"הצוות הסיציליאני" באיי אנדמאן

מאת עמי שר-אל

אוגוסט 2010

תאריכי ההפלגה : 20.2.01 - 28.2.07 (לא כולל שהייתנו בפוקט ובנגקוק )

הפלגה בנתיב האיים -

YACHT HEAVEN MARINA-PUKET ( מקום היציאה )

KOH PHANAK

KOH HONG

KOH YAI

KOH NA KHAE

KOH PHING KAN

KOH YANG ( לילה ראשון )

KU KU DU

KOH YAO NOI ( לילה שני ליד המלון )

KOH PAK BNA

KOH HONG

RAIELY BEACH ( לילה שלישי )

KOH DAM HOK

KOH KHWAN

KOLANTA ( לילה רביעי )

KOH PHIPHI DON ( לילות חמישי ששי )

KOH PHIPHI LEE

YACHT HEAVEN MARINA (סיום )

דגם היאכטה: " "Athena 38 מודל 2002, שם חב' ההשכרה Asia Marine

מרינת היציאה: Yacht Heaven Marina בצפון פוקט שנמצאת כ- 15 ק"מ משדה התעופה.

ימי הפלגה מתוכננים: ההפלגה תוכננה ל- 8 ימים כולל יום החזרת היאכטה.

השכרת היאכטה: היאכטה הושכרה דרך חב' "תשוט" בעזרתה והדרכתה האדיבה של פילה יוציס.

צוות היאכטה: עמי שר-אל- יוזם מתכנן וסקיפר היאכטה, קותי לביא, אייל רחלי, שמוליק, משה גיא, משה גת ( צ'ופ ), עוזי טישל.
מכונה "הצוות הסיציליאני" מפני שהפלגתו הראשונה, לפני שנים, וראשית הפיכתו לצוות מגובש הייתה בהפלגה לסיציליה והאיים האיוליים. הערה: חברינו הקבועים ל"צוות הסיציליאני" –חנן דקל, אבי גנות, ומוטי זמיר שמאוד מאוד רצו לצאת עימנו להפלגה, לא הצטרפו הפעם עקב אילוצי עבודה.

טיפים כלליים שניתנו לצוות לפני ההגעה לתאילנד:

מעבר למפגשי תדרוך מקדימים ומקצועיים על אזור ההפלגה וכיו"ב, נמסרו ע"י לחברים גם הפרטים הבאים:-

• המרת הכסף מומלצת בשדה התעופה של בנקוק.
  • ביציאה משדה התעופה לעיר לוודא עם הנהג שהתשלום עבור נסיעה ב-high way כולל מזוודות.
  • מלונות מומלצים בבנקוק- landmark שנמצא ברחוב הסוקונויט ( הרחוב הארוך בעולם) מיקומו מעולה, ארוחת הבוקר מדהימה, מסעדת הנודלס שלו ידועה מאוד וזולה. או - מלון Banian tree או - Siam city hotel
  • חשוב לבקש מחברת ההשכרה מספר טלפון לחרום.
  • בתי חולים יש בקרבי ובפוקט.
  • שימו לב - נשים שנראות מאוד מאד יפות עלולות להיות....גברים, זיהוי אפשרי ע"פ הגרוגרת הכתפיים והקול כמובן. (ה-Lady boys ).
  • בפוקט- רצועת החוף של - Patong beach יפה מאוד בערב, הכביש הגובל בחוף זה שוקק מסעדות, בתי קפה, בארים והרבה דוכני מכירות. הבארים שורצים ב-Lady boys...

מידע כללי וחיוני:

• ימת ANDAMAN שנמצאת בדרומה של תאילנד בין האי פוקט והיבשת שבצד מזרח, בה העיר המרכזית KRABI וביניהם חוצצים האיים הגדולים KOH YAO NOI והאיים KOH YAO YAI . באזור זה איים רבים. חלקם הגדול אינו מיושב, החופים שטופים חול לבן נקי, חלקם אזורי צלילה, בחלקם מלונות יפים ברצועת החוף, מסעדות בארים מסאז'ים וכיו"ב.
  • החודשים הנוחים להפלגה הינם נובמבר- פברואר מהסיבה שאין בהם מונסונים ומזג האוויר יבש, אם כי קיימת לחות די גבוהה. הים כללית שקט, והרוח לא חזקה, עבורנו, השייטים אוהבי מפרשים זה מעט מאכזב. הפלגת מפרשים באזור היא מזערית למעט פה ושם ולפרקי זמן קצרים.
  • בימת ANDAMAN ובהשוואה לים התיכון ניתן לומר שלא ראינו הרבה יאכטות מפליגות, ואם כבר היו פה ושם, אזי היו אלה קטמרנים ולא רבים.
  • מים - בעיה לוגיסטית שיש להתחשב בה. עקב העדר מרינות באזור קשה לקבל מים בצורה סדירה. יש לקחת בחשבון מילוי ג'ריקנים של היאכטה בכל מקום שניתן ( מפורט ביומן ) בעזרת שייט עם הדינגי לנקודות מילוי בחוף. מומלץ לכן להצטייד במים מינרלים בכמות יחסית גדולה בשלב ההתארגנות ליציאה, כמו כן לשאוף להתקלח בעיקר בחופים, להשתמש בצלחות וכוסות חד-פעמיים, לשטוף כלי מטבח במי ים, ואם מתבקש ע"פ המצב- לקבוע משמעת מים. כמו כן לצרכי הערכות לשעת חרום מומלץ לסמן מספר בקבוקים (2ליטר ) למקרה של מצוקת אמת בנושא מים.
  • מזון - קיים קושי במציאת מוצרי חלב כמו גבינות/יוגורטים וכו'. רכישת מזון באיים חייבת להתבצע בזהירות רבה, פירות/ירקות/ביצים/בשר מהווים סכנה אמיתית בהעדר אמצעי אחסנה וקירור הולמים.
  • קשר סלולרי מהארץ עבד טוב וללא בעיות ,למעט משתמשי חברת פלאפון. לא הייתי סומך על הבטחות של נציגי החברה שאין בעיות תקשורת בבנקוק/פוקט, מומלץ לכן לצאת לאזור עם פלאפון של חברה אחרת.

הדגשות נווט:

• ספר ה- Sail Thailand Pilot Book, מהדורה אחרונה (רביעית ) - ספר צבעוני עם פירוט ומרשמים מפורטים על כל אי.
  • מפות ימיות- מטעם המשרד ההידרוגרפי התאילנדי. עומקים מצויינים במטרים.
  • טבלאות גאות ושפל- חובה להצטייד בטבלאות אלו בהתחשב בשינויי מחזור גדולים, ( מגיעים כמעט עד כ- 5 מ' ). השינויים הללו נראים יפה לעין בנסיגת הים בקו החוף. בכל עגינה יש להתחשב בטבלאות הנ"ל, כאשר מפליגים בקטמרן מומלץ לא לעגון בפחות מ- 8 מ'. כאשר מפליגים במונוהול יש להגדיל את עומק העגינה בהתאם. טבלאות אלו ניתן להשיג מחב' ההשכרה בפוקט באמצעות חב' "תשוט" .
  • העומקים באזור ההפלגה רדודים בהשוואה להפלגות בים התיכון, ישנם מקומות רבים לאורך ההפלגה שהעומק יורד בצורה דרסטית לעומקים מינימלים ולכן מומלץ לשכור באזור קטמרן מה שמאפשר גם עגינה לא רחוקה מהחוף (כפוף כמובן למגבלות מצבי שפל).
  • באיזור ההפלגה הזה, עקב העומקים הרדודים, חובה לעשות ניווט מדויק לאורך כל ההפלגה בעזרת ה-GPS ולא להסתמך רק על ספר ומפות הניווט.
  • בשטחי ים רבים, בעיקר בין היבשת שבצד ימין אזור AO KRABI וגם דרומה לו, לבין כל גזרת הים בצד המזרחי מוטלות ע"י הדייגים חכות דייג המסומנות ע"י מוטות במבוק המזדקרים על פני המים. הללו פרוסים בצפיפות מאוד גדולה מה שמחייב תצפית עירנית בכוון ההתקדמות.
  • האזור מצפון לקו רוחב 8 מעלות 08 דקות צפון, מאופיין בקרקעית בוצית ובמים לא צלולים. מדרום לקו רוחב הנ"ל המים מתחילים להיות צלולים.
  • האיזור והקרקעית בחופי האיים מאופיינת בשוניות אלמוגים המהווים אתרי צלילה, לכן מומלץ לא לעגון באיזור זה בפחות מ- 10 מ'. מנהל חב' ההשכרה ציין בפני בשלב קבלת היאכטה, שכמעט כל שבוע חוזרת יאכטה מושכרת עם נזקים בתחתית כתוצאה מגרוד שוניות האלמוגים בשלב ההתקרבות לעגינה. ושרבים המקרים שיאכטונרים נאלצים להשאיר בידי חברת ההשכרה את הערבות שהפקידו, לטובת תיקון הנזקים כולל מקרים רבים של צורך בהספנת היאכטה. בחלק מאתרי העגינה בהם אתרי צלילה, ישנם מצופי התקשרות למניעת פגיעה בשוניות האלמוגים.
  • עקב העומקים הרדודים באיזור זה, מד העומק הינו אמצעי בטיחות חיוני ממדרגה ראשונה ולכן חובה טרם היציאה לוודא מידת דיוקו.

היבטי ימאות ובטיחות:

1. זרמים: האזור מאופיין בזרמי גאות ושפל מכיוונים שונים, שלעיתים מגיעים כמעט ל- 2 קשרים. בשלב העגינה עלולה היאכטה להסתובב כך שתעמד בכוון הזרם ולא מול הרוח. בכל עגינה, במידה ומעוניינים לשחות בקרבת היאכטה מומלץ לקשור בחבל את השוחה הראשון על מנת לוודא שאינו נסחף.

2. כניסה ל -Holes ( "החדרים") - הלגונות היפות בתוככי האיים המזדקרים: הערה בטיחותית- לוודא לפני הורדת הצוות ל"דינגי" לביקור ב"חדר" מה מצב הגאות והשפל ביחס לגובה פני המים בכניסה לאותו "חדר" , ומה כוון הזרם. זאת, על מנת למנוע מצב שהחברים יכנסו בשחייה ל"חדר" מסוים וקשה יהיה להם לחזור ולצאת בשחייה מה"חדר" עקב זרם נגדי. רצוי להשתמש בסנפירים. ל"חדר" הכי מומלץ להיכנס בעדיפות ראשונה עם קיאק מושכר, עדיפות שנייה אם זה ניתן בשחייה , כניסה עם ה"דינגי" מותנית במצב הגאות והשפל.

3. הדינגי - בהתחשב בכך שאין מרינות באזור וכל ירידה לחוף נעשית באמצעות הדינגי, חשיבות כשירותה הינו מפתח להצלחת ההפלגה. הדינגי הינה בעלת תחתית קשיחה, חובה לוודא קיום אמצעי ניפוח ולבדוק פיזית את התאמתם ( פיה מתאימה, צינורית ניפוח והמפוח עצמו ). לבדוק היטב את כשירות המנוע החיצון (ממליץ לא להתעצל, להוריד את הדינגי למים ולבצע הפלגת ניסוי קצרה במרינה).

יום חמישי 15.2 :
טיסה ת"א - עמאן - בנגקוק
ב"גורדן איירליינס"

ע"פ התכנון חלק מצוות ההפלגה אמור היה להגיע בטיסות של "אל על" לבנגקוק עם המתנת ביניים בשדה התעופה של בנגקוק בדרכם לפוקט, למעט שמוליק אייל ואנכי שקבענו לשהות בבנגקוק 3 ימים לפני ההפלגה.

אייל שמוליק ואנכי נפגשנו בשעה 1930, אייל מיד ניסה לקצר את תהליכי בדיקת הביטחון והתכוון לחצות את סרט הביטחון. הסלקטורית לא בדיוק נתנה לו למרות שהצהיר " אני מנהל ביטחון של משמר בתי המשפט"... והיכן ר' המשמרת", שמוליק ואני הבנו שצריך להמשיך בתהליך הבדיקה הרגיל והבטנו אל הסלקטורית –מה היא אומרת, בעוד שאייל אמר לנו " תסתכלו רק אלי ולא אליה ". איכשהו סיימנו מהר מאוד את הבידוק הביטחוני. ליד דלפק הצ'ק-אין היה כבר חיים סגל חברו הטוב של שמוליק המתגורר בבנגקוק ואשר דרכו סידר את כל המלונות ששהינו בבנגקוק ופוקט.הטיסה לעמאן הייתה קצרה ועברה ללא בעיות. בעמאן שהינו ב-Lonnge של ה-V.I.P, ואז ציפתה לנו ההפתעה הגדולה. שמוליק לחץ בהתמדה ובעדינות על חיים שינסה לשדרג לנו את הטיסה. חיים, בקשריו הטובים עם הירדנים, הצליח בשלב העלייה למטוס להעביר את כולנו ל....מחלקה הראשונה. אכן, זה היה צ'ופר אדיר לטיסה ארוכה יחסית.

התיישבנו בקדמת המחלקה הראשונה והפינוקים זרמו מרגע ישיבתנו על הכיסאות החשמליים והמרופדים ועד הגעתנו לבנגקוק אחרי כשבע וחצי שעות טיסה ( לעומת טיסה ב"אל על" שאורכה כ- 11 שעות ).

יום ששי 16.2 – יום שני 19.2:
השהייה בבנגקוק

התאכסנו במלון SIAM CITY HOTEL, מלון ברמה גבוהה. את שלושת ימי השהייה בבנקוק, הנעים לנו מאוד חיים סגל, חברו של שמוליק, שחי בעיר זו כבר כשבע שנים כמארגן טיולים בתאילנד, וייטנאם וקמבודיה ומכיר כל פינה בה.

שמוליק ואייל כבר בקרו בעבר בבנגקוק ובקרו באתרים הקלאסיים של עיר זו, עבורי זו הייתה הפעם הראשונה בתאילנד. למשך שהותנו בבנקוק, קבלתי החלטה לא להתפצל משיבי ואייל מכאן שאני למעשה ויתרתי על ביקור במקומות הקלאסיים של עיר זו כגון ארמון המלך, שוק הפרחים, תעלות בנגקוק, Weekend market , מופע נחשים. את כל המקומות הללו אשאיר לביקורי הבא במקום.

ביום זה לקח אותנו חיים סגל ( שהיה למעשה מדריך הטיולים האישי שלנו למשך ימי שהותנו בבנגקוק ) לרובע ננה. בקרנו בבר ששקק עשרות נערות בביקיני הלבן והמגפיים השחורות עם מספרים על חזיתן, שניצבו על במה עם עמודים כאשר כל אחת מהן אוחזת בעמוד ועושה תנועות מגרות. התיישבנו כמו שאר התיירים מסביב לאותה במה, כמה מהנערות התעלקו עלינו וניסו כל הזמן להתגפף עם אייל ושמוליק. אחרי שהייה לא ארוכה במקום זה לקח אותנו חיים למועדון לורה בו חזינו בהופעות מין ייחודיות מבלי להרחיב. המשכנו במועדון המוסיקה היוקרתי "סקסופון", בו שהינו זמן קצר כאשר חיים הבטיח להגיע לשם בהמשך שהייתנו בבנגקוק לערב עם תזמורת מעולה. סיימנו את הערב בדיסקוטק המרשים של מלון הייאט.

שמוליק שלמעשה אירגן מול חיים את כל שהייתנו היה שואל אותנו מדי פעם – "איך עד עכשיו ?" ואנחנו השבנו - "מעולה".

תוך מהלך נסיעתנו עם חיים ברחובות בנקוק היה אייל שואל את חיים ( חצי בצחוק חצי ברצינות ) –" תגיד לי חיים- זאת שעומדת שם היא זונה ?"

ביום השני לשהותנו בעיר אחרי ארוחת בוקר טובה בקרנו בקניון היפה Paragon ובאקווריום המדהים במרתף הקניון שחובה לבקר בו. המשכנו לבנין MBK עם שש הקומות של החנויות שבו, באחת מחנויות הג'ינס קנה אייל וכבר פיתח שיחה ידידותית מאוד עם בעלת הדוכן ג'ים החמודה ונחפז להזמין אותה לסעוד עימנו את ארוחת הערב, עשינו בבנין זה מאסאג'ים טובים לרגליים ( Foot massage ) ולפנים כאשר שמוליק מדי פעם ממשיך לשאול אותי ואת אייל –" איך עד כאן"....,לשמוליק היה חשוב מאוד ששהותנו בבנגקוק תהיה מוצלחת והוא עשה הכול שכך יהיה ואכן הוא הצליח ועל כך מגיעה לו תודה.

סעדנו במסעדת "טוני רומס" ספרריבס טובים, ובה ראינו לראשונה את חברתו הויטנאמית היפה של חיים סגל.

בקרנו בבנין הידוע המרכז את כל חנויות ודוכני האלקטרוניקה ובערב שוב בקרנו במועדון "סקסופון" שם הופיעה להקת נגנים מעולה שהנעימה לנו עד השעה 0130.

לקראת סיום אותו לילה לקח אותנו חיים שוב לרובע ננה לראות את ה-Lady boys, וסיימנו במשקה על גג מועדון שמשקיף על בנגקוק.

ביום האחרון לשהותנו בבנגקוק ( 18.2 ) שוטטנו שוב במועדוןMBK , שמוליק ואנכי עשינו מסאג'ים נעימים ברגליים, בערב הוזמנו לארוחת ערב בביתו של חיים סגל וחברתו תים הכינה לנו ארוחה וייטנמית משובחת.

לאחר הארוחה לקח אותנו חיים למועדון של המלון המפואר Landmark. הייתה שם תזמורת וזמרת, ישבנו לתומנו ליד הבמה, הבחנתי בנערה תאילנדית שמרחוק נראתה די נאה שיושבת לה ליד הבאר, אמרתי לאייל, "מדוע לא תזמין אותה לרקוד", לאחר מעט היסוסים אכן רמז לה והיא מיד התייצבה והללו התחילו לרקוד יחדיו לצלילי התזמורת. בשלב מסוים אייל הלך לשירותים ואז דחפנו את עוזי לרקוד איתה מעט, תוך כדי הריקודים של אייל ואח"כ עוזי הסתמן לנו שהנערה הנאה כביכול, במבט מקרוב- מאוד רחוקה מלהיות נאה, יתר על כן היא אפילו מכוערת ויותר מכך -היא לא פחות ולא יותר גם Lady boy וזאת ע"פ כתפיה היחסית רחבים, וע"פ קולה שנשמע לפתע גברי. מאוד צחקנו על כל העניין, חיים סגל אמר לנו של- Ladyboy קוראים בתאילנדית "קתויי".

המשכנו את אותו ערב במועדון הריקודים של מלון Novotel מקום מרשים סואן ושוקק כולל תזמורת מעולה. במועדון זה הכרנו את הנערה התאילנדית הנאה והסימפטית Mintra. אייל פיתח עימה שיחה קרובה והסתבר לו שהיא טבחית, בת 32 , אלמנה לשוטר שנהרג בתאונה ולה ילד בן 12. מיד הציע לה להצטרף אלינו להפלגה כולל הטסתה מבנגקוק לפוקט על חשבוננו. היא השיבה לו בחיוב ואז בישר לנו על העניין, ציננתי את התלהבותו של אייל ואמרתי לו שירד מהעניין שכן הרעיון אינו מעשי, בהמשך רקדנו עימה ולבסוף נפרדנו ממנה. אייל המשיך לפנטז כמה טוב היה לו הייתה מצטרפת אלינו להפלגה, בכל מקרה היה משעשע ונעים לנו לשמוע את תיאוריו משך ההפלגה על אותה Mintra ...מה היה קורה ביאכטה לו הייתה מצטרפת אלינו.

יום שני - 19.2 :
התכנסות כל הצוות
במלון Graceland בפוקט

החברים הגיעו בהדרגה למלון המדהים ביופיו השוכן ב-Patong Beach, קותי הגיע ראשון, שמוליק אייל ואנכי אחריו ובהמשך צ'ופ, עוזי ומשה. את ארוחת הערב עשינו במלון, ארוחה מגוונת מעולה על טהרת ה-Sea food , בהמשך יצאנו לטייל ברחוב המרכזי של טיילת המקום השוקק חנויות דוכני בגדים, מסעדות ובתי קפה, רחובות צדדיים שורצים ברים ו- Ladyboys שמתעלקים על כל אחד שעובר בקרבתם.

יום שלישי - 20.2 :
קבלת היאכטה
ההתארגנות להפלגה

לשאלתי נמסר לי יום קודם לכן שהיאכטה תהיה מוכנה למסירה בשעה 1200. אחרי ארוחת הבוקר במלון ואמון גופני שאייל וקותי עשו קודם לכן, קותי קיבל ממני את רשימת המזון הקבועה ויחד עם משה ושמוליק יצאו במונית לרכוש את המזון. אייל ועוזי הצטרפו אלי לקבלת היאכטה.

היאכטה בעלת ארבע קבינות הייתה הפעם ברמה טכנית יחסית פחות טובה מיאכטות שקבלנו עד היום. החברים הורגלו, או יותר נכון התפנקו על ידי עד היום, לקבל יאכטות ברמה טכנית גבוהה. נציג חב' ההשכרה, אזרח צרפתי ממוצא אפריקני שמתגורר בתאילנד מעל 20 שנה, היה די אדיש בשלב מסירת היאכטה. למעשה די אילצתי אותו לעבור על כל פריט בצ'ק ליסט כולל מעבר על מסלול ההפלגה שתכננתי.

הפקדתי ערבות של 2500 יורו לא לפני שהצרפתי אימת את כרטיס האשראי מול חב' האשראי שלי, כולל שיחה מטעמם גם מולו וגם מולי שאני אכן בעל כרטיס האשראי.

החלטתי לא לצאת לים עוד באותו יום מהסיבה שאין למהר ויש להכין את היאכטה עצמה והחברים בצורה יסודית . לאחר ארגון היאכטה כולל סידור המזון תדרכתי את החברים להכרת הסירה, בטיחות ותכנית ההפלגה. היום הראשון, הוא תמיד היום הארוך והמתיש - עבורי בכל אופן.

את ארוחת הערב עשינו במסעדה סמוכה למרינה המקומית, חזרנו ליאכטה, אייל לבש לו פיג'מה והכין כהרגלו את המיטה בסלון כך שיוכל לישון בניחותא, משה ארגן כהרגלו את שינתו בקוקפיט, המשכנו עוד לשוחח בינינו וכולם נפלו לישון.

יום רביעי - 21.2 :
הפלגה מהמרינה של YACHT HEAVEN
לכוון איי ג'ימס בונד

השכמתי את החברים בשעה 05:15 ויצאנו לים באור ראשון בשעה 0645. תעלת היציאה מהמרינה לכוון ANDAMAN SEA מאוד רדודה ולכן יש לתת תשומת לב כבר משלב היציאה לנווט מדויק. בשעה 0933 נכנסנו לעגינה ליד ה"חדר" הראשון באי KOH PHANAK, העומק במקום היה 6.2 מ'. לאחר ארוחת בוקר משובחת של משה אייל ושמוליקי, ירדתי יחד עם אייל ומשה ב"דינגי" לביקור ראשון ב-"חדר". אייל ואנכי נכנסנו בשחייה דרך הכניסה לאותו "חדר" מרחק שחייה כ- 20 מ' בערך. כאשר היינו בתוכו חשנו זרם נגדי, אמרתי לאייל לא לשחות לגדה הנגדית של ה"חדר" מחשש שיהיה לו קשה לחזור חזרה עקב הזרם. שמוליק עוזי וצ'ופ נכנסו ל"חדר" אחרינו וגם להם היה קשה לחזור חזרה ביציאה החוצה. טעות הייתה שלא הסבנו את תשומת ליבם לעניין , במיוחד מפני שהחלה גם הגאות ופתח הכניסה ל"חדר" החל להצטמצם בגובהו. (לקח לעתיד).

בשעה 11:27 עזבנו את המקום וב-11:40 נכנסנו לאי היפה KOH HONG. גם כאן הורדנו את ה"דינגי", החברים צילמו ושמוליק הסריט את המקום היפה הזה.

בשעה 12:45עזבנו והפלגנו לכוון איי ג'ימס בונד. יש לציין שהיה לנו כל הזמן קשר טלפוני טוב עם הארץ. בשעה 13:23 הגענו לקרבת האיים הנ"ל. האי המפורסם נקרא KOH PHING KAN. שוטטנו לא רחוק מהאי עצמו בדריפטינג במגבלת העומקים ( יש לתת את הדעת בצורה קפדנית לנושא זה ומומלץ לא להתקרב לאי זה בעומק מתחת ל- 8 מ' , בהתחשב בכך שהעומקים במקום יורדים באופן דרסטי. קותי, אייל, צ'ופ ועוזי ירדו ראשונים למקום ששורץ תיירים רבים המגיעים אליו בסירות טיול מכוון פוקט. נדרש לשלם דמי כניסה של כ- 200 באט, יש במקום דוכני מכירה של מזכרות וכיו"ב. החברים עשו סיור של כחצי שעה במקום והצטלמו על רקע עמוד הסלע האנכי המפורסם. לאחר חזרתם ליאכטה ירדנו משה שמוליק ואנכי ועשינו סיבוב צילומים דומה.

בשעה 15:40 עגנו למשך הלילה הראשון צמוד לאי KOH YANG . עומק העגינה היה 3,5 מ' ,לקראת הערב העומק ירד ל- 0.8 מ'. בדיעבד ( לקח ! ) היה צריך לעגון בלא פחות מ- 8 מ' בהתחשב בשפל שיהיה.

הייתה אוירה מאוד מיוחדת לקראת דמדומי השקיעה, רוח חרישית ונעימה נשבה מכוון חרטום, השקט היה פסטורלי . צ'ופ הכין סלט פירות טעים, עוזי הלך לנמנם, יותר מאוחר אייל ומשה הכינו ארוחת ערב לתפארת עליה נהג משה לומר " מכלום עשינו ארוחת ערב "... בהמשך קותי שם לנו את הסידי של הבדרן דני לאונוב ממנו לא הפסקנו לצחוק. חשוב להזכיר, שאיילי , שבקיא מאוד בכל מה שמתנהל בבתי המשפט בארץ, קרא משך כל השבוע את הספר "העליונים" של נעמי לויצקי ולא הפסיק לשתף/לשאול אותנו במשך כל ההפלגה שאלות/סוגיות שונות מעולם המשפט. ואיך אמר לנו - "אני שואל רק שאלות ל...חידוד...". למדנו מהספר על התככים והרכילויות מעולם בתי המשפט והחברים הקשו עליו בביקורות שונות על ההתנהלות של מוסד זה, מה שבא להדגיש שבכל מקום קיימים מאבקי כוח תככים וכיו"ב ובסופו של דבר בית המשפט העליון רחוק מלהיות צח נקי וטהור.

יום חמישי - 22.2

השכמנו בשעה 06:20. בשעה 07:00 הרמנו עוגן. השפל היה מקסימלי ובדיעבד ( לקח ! ) צריך לצאת שעה וחצי יותר מאוחר. ואכן כעבור רבע שעה, תוך כדי שייט מאוד איטי עקב העומקים הרדודים, הגענו למצב של נגיעה בבוץ הקרקעית. מיד עצרתי והחלטתי להמתין במקום עד שהגאות תעלה אותנו מעט.

תוך כדי, הסתבר לנו שאין מים בברזים מה שנראה מאוד תמוה שכן צרכנו מעט מאוד מים עד אז. בדקנו את העניין שוב ושוב ואפילו החלפנו את המשאבה אולם ללא תוצאות. תוך כדי הניסיונות לפתור את בעיית המים זכור המקרה המשעשע שצ'ופ נלכד מתחת למושב שבסלון. מלאנו את המיכל בג'ריקן הרזרבי ובשלב זה הסתפקנו במשמעת מים. ניצלנו את השהיה הבלתי מתוכננת להכנת ארוחת בוקר אותה הכינו משה וצ'ופ.

בשעה 09:30 יצאנו מהמקום, אחרי שהיאכטה כבר הייתה במצב "תנועתי " והעומק עלה בהתאם. התקדמנו במהירות של כ- 6 קשר אולם התקדמנו הרבה פחות עקב זרם נגדי חזק. בשעה 11:45 בקרנו באי KU KU DU, המשכנו לאי KOH YAO NOI ובשעה 14:40 עגנו ע"פ המתוכנן ליד מלון מאוד יפה ששמו Koyao Island Resort בנ.צ 08 מעלות 06.9 דקות צפון 98 מעלות 37.5 מזרח . עומק העגינה כ- 7 מ, זיהוי המלון מכוון הים - מס' בתי קש נמוכים על קו החוף. כתובת מלון זה www.koyao.com .

ירדנו ב"דינגי" למלון בשני סבבים. תוך כדי תנועה לכוון החוף משנק הדלק התחיל לעשות בעיות ומשה לקח עליו פרויקט לתיקונו. גילינו במלון מדשאות מקסימות, בריכת שחיה, מקלחות, ספא, ו...אדיבות יוצאת דופן מצד מנהלת הקבלה ששמה היה...יסמין. גם מנהל המלון הסינגפורי היה מאוד לבבי ואדיב וסיפר לנו שבהיותו בצבא הסינגפורי אימנו אותם מדריכי צבא ישראלים. וגם סיפר לנו מה שהתרחש במקום בעקבות ה"צונמי". עלות חדר ללילה במלון זה הייתה כ- 250 דולר. טבלנו בבריכה שבמלון ונהנינו מהשלווה והשקט למעט "האיש והאגדה" הלא הוא משה, שזינק לבריכת המלון כשהוא "חמוש" ב...פלאפון. בעת כתיבת שורות אלו הפלאפון עדיין בעמדת...ייבוש.

אייל, שמוליק וקותי יצאו במקביל לרכוש מזון בעיירה מקומית סמוכה וחזרו מבואסים. אייל שכר טוסטוס ומיד חיפש במקום מאסאג'. התחלנו לדאוג כשאייל בושש לחזור. התקלחנו, הצטלמנו והעברנו במקום ארוחת ערב משובחת על טהרת ה-Sea Food ואייל בסופו של דבר הגיע והצטרף אלינו, הסיר את דאגתנו וציין -" מצאתי את המלון לפי אור העגינה של ...היאכטה". עוזי היה מאוד עייף וכמעט נרדם בארוחה, לדבריו הוא רגיל ל- 8 כוסות קפה ביום. חזרנו לאחר הארוחה הטובה ליאכטה וסיכמנו לאכול במסעדת המלון גם את ארוחת הבוקר למחרת. סיימנו את הערב הנעים בקפה הל משובח שמשה הכין.

יום ששי 23.2 :
הפלגה ל- Railey Beach

השכמנו בשעה 06:30, ירדנו למסעדת המלון בשני סבבים ותוך כדי הארוחה התבשרנו שמכבי חיפה ניצחה בגביע אירופה את צסק"א 0:1 והפועל ת"א נוצחה ע"י גלזגו רנג'רס 0:4 .

מנהלת הקבלה האדיבה סייעה לנו במקביל, באספקת מים באמצעות תאום סירת Longtail מקומית. אלו סירות צרות המונעות ע"י מנוע של רכב הנשלט ע"י מוט שבקצהו מדחף. כך, ההגאי שולט על גובה הורדתו למים עקב המים הרדודים שבימה. סירות אלו ניתן לראות כמעט בכל החופים והן משמשות כלי תעבורה מרכזי בימה. סירה כזו הביאה לנו בשני סבבים מיכלי מים גדולים בעזרתם מילינו את מיכלי היאכטה.

יצאנו מהמקום בשעה 09:30 והגענו בשעה 10:37 לאי KOH PAK BNA. החברים שחו במקום ובשעה 12:37 הגענו לאי KOH HONG ונקשרנו למצוף. ראיתי קטמרן סמוכה אלינו וחשבתי שזו הזדמנות טובה להשאיל מהם משאבת דינגי, לאחר שהסתבר לנו יום קודם לכן שחסרה פיה מתאימה למשאבה שהייתה ברשותנו.

עוזי,משה, שמוליק, אייל וצ'ופ ירדו וסיפרו שיש במקום לגונה מאוד יפה. על החוף הייתה ממוקמת אנטנת כריזה לאתראות על התקרבות "צונמי" ובחוף עצמו היו מסודרים שבילי מילוט משולטים. בכלל, ניתן לומר שהתאילנדים התארגנו בצורה דומה ולמופת בכל החופים כנגד אתראות של "צונמי".

יצאנו מהמקום בשעה 13:37 ובשעה 16:00 עגנו בחוף של ה- Raily Beach בנ.צ 8 מעלות 00.6 דקות צפון ו- 98 מעלות 49.8 דקות מזרח. משה, קותי, אייל וצ'ופ שירדו עם ה"דינגי" לחוף, שלחו אלינו סירה מקומית לאסוף את שמוליק, עוזי ואנוכי . התקלחנו בחוף במלון מקומי, שמוליק ואייל עשו במקום Foot Masage ולדבריהם הפעם לא הכי נהנו. כל שאר החברים עשו Thai Masage ודווקא כן נהנו. אכלנו במקום ארוחת ערב בינונית, צ'ופ ואנכי נאלצנו להמתין למנות שלנו עד ששאר החברים כמעט סיימו את המנות שלהם., משה הבדחן שבחבורה דאג להזמין פלפלים בצבעים שונים על מנת שיוכל להכין לנו את ארוחת הבוקר למחרת.

בתום הארוחה אייל הפציר בכולנו לעבור לצד השני של החוף מרחק הליכה של כרבע שעה על מנת לראות מה מתרחש בבארים, המסעדות והזולות שבמקום, שהוא ומשה כבר סיירו בו קודם לכן. היינו קצת עייפים ולמרות זאת בסופו של דבר נעתרנו לבקשתו המתמשכת של אייל והלכנו בעקבותיו. הצד המזרחי של Raily Beach אכן היה מעניין. הרבה מאוד צעירים, שפע מסעדות ובתי קפה, ריחות, מזון וכו', מוסיקה, מנורות צבעוניים לאורך החוף שכולו שקק שמחה מה שנקרא - "העולם שייך לצעירים".

חזרנו ליאכטה, לא לפני שנאלצנו לגרור את ה"דינגי" כ-50 מ' עד קו המים. שטנו ליאכטה שהייתה מרוחקת כקילומטר מהחוף בשתי נגלות, היה נחמד וחוויתי להתרחק מקו החוף ולנסות לזהות את היאכטה ע"פ אור ראש התורן שלה.

יום שבת 24.2

יצאנו בשעה 07:07 הפלגנו לאיים KOH DAM HOK -ו- KOH DAM KHWAN. עגנו בנ.צ 07 מעלות 57.7 דקות צפון 98 מעלות 48.3 דקות מזרח. במקום יפה זה עשינו לצלילי אבנגליס את ארוחת הבוקר שכללה כמובן סלט משובח + הפלפלים של משה וחביתות טעימות שהכין צ'ופ. מספרים שבמקום זה יש קופים אלימים נושכים. אנחנו לא הבחנו בכך יתכן שעקב שהיה קצרה מדי במקום. בזמן שפל ניתן ללכת רגלית בין שני איים אלו.

בשעה 09:10 יצאנו ממקום זה דרומה, להפלגה של כמה שעות טובות ובים נוח ליעד הבא - האי הגדול KOLANTA . היה לנו הרבה זמן לסיפורים, נשנושים, ובשעה 15:20 הגענו למלון Pimalai בנ.צ 07 מעלות 29.6 דקות צפון 99 מעלות 04.3 דקות מזרח. נאמר לי טרם ההפלגה שמדובר במלון מדהים בדרוג של חמישה כוכבים ושנוכל להתקלח בו ואפילו להתרחץ בבריכה היפה שלו. הורדתי את קותי, אייל, צ'ופ ומשה ב"דינגי" לבדיקת המקום בדגש למלון. הסתבר שהמלון אכן באמת מדהים ביופיו, אולם לא נותנים להתקלח בו ולא להשתמש בבריכה שלו. מחיר מינימום לחדר ללילה במלון זה הוא מעל 300 דולר לא פחות ולא יותר, ועלות מאסאג' כ- 2500 באט. משה, שביקר במלונות רבים ברחבי העולם הגדול, טען שלא ראה מימיו מלון כה מפואר, ואם משה אומר זאת - יש להניח שזה המצב. בקו החוף היה מזח פלסטיק שחור ארוך לתוך הים, אליו היו קשורות כמה סירות מנוע גדולות. משה, עוזי, שמוליק ואנכי עשינו כמה נגלות לאותו מזח צף עם ה"דינגי" ומילינו את הג'ריקנים במים מצינור מים שהיה עליו. יותר מאוחר קותי, שמוליק, עוזי ואנכי עשינו באותו חוף מאסאג' תאילנדי, ואייל עשה מאסאג' יותר מקצועי . עוזי חש לא הכי טוב בתום המאסאג'. את ארוחת הערב עשינו באחת המסעדות שבקצה הצפוני של החוף היפה, סה"כ האוכל היה טעים. צ'ופ התלונן על מצב שרותי הגברים במסעדה ומשה אמר לו " מדוע אינך משתמש כמוני בשרותי הנשים או הנכים - שם תמיד יותר נקי". משה חיסל בתאבון רב מעבר ל-2 המנות שלו גם 2 צלחות צ'יפס וכמה בירות, וכמובן הזמין 3 פלפלים. חזרנו ליאכטה בשתי נגלות ועוזי נרדם ראשון עקב הרגשתו הלא טובה.

יום ראשון- 25.2

ערב קודם יציאתנו מהמקום, קבלתי החלטה שלא להמשיך בתכנית המתוכננת של ירידה לאיים היפים דרומה ל- KOH NAGI (חוף דקלים עם בונגלוס ) ולאי KOH MOK ( עליו מספרים שיש בו את "החדר" היפה ביותר ), והאיים KARDAN, KOH ROK NAIKO ROK NOK( שמורת טבע בו הוסרטה סדרת "הישרדות"), אלא להתחיל כבר לחזור חזרה צפונה בכוון KOH PHI PHI. הסיבה לכך הייתה שזה היה מאלץ אותנו להפליג שעות ים רבות יחסית באותו יום ורציתי לחסוך זאת מהחברים על מנת לשהות יותר באי KOH PHI PHI. ( אם היו לי בתכנית עוד 2 ימים - ללא ספק הייתי יורד לאיים הנ"ל ). יצאנו מהמקום בשעה 07:00 כאמור בדרכנו ל- KOH PHI PHI DON . תוך כדי השייט עלתה לשיחה השאלה, איך מתכוננים לחתונות של הילדים. קותי סיפר על ניסיונו בעניין לאור נשואי בתו יעל ממש לפני ההפלגה, ואני שאלתי לקראת נשואי בתי דר השנה. צ'ופ ושמוליק התווכחו על עמיר פרץ. משה ואייל הכינו במקביל את ארוחת הבוקר שכרגיל הייתה משובחת.

בשעה 11:45 הגענו למעגן המרכזי של KOH PHI PHI. מומלץ להכנס למעגן בצמוד לגדה השמאלית שלו. האי יפה ושוקק מבקרים צעירים ומבוגרים. עם ירידתנו לחוף התיישבנו בבית קפה בחוף היפיפה הנגדי למעגן המרכזי, וקותי ואייל ירדו לשחייה קלה. הזמנו לשולחן שלנו שתי רווקות ישראליות לא הכי צעירות. קותי במקביל, שכר חדר במלון סמוך עבור כולנו למטרת רחצה ומנוחה - רעיון מצוין שלו שהוכיח את עצמו בהמשך. שוטטנו בסמטאות הצרות של המקום ששוקקות דוכני בגדים, בתי קפה כולל אינטרנט ומסעדות, התיישבו במסעדת לאפה- שווראמה של ישראלי ששמו אילן, השתמשנו חינם באינטרנט שהעמיד לרשותנו והתבוננו בחתיכות שחלפו לפנינו. את ארוחת הערב עשינו במסעדת דגים סמוך לחוף על טהרת ה-Seafood כאשר את הלובסטרים שהזמנו מוציאים לנו ישירות מהאקווריום. לאחר הארוחה שמוליק ואייל נשארו לישון בחדר ששכרנו במלון ואנחנו חזרנו ב"דינגי" לכוון היאכטה .

יום שני 26.2

לאחר שאספנו את שמוליק ואייל מהחוף יצאנו בשעה 07:45 מ- KOH PHI PHI DON לכוון KOH PHI PHI LEE . נכנסנו עם ה"דינגי" ל-HONG PILEEH , לגונה פנימית מאוד יפה לצילומים, אחרי כן הקפנו את האי מדרום והתעכבנו במקום היפה LOS SAMAH, אתר צלילה למים עמוקים, המשכנו מהצד המערבי של האי ונכנסנו ל- MAYA BAY . זהו המקום השוקק ביותר בהיבט צלילת שנורקל והיו בו עשרות סירות מרוץ, כמה יאכטות והרבה סירות של המקומיים ה- Longtail. במקום היו מצופי התקשרות ונקשרנו לאחד מהם. חלק מהחברים ירדו עם ה"דינגי" לחוף היפה שבו צולם הסרט "החוף" בכיכוב לאונרדו דה קפריו, וחלק צללו בסמוך ליאכטה. בחוף זה ישנה דרך המחברת אותו למפרצון של LOS SAMAS, בדרך זו ישנם גם שירותים. בשעה 12:10 יצאנו מ-MAYA BAY והקפנו את KOH PHI PHI DON מצד מערב צפון ומזרח ונכנסנו בשעה 15:20 למעגן המרכזי. ירדנו לחוף והתקלחנו שוב כולנו בחדר של המלון אותו שכרנו ליומיים.

שוב שוטטנו לנו בסמטאות בין הדוכנים השונים, התיישבנו לארוחת הערב באחת המסעדות המקומיות, משה "השתומם" והבחין שקבלנו סלט ללא פלפל... וכאן יש "סיפור" פרי דמיונו של משה וכך היה- עניין הפלפלים לא בדיוק מצא חן בעיניו של "האיש והאגדה"' (כך משה מכנה את עצמו ). הוא ניצל את ההזדמנות בפירצה שנוצרה בשורות האויב וביקש מהמלצרית 2 פלפלים ירוקים לא צהובים ולא אדומים. המלצרית חיש הרימה טלפון לכל המסעדות שבמקום והודיעה להם "המשוגע אצלי". כך הצליח לבסוף משה לקבל את 2 הפלפלים הירוקים. בהגיעו לחדר שבמלון, איבטח את הפלפלים בכספת שהקוד שלה היה ידוע רק לו. יחד עם זאת, עברה מחשבה בראשו שאולי כדאי להעביר את הקוד גם לחברים שמא יקרה לו משהו, אבל לבסוף קיבל החלטה מעשית שאם הוא לא יעשה את הסלט, אף אחד לא יזכה לאכול את הפלפל והוא ירקב בכספת. משה סיפר עוד שהייתה מסיבה גדולה על החוף ולמרות ש-2 בחורות רצו לבוא עימם למלון, הוא וקותי סרבו שמא הללו יגנבו להם את הפלפלים...

הפעם, קותי ומשה נשארו ללון במלון ואנחנו חזרנו ב"דינגי" ליאכטה.

יום שלישי 27.2

אייל אסף עם ה"דינגי" את קותי ומשה מהחוף ובשעה 07:40 יצאנו לכוון המרינה Yacht Heaven. הפלגנו כ-7 שעות בים שקט ובמצב רוח מרומם. קותי העלה רעיון מעולה שאולי במקום לשהות בערב האחרון במרינה, שדי שוממה למעט מסעדה סמוכה בה אכלנו ערב לפני היציאה, (ולהעביר את הלילה האחרון ביאכטה שעלינו להחזירה רק למחרת בבוקר) אולי כדאי להחזיר את היאכטה מיד עם כניסתנו ולנסות להזמין חדר במלון היפה בפוקט ולהעביר שם את הערב. הרעיון מצא חן בעיני כולנו ושמוליק הרים טלפון למלון לנסות להזמין לנו חדרים. אני במקביל שוחחתי עם מנהל חב 'ההשכרה ובקשתי להחזיר את היאכטה ולהזמין לנו רכב שיסיע אותנו למלון.

החברים התחילו לארוז תוך כדי התקרבותנו למרינה, אליה נכנסנו קצת לפני השעה 15:00.תהליך מסירת היאכטה היה מהיר וללא כל בעיות, נסענו למלון היפה Graceland בפוקט. שמוליק הצליח לארגן לנו לא פחות ולא יותר- סוויטות שכללו סאונה יבשה וג'קוזי. לארוחת הערב במלון הופענו בתלבושת אחידה וכמובן הצטלמנו למזכרת. הארוחה עצמה הייתה כולה שוב Seafood משובח. לאחר הארוחה התיישבנו ליד הבריכה והחברים פרגנו לעבדכם הנאמן על תכנון וביצוע ההפלגה היפה.

יום רביעי 28.2

קותי ואייל השכימו לפני כולם ועשו ריצה/הליכת ספורט בחוף הים. העברנו יום זה בבריכה הנהדרת של המלון, נפרדנו מקותי שעזב ראשון לפנה"צ בדרכו לשדה התעופה, משה ועוזי עזבו את המלון אחה"צ בדרכם לטיסה מפוקט לבנקוק וחזרה באותו ערב בטיסת "אל על" לנתב"ג. שמוליק, צ'ופ, אייל ואנכי נשארנו ללילה נוסף במלון כי טיסתנו הייתה ב"ג'ורדן איירליינס" רק למחרת. אותו ערב הייתה ארוחת הערב מפוארת על דשא המלון עם הופעה ושירה ע"פ מיטב המסורת התאילנדית. היה זה ערב בלתי נשכח.

יום חמישי 1.3

בבוקר יום זה עוד הספקנו לנפוש בבריכה היפה של המלון, אחה"צ עזבנו בדרכנו לשדה התעופה של פוקט. אייל ואנכי אמרנו לשמוליק שלא יכול להיות סיום יותר מושלם לכל הטיול וההפלגה מאשר אם יצליח לארגן לנו שוב טיסה במחלקה ראשונה. לא בדיוק האמנו שזה יצליח, יחד עם זאת היה נעים לחשוב שאולי אולי כן ... ואכן, שמוליק, בדו-שיח ידידותי עם סגן מנהל סניף החברה בשדה התעופה של בנגקוק נראה היה שאכן עומד לקבל את מבוקשו. לפתע, שמוליק סימן לנו- לאייל ולי ( לאור הערה שקיבל מאותו מנהל סניף ) שהופעתו החיצונית של אייל ( קפקפים , מכנסיים קצרות, חולצת טריקו ללא שרוולים, וכיו"ב ) אינה מתאימה בלשון המעטה להיכנס למחלקה ראשונה. אייל נשלח מיד לשפר הופעתו שמא נחמיץ את ה"צ'ופר" לטיסה במחלקה ראשונה, ואכן, לשמחתנו, זה התגשם בסוף. חלפנו בדיוטי פרי הגדול והמרשים של שדה התעופה החדש של בנגקוק בדרכנו לטיסה לעמאן. הטיסה הייתה נעימה, נחתנו בעמאן ואח"כ בנתב"ג בלו"ז המתוכנן.

סיכום

ללא ספק הייתה זו הפלגה שונה מאלו שעשינו עד היום במימי הים התיכון. התנאים הנוחים, להם החברים הורגלו עד היום, היו הפעם שונים -בהתייחס לבעיית היעדר יכולת לקבל מים בצורה רגילה, הצורך לרדת לכל חוף עם ה"דינגי" ולגרור אותה בידיים על החוף עקב הגאות והשפל, ההפלגה בעומקים רדודים יחסית.

ולמרות כל זאת החברים דווקא אהבו קשיים אלו, כי זה עשה להם את ההפלגה קצת אחרת ומאוד חוויתית. נוסיף על כך את החופים המדהימים, החול הלבן, אתרי השנורקל, ה"כניסה ל"חדרים", צבע המים, המסאז'ים המפנקים בכל מקום שעצרנו, המסעדות הטובות עם ה-Seafood הטרי והמשובח, הצחוקים, והסיפורים שרצו כל ההפלגה בקוקפיט - יצרו כרגיל בין החברים אוירה כיפית, מלכדת ונעימה וכבר מבט קדימה לתכנון ההפלגה הבאה.

תודה לחברי לצוות, כל אחד ותרומתו להצלחת ההפלגה.

ואם שואלים מה דעתי על הפלגה באיים הנ"ל- אמליץ בחום לכל שייט לעשות זאת - חוויה אמיתית.

שלכם,

עמי שר-אל

חרוזים על ההפלגה שנכתבו ע"י חברנו "הגזבר הנצחי" קותי לביא:

(זו מסורת שקותי נוהג לקיים אחרי כל הפלגה. את ההפלגה כינה "מבצע פלפל" על שם הפלפלים הצבעוניים שחברנו משה גיא ליקט בכל מסעדה)

טרם התכנסות בפוקט המרשימה
לבנקוק טסו שלושה לפעילות עלומה
המבצע כפוף לצורך בשמירת חיסיון
למעונינים נותר להפעיל את הדמיון...

אז מה חוו החברים במסע לסיאם ?
שייט מלהיב חובק איים מוקפי ים

ים אנדמאן, הרבה מים ללא משבי רוח
מפרשי הקטמרן במקומם נותרו לנוח
היאכטה בעזרת המנוע המשיכה לתזז
ולוותיקים נותר על המפרשים רק לפנטז !!

בין האיים סירתנו שייטה ממש להתפעל
בניווט מקצועי/מדויק של הקפיטן שר-אל
שוב הוכיח זאב הים מעוטר הזקן מקצוענות
ושמי שטורח ומכין עצמו לשייט בדקדקנות
מצליח להשיט את הצוות בכייף והנאה
וכמו כולם להנות ממסאג' מתאילנדית נאה...