יומן הפלגה בתאילנד - ינואר 2019

מאת שרון בר

ינואר 2019

תאילנד יומן מסע - ינואר 2019

זאת ההפלגה השביעית שלי במספר והרביעית כסקיפר שמוביל צוות, ההפלגה הזו הייתה הטובה והמהנה מכולן, הקודמות היו מדהימות וטובות,

כל הפלגה בייחודיות שלה אבל ת א י ל נ ד 2019 הייתה מדהימה מכולן.

הצוות שזו ההפלגה השלישית שלו ביחד מכיר ויודע כל אחד את תפקידו, רוח החברות וההווי המשותף שתורם לאווירה מדהימה, נופים, אלכוהול, אוכל נהדר, ים ומפרצים מדהימים מחברים את החוויה למשהו מיוחד במינו ומהנה כל כך .

ותאילנד, תאילנד הוויי תאילנד שהיא מיוחדת בדרך שלה עם האווירה הקסומה בפוקט, ריחות האוכל שעולים מהמסעדות ודוכני הרחוב מתערבבים עם ריחות הרחוב הסואן, סירחון נעים של המולת אנשים רכבים ואופנועים שממלאים כל מטר וכל פינה אפשרית  קולות ומראות שרק תאילנד יודעת להעניק לאורחיה. האיים הקסומים, המפרצים המיוחדים, הים המרהיב בצבעים נדירים והיכטה שמחברת את כל אלה לצוות המדהים שההינו.

סורי אם הטרחתי את הקוראים ברגשותיי לפני שאפרט את יומן המסע שלנו, אבל אי אפשר שלא לשתף אתכם ברגשות ובאווירה המיוחדת של תאילנד שאותה חווינו בעוצמה כל כך גדולה וטובה .מאחל לכם ולנו את אותה החוויה להפלגות הבאות .

את הטיול תכננתי  ל 13 ימים כולל הטיסות, את היכטה היינו מתוכננים לקבל ב יום רביעי למשך 7 ימים, מועד אשר הקל ואף היטיב עם התכנון .
בחרתי הפעם בקטמרן מנועית מאובזרת ב 4 חדרים זוגיים ו2 שירותים ומקלחות, מזגן וגנרטור (לצערי לא היה מתפיל מים ).

המראנו מישראל ביום שבת בצהרים עם חברת AIRFLOT הרוסית ( קוניקשיין קצר במוסקבה ) והמשך ישיר לפוקט, נחתנו בפוקט ביום ראשון 10:00 בבוקר איסוף מזוודות ונסיעה למלון שלנו  בפטונג  R-MAR  מלון 4 כוכבים נחמד מאוד ממוקם  במרכז העיר קרוב להמולת העיר פטונג ולהוויה של החיים הסואנים של תאילנד.

את שלושת הימים הראשונים העברנו במנוחה, אוכל טוב שייקים של מנגו, אננס ושאר פירותיה הטובים של תאילנד, מנוחה סביב הבריכה, מסז' מפנק פעמים ביום בילויים

במועדוניה הטובים של הבנגלה סטריט והמון כייף ביחד, מומלץ לבקר בסיימון קברט הופעה מושקעת ביותר.

ביום השלישי שכרנו רכב עם נהג ויצאנו לפגוש את אוליבר מנהל הבסיס של מורינג- סאנסייל לבדוק אפשרות לקבל את הסירה מוקדם ככל האפשר ביום המחרת, ניצלנו את המשך היום לקניות באוטלט במרכז פוקט, ( לא משהו ) רכיבה על טרקטורונים וארוחה דשנה במסעדה מקומית בפוקט ( משהו) .

חזרנו למלון בשעות הערב המאוחרות לאחר עמידה ממושכת בפקק אדיר כתוצאה מתאונה קשה בכניסה לפטונג, בכלל צריך לקחת בחשבון את התנועה הרבה בפטונג העיר, בכניסה והיציאה אליה.

סגרנו מונית שתוביל אותנו ביום המחרת ב 08:00 מהמלון למרינה, נסיעה של כ שעה, במרינה התפצלנו ל 2 קבוצות, הקבוצה הראשונה נשארה לקבל את הסירה והשנייה אספה את הטבחית שהצטרפה אלנו להפלגה ונסעה עם הצוות לקניות ולזיווד הסירה בכל טוב .
ההחלטה הכי טובה שלקחתי היא לצרף אלינו טבחית, מקור ההחלטה היה שאת מרבית הלילות נעביר על החוף באיים שבהם נעגון ושהטבחית תישאר לשמור על הסירה בלילה, לא הכרתי בערך הרב של טבחית מקומית ובבישולים מעולים בנוסח אסייתי כולל שטיפת הכלים, ניקיון הסירה וסידור המיטות פינוק 5 כוכבים פלוס, חוויה שערכה לא יסולא בפז ( פרטים בהמשך ..)

יצאנו מ AO PO GRAND MARINA   בשעה 13:00 לערך לכיוון האי YAI  KO RACHE   קבענו עם דפנה אישתו של מיקי שהייתה בסדנת מנהלים בפוקט שנאסוף אותה ואת זוג החברים שלה לשעה של כייף על הסירה ממפרץ Ponton Chalong Bay השעה התמשכה ל שלוש שעות של הנאה וארוחת צהריים משותפת ושינויי קל בתוכנית.

את הלילה העברנו במפרץ הקסום הסמוך נקשרנו לאחת הבויות וחגגנו לתוך הלילה את היציאה להפלגה תוך ריקון בקבוק וויסקי וארוחת ערב משובחת של מם הטבחית שלנו .

למחרת היום יום חמישי יצאנו בבוקר לכיוון YAI  KO RACHE שעתיים וחצי של הפלגה בים רגוע  יחסית האי קו ראצ'ה ידוע בריזורט המדהים שנמצא במפרץ הקסום בו נעביר את הלילה. עגנו ונקשרנו שוב לבויה ( התאילנדים שיפרו את נושא הבויות הפזורות במפרצים והאפשרות להקשר אליהם בלי בעיה )  ירדנו לשחות ולשנרקל לאורך הריף המדהים הסמוך לאי.

לצערנו מבורך השף שלנו חתך את הרגל מאלמוג מחודד ונאלצנו לחזור לסירה לטפל ולחבוש את הבחור, ארוחת הצהרים הייתה מוכנה אכלנו ונחנו לפני הירידה לחוף.
בצהרים המאוחרות ירדנו לחוף להסתובב ולסגור לנו בונגלו ללילה, בסופו של דבר רק אני ומיקי נשארנו ללילה על החוף החברים האחרים העדיפו לחזור לסירה, לא ליפני שאכלנו ארוחת ערב מדהימה במסעדה מקומית הסמוכה לבונגלו ששכרנו.

קבענו  שהחברים יאספו אותנו מוקדם בבוקר, לפנינו היה לייג ארוך במיוחד לעבר קבוצת האיים הדרומיים של המפרץ  KO MUK ו- KO NGAI  כ 55 מייל עם הפסקה באמצע בקבוצת איים קטנה ולא מוכרת, אבל תוכניות לחוד  ומעשים לחוד...

לאחר שבדקנו תחזית שהראתה ים נוח ורוח של 5-10 קשר עזבנו את האי  KO RACHE ויצאנו מהמפרץ עם מצב רוח מרומם .. לאחר מספר דקות של הפלגה לכיוון מזרח בקורס של כ 110 מעלות הים התחיל לעבוד והרוח עלתה ל 25 – 30 קשר. גלים בגובה של כ 2-3 מטר מתנפצים על החרטום ומטלטלים את הסירה ויושביה רוח חזקה שהעיפה את רסיסי הים עד לקוקפיט ושטפה אותנו במים, קיוויתי שהים יירגע, אך לאחר שעה של הפלגה הוא החליט אחרת הים הלך והתחזק .

בהחלטה מושכלת לאחר כ שעה בים גבוה מאוד ולא נעים החלטתי לשנות כיוון ולהפליג לקופיפי בקורס של 360 מעלות מהמקום שהגענו אליו, לא היה טעם להמשיך בים כזה הפלגה כל כך ארוכה ולא נעימה אומנם הים היה עדיין גבוה בשעה הבאה אבל ככל שהתקרבנו לקופיפי הים הלך ונרגע.

הגענו לקופיפי ל TON SAI BAY בשעה 12:30  בערך נקשרנו למזח שניתן למלא  בו מים למכלי הסירה, הורדנו את מבורך לבית החולים המקומי לבדיקת החתך ( בדיעבד הסתבר שצריך היה לתפור אותו )  מבורך קיבל טיפול מסור, זריקת טטנוס וכדורי אנטיביוטיקה. לרגע חשבנו שמבורך שלנו יוצא מכלל שימוש,  אבל מבורך כמו שרק הוא יודע להיות גיבור ואופטימי, לא נתן למקרה הזה להפיל את רוחו, והמשיך את הטיול כמו גיבור אמיתי ללא שום קושי.
בינתיים עמוס ומם הטבחית ירדו להשלמת קניות ( דגים ושאר מיני שרצים אהובים ) ותוך שעתיים היינו בדרךקפה בריילי ביץ׳אומרים שהשקיעות הכי יפות בסוף העולם
KO LANTA למפרץ בצדו המערבי של האי בחלקו הצפוני ביותר.

האי KO LANTA לא היה בתוכנית המרכזית שלי אלא בחלופה בתוכנית מגירה  למקרה חריג ..... שהתממש
לא ציפיתי למפרץ קסום כל כך, גם שם נקשרתי לבויה פנויה וירדנו לחוף, החוף היה שזור במסעדות וברים קסומים בונגלוסים ובתי הארחה, כמו מחרוזת פרחים יפיפייה, ירדנו לתור את החוף, שתינו לנו שיק מרענן ונהנינו משקיעה קסומה. אני ומיקי סגרנו לינה על החוף בבונגלוס מקסים, חזרנו לארוחת ערב על הסירה וחברותה של צחוקים עם החברים, לקראת השעה 23:00 הטרחנו את עמוס ואבי לקחת אותנו עם הדינגי לחוף. ( אני ומיקי מאוד נהנינו לישון על החוף ולחוות את אווירת האי ) בבוקר למחרת אספו אותנו ב 09:00 החברים הטובים בדרך לאי הבא....

קרבי, ריילי ביץ, Railay Beach  יום שבת בבוקר
ריילי ביץ מוגדר כאחד מעשרת החופים היפים בעולם, הגדרה שמצדיקה את עצמה עד מאוד. יצאנו מ KO LANTA לקראת השעה 09:30  אל ריילי ביץ מרחק של כ 25 מייל 3 שעות הפלגה בים רגוע ורוחות נעימות, בחרנו להגיע מוקדם בצהרים לריילי ביץ וליהנות מהאי וחופיו הקסומים מזג האויר והים קיבלו אותנו בברכה ושוב עגנו על בויה בצד המזרחי של המפרץ קרוב ככל האפשר לחוף.     מיד הורדנו דינגי ושטנו אל המפרץ הדרומי של ריילי ביץ, חוף שמאופיין בהרבה מאוד זוגות צעירים שבאים לתפוס רומנטיקה בחוף קסום, אחרי שעה של ים וחוף וים המשכנו למפרץ המרכזי של ריילי.
ישבנו לקפה באחת המסעדות לחופו של המפרץ  ונהנו מהנוף הקסום החברים התפזרו להם מי לשחייה מי לקניות ומי לתור את הכפר הקסום שמאחורי החוף .

קצת הסבר על ריילי – ריילי ביץ היא לשונית חוף שמחוברת לאזור שנקרא קרבי, היא למעשה הקצה הדרומי ביותר של האזור. מצידה המערבי יש את ריילי ביץ  חוף קסום עם מלונות יוקרה ברמה גבוהה מאוד  ( זה למעשה החוף המדובר כ אחד מעשרת החופים היפים בעולם) ובמרחק הליכה של  כ 5 דק' לצד המזרחי דרך רחוב מלא מסעדות, ברים, חנויות שמונץ ושאר דברי מותרות, עוברים לחוף המזרחי שסובל מגאות ובעיקר שפל גדול מאוד, אבל שם בצדו המזרחי,  אפשר למצוא את המלונות הפשוטים יותר ואת הברים והמסעדות הכפיות בעיקר לשעות הלילה.

כהרגלנו סגרנו אני ומיקי מלון ללילה בצד המזרחי ולעת ערב חזרנו לארוחת ערב בסירה, הגענו למסקנה שאין על האוכל של מם הטבחית שלנו. אחרי הארוחה הדשנה החלטנו לא להטריח את הצוות להשיט אותנו לחוף ועם פנס קטן סימנו לאחת מסירות הלונגטיל לבוא ולקחת אותנו מהסירה לחוף עמוס הצליח תוך דקות בודדות בחושך מוחלט להביא אלינו סירה ( זה הציל אותו משיט עם הדינגי בשפל לא פשוט בלילה חשוך מאוד ) נפרדנו מוקדם יחסית מהחברים ואני ומיקי הלכנו לחגוג בחוף בברים המדהימים עם מוסיקה נהדרת בחוף הקסום של מפרץ ריילי ביץ. מיקי שהיה רעב אכל פיצה מדהימה ב 500 בהט  ואני, אני "הסתפקתי " בקינוח, כל אחד וההעדפות שלו.

קבענו עם עמוס ואבי לבוא לאסוף אותנו בשעה  09:00 להמשך ההפלגה לאי KO PIPI DON   בשעה המסוכמת נאספנו  אחר כבוד ע"י צוות הדינגי אבי ועמוס והצטרפנו לסירה להמשך ההפלגה לאי קופיפי.

שלושת הקופים...מפרץ הקופים – בחלקו הצפוני של קופיפ

התוכנית הייתה לעצור באי התרנגולים בדרך לקופיפי לארוחת בוקר לשחייה ושנרקול מרחק של כ 5 מייל מריילי ביץ כ 45 דק' של הפלגה וכך עשינו. אי התרנגולים או בשמו המקומי Koh Poda מורכב מ שתי איים המחוברים ברצועת חוף חולית, בזמן השפל ניתן לטייל בין האיים, האיי מאופיין במספר חופים קסומים שניתן להעביר בהם עגינה לצהרים שחייה ושנרקול, מומלץ ביותר.

לאחר שהות של כמה שעות באי התרנגולים  כולל ארוחת צהרים המשכנו לאי קופיפי. שעה וחצי הפלגה כ 12 מייל ואנחנו עוגנים.

הפעם עגנתי בצידו הצפוני של האי בסמוך לחוף הקופים גם שם נקשרתי על בויה, בקופיפי תכננתי להעביר שני לילות הפעם כולם ירדו ללינה על החוף הודענו למם הטבחית שלנו שיש לה ערב חופשי מאיתנו וקראנו ללונגטיל שתיקח אותנו לחוף. (הסיבה שלא ירדנו עם הדינגי היא כי חששנו להשאיר אותה על החוף לילה שלם ללא השגחה ) עלות ההפלגה בלוגטיל היא 100 באט לאדם ( כעשרה שקלים ) ויש לנו ראש שקט ורגוע.

מיקי שהיה מיומן מאוד במציאת מלון לקח את רוני הגזבר ואחרי מספר דקות סגרו לנו מלון מקסים במרכז ההוויה של האי מול מפרץ TONSAI ובסמוך לחוף הצפוני בנק' הכי קרובה לשתי הצדדים (המפרץ הצפוני והמפרץ הדרומי של האי מופרדים ברצועת חוף כשהחלק הצר ביותר הוא כ 150 מטואיש אחד שלא הפסיק לרקודר  )  בשעה 15:00 נכנסנו לחדרים והתפזרנו ל כמה שעות חופשיות להסתובב באי, לנוח, קניות, מסז' טוב, וכו' קבענו להיפגש לארוחת ערב משותפת סביב השעה 20:00 באחת ממסעדותיה הטובות של האי.

האי קופיפי עשיר ומגוון מאוד, כל אחד יכול למצוא את עצמו בפעילות המתאימה והרצויה לו, החל בחופים שקטים, רזורטים יוקרתיים ומבודדים, רחובות תוססים מלאים בכל טוב תאילנד, מסעדות מגוונות, סיורי צלילה מודרכים, פעילויות ים וחוף מגוונים, מסיבות חוף לתוך הלילה, או סתם בר עם מוסיקה טובה לשתות בירה קרה.  וכך סגרנו את הלילה הראשון בקופיפי.

למחרת היום יצאנו בשעה 10:00 עם לונגטיל בחזרה לסירה להפלגה לאי   KO PIPI LEY לבקר בחוף המפורסם  MAYA BAY  ובהונג המפורסם שבחלקו הצפוני      PILEH LAGOON העברנו את הבוקר והצהרים בשחייה ושנרקול במקומות הקסומים שציינתי מעלה, שווה מאוד למי שנמצא באזור.   היום מגבילים מאוד את הכניסה ל MAYA BAY לא מאפשרים לספידבוט וללונגטים לעגון בחוף ולהוריד את כמויות האנשים כמו בעבר, לכן מגיעים פחות אנשים והמקום הרבה פחות סואן וצפוף נקשרנו לבויה בכניסה למפרץ וירדנו עם הדינגי בסמוך לחוף לשנרקל ולשחות. לאחר כשעה המשכנו לצידו השני של האי להונג הנפלא PILEH LAGOON גם שם נקשרנו לבויה זמינה בכניסה וירדנו עם הדינגי לשחות וליהנות מלגונה הקסומה, אכלנו צהרים על הסירה מעשיה ידיה של מם המדהימה וחזרנו לעוד לילה " קשה " על האי קופיפי . בעגינה נקשרתי שוב לבויה בצידו הצפוני של האי בסמוך לחוף הקופים, אך הפעם ירדנו לחוף לשחות ולראות מקרוב את הקופים, החוף מלא בקופים שמגיעים בעיקר לקבל אוכל מהתיירים, אך יש להיזהר לא להתקרב אליהם מידי הם עלולים לנשוך.

בדרך עם הלונגטיילMaya bay

לאחר בילוי של כשעתיים בחוף הקופים שאגב חוץ מאיותו מלא בקופים הוא רצועת חוף מדהימה ביופייה שמזמינה חווית ים וחוף מעולים, שווה לעצור וליהנות מהחוף.
לקחנו לונגטיל בחזרה לקופיפי להעביר את הלילה האחרון שלנו באי במנוחה, בבילוי ובארוחת ערב במסעדה נהדרת על רצועת החוף הפונה למפרץ TONSAI .
קופיפי מאוד נעים בלילה האי מצויד בשלל פעילויות מגוונות ואטרקטיביות  שווה, שווה, שווה .......
לקראת חצות הלכנו לישון בידיעה שנותר לנו עוד יום אחד על הסירה .

התעוררנו לבוקר נעים במיוחד (יום שלישי ) לאחר ארוחת בוקר במלון חזרנו לסירה, ביום הקודם סיכמנו עם הבסיס בסנסייל פוקט שנחזיר את הסירה ביום רביעי בצהרי היום ( התכנון המקורי היה להחזיר את הסירה ביום שלישי בצהרים ולחזור לשתי לילות נוספים בפטונג)  תוספת השעות בבוקר אפשרה לי לעגון עוד לילה מחוץ למרינה ולהרוויח יום הפלגה נוסף מלא.

משתהים מהיופי של PILEH LAGOON                              רגעים רבים של אושר וצחוקים.....

לפני היציאה ליום ההפלגה האחרון קפצנו עם הסירה למפרץ TONSAI  כידי למלא מים ולקנות דגים ושאר מיני מטעמים לארוחותינו האחרונות בסירה,
יצאנו לכיוון צפון  לביקור באי KO HONAG  האי ידוע בבריכה הנסתרת שנכנסת לתוך האי, התופעה של לשונית הים שנכנסת לתוך האי ויוצרת בריכה קסומה נקרא HONAG ולמעשה האי המדובר הוא בעל הבריכה הגדולה ביותר ולכן נקרא על שם KO HONAG  .

חוף הקופיםחוף הקופים

לאחר כ שלוש שעות הפלגה וכ- 20 מייל בים נוח מאוד הגענו לאי, איתרנו במהירות את הכניסה ל  HONAG נקשרנו לאחת הבויות שחיכתה לנו והורדנו את הדינגי במטרה להיכנס פנימה  אל הבריכה הנסתרת.
לצערי התזמון מול הגאות והשפל לא היה טוב, נכנסנו בשיא השפל, פגשנו בריכה רדודה מעופשת במים עכורים לאחר כמה דק' של צחוקים על הקפטן שהבטיח מראה מקסים והביא את הצוות למקום מצחין. התקפלנו בחזרה לסירה.

הבטחתי חוף מקסיםקיבלנו חוף מצחין
התכנון המקורי היה להפליג לעבר האי KO YAO YAI לעגון בחלקו המערבי ולבלות את הערב האחרון במפרץ הצפוני של האי. אך תוכניות לחוד ומעשים לחוד.....
יצאנו מ KO HONAG  לכיוון KO YAO YAI כשבדרך הפלגנו בתמרון בין האיים המזדקרים מהים, תמרון אקראי לחלוטין, כשלפתע הבחנו בקבוצת איים סמוכים זה לזה, ואי קסום במיוחד עם רצועת חוף נדירה ובויה שמחכה רק לנו שנקשר אליה, האי נקרא   Koh Phak Bia  כולנו הסכמנו שזה היה סוג של פיצוי על השפל שחווינו ב KO HONAG . החלטנו להקשר לבויה, לרדת לשחייה וביקור בחוף. תוך כידי ארוחת הצהרים החברים החליטו שהם רוצים להעביר את הלילה האחרון בטבע, ושאנחנו נשארים ולא זזים לשום מקום. ההחלטה שהתקבלה פה אחד קיבלה את אישור הקפטן וכך היה.

ככה סתם באמצע שום מקום אי בודד שלנומה עוד צריך הבנאדם...

הערב ירד על המפרץ הקסום ואנחנו התענגנו על צלילי הטבע שעטף אותנו מכל כיוון, זו הייתה השקיעה היפה ביותר, עם האנשים היפים ביותר, במקום היפה ביותר לא חלמתי על סיום כל כך נפלא למסע המדהים שהיה לנו.
מרוצים מההחלטה ומהתוצאה הלכנו לישון כמו תינוקות מתנדנדים בעריסה גדולה כשהגלים הקטנים מכים בדופן הסירה ומשמיעים לנו שיר ערש חרישי.

התעוררנו מוקדם יחסית מבלי לכוון שעון לזריחה מדהימה שהייתה לא פחות יפה מהשקיעה של ליל אמש. אני חושב שזה היה אחד מכוסות הקפה הטעימים  ביותר ששתיתי אי פעם בחרטום הסירה.

תיראה חבר יום אחד כל זה יהיה שלנו ......                    כוס הקפה הטעים ביותר של הזריחה היפה ביותר

לאחר התארגנות קלה הפלגנו לכיוון המרינה ממנה יצאנו לפני 7 ימים הקפנו את האי Ko Yao Noi  מצידו הצפוני תוך שאנחנו מקפידים על קשת רחבה בהתאם לעומקים המאפשרים מעבר עם הסירה ( צריך לשים לב היטב בחלקו הצפוני של המפרץ העומקים רדודים יותר ומשתנים בתדירות גבוהה)

בשעה 12:00 לערך נכנסנו ל AO PO GRAND MARINA   ולאחר תדלוק הסירה מסרנו אותה אחר כבוד בחזרה למורינג-סנסייל.
בשעה 13:00 היינו בדרך חזרה ללילה נוסף בפטונג לחגוג את סיום המסע המופלא שלנו במדינה הכי קסומה בעולם תאילנד.

אני רוצה להודות לחברים שלי שבלעדיהם המסע הזה לא היה יכול להיות מושלם כל כך

חברים כל כך טובים שאי אפשר בלי אף אחד מכם .........

וקפטן אחד שאוהב אתכם מאוד.