי על מנוע סביב 13:30, למרינה לא גדולה בכפר נאוסה (Naussa). לא היה מנהל במרינה, עגנו איפה שרצינו (לא היה הרבה מקום).

יש גלידריה טובה מאד Nonna Cream - במעלה הרחוב הראשי בהמשך לגשר, פונים שמאלה בכנסיה קטנה וימינה אחרי כמה עשרות מטרים. המון טברנות, מאד תיירותי ויפה. המרינה מוגנת בתוך מפרץ גדול.

מומלץ לעשות טעימת יינות ביקב Moraitis שבמעלה הכפר.

צופים בקנאה בזוג פנסיונרים שגרים על קו המים בנאוסה (פארוס)אכלנו במסעדה Yemini לפי המלצת המגיש ביקב, אוכל בינוני ומעט יקר (להתרחק מריזוטו פירות הים).

יש חשמל ומים במרינה. מינימרקט, דגים מהדייגים, בית מרקחת, מאפיה, חוף רחצה לא רחוק.

הפלגנו כ- 26nm.

09.05.18

יצאנו מפארוס ב- 08:05 בערך, אף אחד לא בא לגבות דמי עגינה. חלק מהזמן על מנוע וחלק מהזמן עם מפרשים. הגענו ב- 14:15 לאי סיפנוס (Sifnos), לכפר קמרס (Kamares).

נחמד במפרץ מוגן, מעט מאוד מקום, 8-10 סירות, 3-4 חבלי מורינג. יש חשמל ומים. מנהל המעגן מגיע כל יום סביב 18:00 לגבות כסף. עגינה עולה 10 יורו.

מינימרקט, מאפיה, דגים מהדייגים, חוף רחצה קרוב מאד.

הפלגנו כ- 42nm.

10.05.18

יצאנו מסיפנוס סביב 08:30 אחרי קפה ומאפה. ב- 10:10 נכנסנו למפרץ בו שוכן הכפר Livadi באי Serifos, עקב השעה המוקדמת המשכנו הלאה. הכפר והמפרץ מאד יפים, עם מרינה, חשמל ומים.

הגענו למריכס (Merichas) במערב קיתנוס (Kythnos) סביב 15:00. מעגן נחמד, יש מקום במזח ל-15-20 סירות, יש מקום נוסף על עוגן וגם ב-4 מפרצים סמוכים מצפון.

מרינה בלוטרה (קיתנוס)

בדרך פגשנו להקת דולפינים לכמה שניות, כנראה שהמהירות שלנו לא הייתה לרוחם.

בכפר מספר טברנות והרבה מקומות לינה.

מנהל המרינה קפדן ומקצועי. חשמל ומים במרינה, מינימרקט, מאפיה, השכרת רכב וקטנועים, דגים מהדייגים (קנינו טונה כרגיל, 10 יורו לקילו), בית מרחקת, רופא שיניים. עגינה 15 יורו.

המון טברנות, חוף רחצה צמוד. א. ערב לא רעה בטברנה Yalos Byzantine.

הפלגנו 37nm.

11.05.18

יצאנו מקיתנוס סביב 08:30, הדייגים והמאפיה אכזבו. עשינו סיבוב בכל המפרצים היפים מצפון לכפר, היה די מלא ביאכטות ויפה מאד.

שקיעה במריחס (קיתנוס)רוב הזמן על מנוע, אבל גם עם מפרשים, עגנו על עוגן במפרץ קטן ומוגן ב- 14:00 בקרבת הכפר Palaia Phokaia מדרום לאתונה. יש בפינת המפרץ מועדון יאכטונרים ומזח קטן. מפרץ יפה ורגוע.

הפלגנו כ- 31nm.

12.05.18

הרמנו עוגן לכיוון המרינה ב- 06:00 על מנת להגיע סביב 08:30 לאגיוס קוסמס. החברה ביקשה שנקדים לשעה 08:00 במקום 09:00 כפי שסוכם (לא אסון).

ההחזרה הייתה מהירה וחלקה. סה"כ 30 שעות מנוע ו-107 ליטר סולר.

סיימנו בהתאוששות ארוכה בבית קפה נחמד בגליפדה והמשכנו משם לשדה התעופה.

הפלגנו כ- 17nm.

סיכום-

היה כיף גדול ומז"א טוב (רוח לא משהו, אבל לא צריך להיות חמדנים מדי).

הכפרים בהם ביקרנו נראים כולם אותו הדבר, בתים מסוידים לבן עם חלונות ותריסים כחולים. כל הכפרים מאד תיירותיים ומסבירי פנים. כל האיים כמעט ללא עצים. השלמנו קניות כמעט כל יום ולא קנינו כמויות גדולות, כך נשארנו כמעט בלי עודפים בסוף ההפלגה.

יש עוד המון מה לראות ונשארנו עם טעם של עוד.

תודה לנשות תשוט שכמו תמיד לא אכזבו.