הפלגה באיים הבלארים

מאת איז'ק דויד

יוני 2007

(תאריך פרסום: ספטמבר 2010)

כתבו: עופרה אורבך, דוד איז'ק
צייר (במהלך ההפלגה): יהודה ארמוני

ההפלגה לאיים הבלארים התחילה כמובן בטיסה ל-Palma de Mallorca . טסנו דרך ברצלונה. נמל התעופה של ברצלונה היה עמוס בנוסעים, והבלגן חגג. בכלל בספרד קשיי השפה מורגשים יותר מאשר בשאר מדינות אירופה, וכפי שיוזכר בהמשך, בלגן, איחור בטיסות ומידע מוטעה הן לא מילים גסות ויש לקחת זאת ברוח המקום.

בברצלונה דלפק טיסות ההעברה לא היה מאויש (נאמר לנו שהפקידה הלכה לעשות פיפי), ולאחר שחיכינו זמן רב, הלכנו לקרוסלה לבדוק שמא תיקי המטען שלנו, שנשלחו מהארץ עם הוראות העברה לפלמה דה מיורקה, מסתובבים במקרה בברצלונה על הקרוסלה. הניחוש היה נכון ואנו אספנו את התיקים ועשינו check-in מחדש בברצלונה. כאמור, אפילו אצלנו יותר מסודר.

הגענו ל-Palma de Mallorca ביום שישי, התמקמנו במלון, ומייד יצאנו לטיול במקום. מקום תוסס ויפה, עם אתרים היסטוריים מעניינים. בכלל באיים הבלארים מצויים אתרים עתיקים היסטוריים ופרה-היסטוריים למכביר. למחרת, יום שבת, היינו אמורים לקבל את היאכטה ב- 13:00. אנו ניצלנו את שעות לפני הצהריים להמשך סיורנו בעיר ובאתריה: הקתדראלה, המצודה Castell de Bellver, שהוקמה ב- 1311-1300 כמשכן ל- Jaume II - המלך המקומי, וכן מופעי רחוב. לאחר מכן קבלנו את היאכטה, קנינו מצרכים והתארגנו להפלגה. סיימנו את היום בבילוי במסעדה מעולה עם פבלו דובר הצרפתית.

תוכנית ההפלגה שלנו הייתה להקיף את Mallorca ואת Menorca בכיוון השעון במשך שבועיים של הפלגה, תוך עגינה במרינות או במפרצים מעניינים, וכן ביצוע טיולים יבשתיים ממוכנים בשני האיים. תוכנית ההפלגה, לפחות בחלקה הראשון, כללה קטעים ארוכים יחסית עקב מיעוט מקומות עגינה בפאה הצפון מערבית של Mellorca, וכן חציית המיצר שבין האיים.

יום ראשון - 17.06.2007

יצאנו לדרך מהמרינה של Palma de Mallorca לכיוון Puerto de Andraitx (נאמר לנו שמבטאים את השם - אנדרץ', אנחנו קראנו למקום אנטרקס). אין רוח ואנו שייטנו על מנוע. בדרך עברנו בין האיים Isla de los Conejos ו- Isla Malgrats. סטינו כדי לראות את תצורות הסלעים שבהם, כולל קשת סלעית יפה ב- Cabo Malgrats.

Puerto de Andraitx נמצאת קרוב לקצה המערבי של Mallorca ואנו התכוונו לצאת ממנה לשייט לאורך הפאה הצפון מערבית של האי. הגענו ל- Puerto de Andraitx בשעות אחה"צ. המרינה הייתה עמוסה בסירות ויאכטות ולא נראה מישהו שינחה אותנו היכן לעגון ויעזור בעגינה (ככה זה היה ברוב המקומות). מצאנו מקום פנוי, אספנו את חבל ה- mooring ונכנסנו אליו. אחר כך חיפשנו מישהו מרשויות המרינה לשאול ולדווח. הברנש נמצא, הגיע אלינו רכוב על אופניים והנחה אותנו לעגון במקום אחר, אליו עברנו כדי לעבור את הלילה. העיירה עצמה קטנה ולא מעניינת במיוחד.

יום שני - 18.06.2007

לאחר השכמה וארוחת בוקר במרינה, יצאנו צפונה על מנוע (ברוח קלילה שלא עושה חשק להרים מפרש), ולאחר הפלגה קצרה הגענו לאי Dragonera. נכנסנו ל- Cala Liado שבאי והטלנו עוגן באמצע המפרצון. האי, שהינו שמורת טבע, משמש מקום משכן להמוני ציפורים, בעיקר שחפים. חלק מאנשי הצוות ירד לחוף לטיול בן כשעה וחצי. באי שבילי טיול ומגיעים אליו מבקרים באמצעות סירות מקומיות שמסיעות אותם ואשר עוגנות לצד מזח קטן במפרצון שבו אנו עגנו.

לאחר ששבנו לסירה הפלגנו לאורך הפאה הצפון מערבית של Mallorca לכוון Puerto de Soller (פוארטו דה סויֶר) עדיין על מנוע. בהתקרבותנו לעיירה התגברה קצת הרוח ואנו הרמנו את המפרשים בכמיהה רק כדי לזחול במהירות של כשני קשרים מאכזבים. במהלך שלוש וחצי שעות ההפלגה מ- Isla Dragonera ועד ל- Puerto de Soller עברנו לאורך מצוקים מדהימים ביופיים, היורדים באופן אנכי לים. בקטעים מן הדרך התקרבנו אליהם והמראה היה מרהיב.

לאחר כשלוש וחצי שעות הפלגה בסך הכל נגלה לעיננו המפרץ של Puerto de Soller, אליו הגענו עם עוד יאכטות שהפליגו בסביבה. נכנסנו אליו כדי לעגון במרינה. במרינה לא נראה אף אחד שינחה אותנו היכן לעגון. מצאנו (כמו כולם) מקום פנוי ועגנו בו. לאחר מכן הגיע גם מישהו כדי לגבות דמי עגינה.

לאחר העגינה שחינו בחוף הרחצה וטיילנו בעיירה ונהנינו מן השלווה.

העיירה Soller נמצאת בין ההרים במרחק מספר קילומטרים מ- Puerto de Soller. התחבורה הציבורית ביניהן מתנהלת באמצעות רכבת חשמלית קטנה בעלת קרונות עץ פתוחים. מסילת הברזל הוקמה בתחילת המאה העשרים והיא נועדה לקשר את Soller, שהייתה מבודדת מן העולם, עם Palma. המשך הקו מגיע גם ל- Puerto de Soller. קו הרכבת הציורי הזה, שלמיטב ידיעתנו הינו היחיד באי, פועל עד היום.

בעיירה Soller ביקרנו מאוחר יותר, בטיול היבשתי. גם כיום היא די מבודדת בין ההרים ואין בה כמעט תיירים. לעומת זאת Puerto de Sollel הינה עיירת נופש קטנה ויפיפייה ובה כנסייה עם ברושים, שכונה עתיקה בעלת מספר רחובות הנגמרים במנזר שהפך למוזיאון ימי, תצפית מרהיבה מהמצוק על הים, חוף רחצה ומרינה. העיירה שוקקת תיירים ומשרה אווירת שלווה ורוגע לא רגילים. בקיצור, פינת חמד.

יום שלישי - 19.06.2007

לאחר טיול בוקר של חלק מאנשי הצוות (משכימי הקום), קפה של בוקר בבית קפה מקומי, עם כל משכימי הכפר וארוחת בוקר עם שאר אנשי הצוות ביאכטה, יצאנו מ- Puerto de Soller לקטע הבא לאורך הפאה הצפון מערבית של מיורקה. גם הפעם התחלנו את מסענו על מנוע. שוב הפלגנו קרוב למצוקים המגיעים עד הים. בהמשך נכנסנו ל- Cala Calobra, שהינו מפרצון יפיפה, אך לא עגנו בו. לאחר כארבע שעות הפלגה על מנוע התחילה לנשוב רוח מערבית (גבית) שהלכה והתגברה. ללא שהיות פרשנו מפרשים ואז סוף סוף לראשונה בהפלגה הזו שטנו במצב ההפלגה הנורמאלי - באמצעות הרוח.

לפי התוכנית התכוונו לעצור במפרץ Figuera בפינה הצפונית של מיורקה (אחד מארבעה או חמישה מפרצים בעלי אותו שם במיורקה), ואולם הרוח שהתגברה ונשבה בו כבתוך צינור ונטורי, הפכה את השהייה בו לבלתי נוחה בלשון המעטה, ולכן פסחנו עליו והמשכנו בכוון מזרח צפון מזרח עד ל- Cabo Formentor בפינה הצפונית של Mallorca. שם, תוך עקיפת הפינה, שינינו בהדרגה את כוון ההפלגה למערב דרום מערב, והפעם ברוח קדמית, שבינתיים התגברה והגיעה למהירת של מעל לעשרים קשר. שעטנו, כפי שעשו זאת גם יאכטות נוספות, במפרשים מצומצמים לכוון העיירה Puerto de Pollensa (פוארטו דה פויֶנסה). שעת העדנה לא נמשכה זמן רב וככל שהתקרבנו למרינה הרוח שכחה ואת שליש הדרך האחרון עשינו כבר על מנוע.

במרינה של Puerto de Pollensa לא חיכו לנו, לא הנחו ולא עזרו לנו עם ה- mooring. מצאנו מקום פנוי, עגנו ואז הופיע מישהו כדי לגבות דמי עגינה.

כמו Soller גם העיירה Pollensa נמצאת מרחק מספר קילומטרים מחוף הים. לא ביקרנו בה ואני מניח שגם בה אין הרבה תיירים. לעומת זאת, כמו Puerto de Soller, גם Puerto de Pllensa היא עיירת נופש מלאה בתיירים נופשים. הנופש כאן קצת יותר "סואן". גם כאן רואים הרבה נופשים יושבים בבתי קפה ובמסעדות לאורך החוף.

לאחר שהגענו למרינה, טיילנו לאורך החוף ההומה פעילות ואחר כך יצאו מטיבי הלכת שבינינו לשביל החוצה את הרכס ומוביל אותנו מהעיירה למפרץ Cala Vall de Boca (Boquer) בחוף הצפוני של מיורקה, מרחק של כארבעה קילומטרים. שוב הגענו למצוקי החוף הצפוני, אשר על פניו עברנו שעות ספורות קודם לכן עם היאכטה, טיילנו במרעולים, ירדנו לחוף המפרצון ולקראת רדת החשיכה שבנו למרינה.

על פי התוכנית התכוונו להפליג למחרת ל- Puerto de Ciudadela שבאי Menorca. במשרדי מועדון היאכטות האחראי על העגינה במרינה נאמר לנו שלא כדאי לנסות למצוא מקום ב- Ciudadela כיון שהפייסטה לכבוד הקדוש סן חואן אמורה להתקיים שם בימי שבת וראשון הקרובים והעיר מוצפת מבקרים, וכבר מיום רביעי אין בה מקומות עגינה עד מוצאי יום ראשון. החלטנו להפליג למחרת בכל זאת ולבדוק עם יש מקום עגינה ב- Ciudadela. אם נמצא מקום, מה טוב. אם לא יימצא מקום נמשיך עד המעגן המתוכנן הבא שלנו ב- Cala de Addaya שבמינורקה. מאחר שהיה סיכוי להפלגה ארוכה מאוד, תוכנן לצאת השכם בבוקר.

יום רביעי - 20.06.2007

השכמה ב- 04:00 בחושך מוחלט. איך זה חושך מוחלט? הרי אנו קרובים מרחק יממה מן היום הארוך ביותר בשנה. ציפינו שהשחר יפציע ולו רק במקצת. אחרי שבדקנו שלא טעינו בשעת ההשכמה עשינו את ההכנות ליציאה באמצעות צוות משכימי קום מצומצם, ויצאנו ב- 05:30 בחשיכה עם אורות ניווט, לאחר שהבחנו בצפון מזרח סימנים שהלילה מתקרב לסיומו. לתעלומת הזריחה המאוחרת פתרון מפתיע ופשוט.

מהלך ההפלגה מונוטוני. הים שקט. אין רוח. יש מנוע. במרחק רואים מידי פעם סירות דייגים אוניות ומעבורות. לקראת 11:30 התקרבנו ל- Puerto de Ciudadela. כאשר מאחורינו מתקדמת במהירות גדולה משלנו מעבורת שמגמת פניה אף היא ל- Puerto de Ciudadela. לאחר שהמעבורת חלפה על פנינו נכנסנו אחריה למפרץ הצר ולנמל שבו עוגנות בכפיפה אחת מעבורות גדולות, יאכטות מכל הגדלים וסירות דייגים. על פי הנחיית הפיילוט קראנו בערוץ 9 למועדון היאכטות בעל הזיכיון לתפעול ולטיפול בעגינת יאכטות של מבקרים, כמעט להפתעתנו ענו לנו ולבקשתנו לקבלת מקום עגינה ללילה, ענו לנו כלאחר יד לעגון ב- Berth No. 4. נסענו לאורך רציף היאכטות, מצאנו את המקום, ועגנו, שוב לבד וללא עזרה עם ה- mooring. כך, למרות האזהרות מצאנו מקום עגינה ב- Ciudadela.

העיר Ciudadela בעלת שורשים פרה-היסטוריים. העיר העתיקה יפיפייה. סיור בה - חובה. ביקור במוזיאון העירוני הממוקם במנזר עתיק - מומלץ ביותר. העיר, הנמצאת בקצה המערבי של מינורקה, מתחרה מול Mahon, הנמצאת בקצה המזרחי, על הבכורה. אמנם Mahon היא העיר הראשית והגדולה במינורקה וגם לה שורשים היסטוריים ופרה-היסטוריים ולפי המדריכים זוהי עיר האצילים והמרכז הדתי הכנסייתי, אבל יתרונה של Ciudadela הוא בקרבתה היחסית למיורקה ולחוף הספרדי.

יום חמישי - 21.06.2007

יצאנו בשעה מאוחרת יחסית מ- Ciudadela לעבר החוף הצפוני של Menorca מתוך כוונה להגיע ל- Cala de Addaya. מיד עם היציאה גילינו שיש רוח בעולם, הפעם רוח מזרחית (קדמית) במהירות של 11 - 14 קשר. מיד העלינו מפרשים והתחלנו להפליג לראשונה בגאלסים לעבר היעד. אחר הצהריים הרוח נחלשה. עברנו למנוע ובכל פעם שהיא התחזקה קצת שבנו למפרשים. כך הגענו לעת ערב ליעדנו. Cala de Addaya הוא מפרץ צר, ארוך ומתעקל קצת, המספק הגנה מפני רוחות ושאר מרעין בישין מכל הכיוונים. לפיכך תכננו שלמרות קיומה של מרינה במפרץ, לעגון בחיק הטבע מחוץ למרינה. במפרץ יש שרטונים רדודים המשנים את מיקומם. לכן יש לנוע בזהירות ולשים לב למצופי הניתוב הירוקים והאדומים המסמנים נתיב בטוח במפרץ.

המקום שנבחר לעגינת הלילה נמצא קרוב לקצה המפרץ. האיזור משמש כ"מגרש חניה" ליאכטות ולסירות של המקומיים. אלה קשורות למצופי עגינה כמעט ללא נפש חיה. מצאנו פינה, זרקנו עוגן ונקשרנו גם לסלע. מלבדנו הגיעה למקום עוד יאכטה בודדת שעגנה באופן דומה בגדה שממול וכן עוד סירה מאוישת אחת. קפצנו למים, שחינו, שטנו עם הדינגי במפרצונים, חלק מאיתנו טייל טיול רגלי קצר בסביבה, או שלקח את הדינגי לסיור מרוחק יותר ולציור. כך, כמעט לבד, בשקט ובשלווה פסטורלית בילינו את הלילה.

יום שישי - 22.06.2007

היום צפוי לנו קטע קצר יחסית, לכן יצאנו מאוחר לאחר שחיית בוקר של חלק מאיתנו וארוחת בוקר של כולנו. עם היציאה לים הפתוח נשבה לנו רוח צפונית במהירות של 7 - 11 קשר. העלינו מפרשים ושטנו ברוח גבית לכוון Mahon. התנועה בקטע זה הייתה די עמוסה בהרבה יאכטות, סירות ומעבורות שהפליגו מכל כיוון לכל כיוון.

על פי התוכנית התכוונו להישאר ב- Mahon שני לילות. התוכנית הייתה לשכור רכב ולטייל במינורקה יום שלם ולהפליג משם רק ביום שלאחר מכן. הגענו ל- Mahon - בירת מינורקה, שבה נמל המים העמוקים הטבעי השני בגודלו בעולם (אחרי Pearl Harbor). הנמל אכן גדול וגם כאן דרים בכפיפה אחת אוניות פאר ענקיות, מיכליות, מעבורות, יאכטות וסירות מכל הגדלים.

במקום מספר גורמים בעלי זיכיון להענקת מעגן ליאכטות של מבקרים. בערוץ 9 במכשיר הקשר נענינו על ידי אחד מהם שאין להם מקום. אחרים לא ענו, (הגענו בשעות הסיאסטה). בקיצור, ספרד במיטבה.

מה עושים במקרים כאלה? מוצאים מקום ועוגנים בו ומחכים שמישהו יבוא להתלונן. מישהו אכן הגיע. הסתבר שהמקום שמור לסוכנות השכרת יאכטות מקומית ושאסור לנו לעגון שם. יאכטה של גרמנים, שעשתה כמונו, נאלצה לעזוב ואנו שאלנו בתמימות אם נוכל להישאר שם תמורת תשלום, אם יאכטות השייכות להם לא צפויות להגיע למעגן. מסתבר שצריך לשאול את השאלה הנכונה. אמרו שלגבי הלילה הראשון אין בעיה ותמורת תשלום (אפילו זול יחסית), אפשרו לנו להישאר שם. לגבי הלילה השני לא ידעו בוודאות ואמרו שיאשרו זאת רק למחרת בשעות הערב. מועדון אחר הציע לנו עגינה במצוף עגינה הנמצא במרחק רב מהעיר אשר חייב שימוש בדינגי כדי להגיע העירה. מאחר שלדינגי הקטן שלנו מנוע עוד יותר קטן והעברת כולנו העירה חייבה הסעה בשתי נאגלות, לקחנו צ'אנס ונשארנו ברציף שבו כבר היינו.

לאחר שכירת רכב ליום המחר יצאנו לסיור מודרך (חינם) בעיר העתיקה על ידי מדריכה מטעם העירייה. עיר יפיפייה ומעניינת, הייתה לאורך הזמן, ועדיין הינה, המרכז המסחרי שהוא שילוב של ספרד ושל אנגליה. לאחר הסיור אכלנו ארוחת ערב במסעדה ושבנו לסירה.

יום שבת - 23.06.2007

יצאנו לטיול יבשתי ב- Menorca ברכב שכור. בקרנו במספר אתרים פרה-היסטוריים מעניינים. עלינו ל- Monte Toro, ההר ה"גבוה" ביותר במינורקה (358 מ'), עליו ממוקם מנזר עם כנסיה וכן אנטנות של תחנות וממסרי רדיו למיניהם.

המשכנו בנסיעה ל- Ciudadela, כדי לחזות בפייסטה של סן חואן, שכאמור, עמדה להתחיל באותו יום. מצאנו עיר הומה בחוגגים, דוחק ובלגן, אבל שמח. הכרזת החגיגות נעשתה על ידי כרוז שיצא רכוב על חמור מתוך מבנה במרכז העיר העתיקה ו"דהר" עליו בין המוני אדם ברחובות העיר. המופעים החגיגיים שעמדו להתחיל לעת ערב, כוללים רכיבה מסוגננת על סוסים אצילים. לא נכחנו בהם.

עוד ב- Mahon, כאשר שמעו שבכוונתנו לנסוע ל- Ciudadela לחזות בפייסטה של סן חואן, אמרו שזה כלום לעומת הפייסטה שלהם, לכבוד מישהו אחר, המתקיימת בספטמבר, ו"ממש חובה" לבוא ולראות אותה.

ביקרנו במספר אתרי עתיקות נוספים, ראינו נבטה (Naveta des Tudons), מבנה פרה היסטורי דמוי סירה הפוכה. נכנסנו פנימה והתפעלנו מהבנייה. התעכבנו גם ליד אתר מגורים פרה היסטורי נרחב למדי.

לעת ערב חזרנו ל- Mahon. כאן בישרו לנו שלא נוכל לעגון לילה נוסף ברציף שבו עגנו ועלינו לפנותו. מה עושים? מפנים ועוברים למעגן פנוי אחר באותו רציף, שסומן כשמור לרשויות הנמל. חשבנו, כפי שהסתבר בצדק, שהואיל ומדובר בערב יום ראשון (שבת שלהם), לא צפויה פעילות פקחים של רשויות הנמל ובמקרה הגרוע ביותר אם יפנו אותנו משם נפליג בלילה בחזרה למיורקה. נשארנו שם כל הלילה וגם לא גבו מאיתנו כל תשלום.

יום ראשון - 24.06.2007

השכמה מוקדמת ובשעה 06:00 יצאנו בדרכנו בחזרה למיורקה. מחוץ לנמל נושבת רוח צפונית (גבית) במהירות של 6 - 9 קשר ואנו על מפרשים. אנו מתקדמים בעצלתיים, פונים מערבה וממשיכים ברוח צדדית. לאחר זמן מה, כיון שהיה עלינו לעבור מרחק רב באותו יום, המשכנו על מנוע. למרות הרוח החלשה יחסית הים גלי (סוֶולים בגובה של עד 2 מ'). בהמשך הדרך הים נרגע ולקראת 12:00 התקרבנו ל- Puerto de Cala Ratjada שבמיורקה.

Puerto de Cala Ratjada הינו נמל דייגים קטן עם מספר מקומות מצומצם ליאכטות ומקום להעלאת והורדת נוסעי מעבורת, הפוקדת את הנמל אחת למספר שעות.

נכנסנו לנמל, ראינו שלוש יאכטות עוגנות alongside למזח הפנימי ומבלי לשאול הרבה שאלות (כבר התרגלנו), תפסנו מקום פנוי ונקשרנו כך גם אנו. נציג הרשות, בחור נחמד ואדיב הגיע זמן קצר לאחר מכן כדי לגבות תשלום. העגינה alongside משמעותה שכאשר מגיעות יאכטות נוספות הן נקשרות ליאכטות שכבר קשורות ובמהלך היום עד לשעות הערב הצטברו שלוש שכבות של יאכטות (כמו בבריטניה). צוותי היאכטות הרחוקות מן הרציף עוברים דרך היאכטות הפנימיות כדי לרדת אליו. הדבר נעשה עם הרבה התחשבות, עדינות וטאקט הראויים לציון.

העיירה Cala Ratjada היא עיירת תיירות גרמנית השוקקת תיירים (גרמנים). ברחוב שומעים הרבה גרמנית וגם המקומיים מדברים היטב גרמנית והיא גם נראית יותר גרמנית מכל מקום אחר שהיינו בו בסיור.

יום שני - 25.06.2007

על פי התוכנית נשארנו ב- Puerto de Cala Ratjada שני לילות. במהלך היום שכרנו רכב וטיילנו באי מיורקה. הטיול כלל ביקור במצודה עתיקה, שוב של המלך ג'יימס השני, ב- Capdepera הסמוכה, נסיעה דרך Alcudia לאזור ההררי שבצפון האי - Sierra de Tramuntana,טיול הררי בכבישים צרים ובנוף מדהים, ביקור במנזר Carthusian monastery בין ההרים, ביקור בעיירה Soller ונסיעה לנמל התעופה של פלמה, שם הורדנו את דינה, שהייתה צריכה לחזור לארץ מוקדם יותר. אחר כך המשכנו ל- Porto Cristo, אליה אנו מתכננים להגיע למחרת - דרך הים. לבסוף בחזרה ל- Cala Rtjada.

יום שלישי - 26.06.2007

במהלך הלילה התפתח מעלינו שקע ברומטרי שגרם לעננות, משבי רוח וטפטוף. לקראת הצהרים השקע התחיל להתפוגג. אנו תדלקנו ויצאנו להפלגה קצרה ל- Porto Cristo. הפעם עם מפרשים ברוח גבית נוחה. הגענו ל- Porto Cristo לאחר כשעתיים וחצי. נכנסנו למרינה ולא יאומן, מישהו חיכה על הרציף, הנחה אותנו היכן לעגון, עזר לנו עם ה- mooring וההיקשרות ומסר מידע חיוני. לרגע חשבנו שטעינו ויצאנו את גבולות ספרד.

לאחר העגינה יצאנו לשחייה בחוף הרחצה היפה הסמוך. בערב טיילנו בעיירה - מקום מקסים. להפתעתנו, למרות היותה עיירת תיירים, כמעט שלא נראו בה תיירים, בניגוד למקומות אחרים. הרחובות היו ריקים ובתי המלון לא היו מלאים. לדעתי היא ראויה להרבה יותר מזה. אני חושב שמשום מה עדיין לא גילו אותה.

יום רביעי - 27.06.2007

מאחר שגם ביום זה הייתה צפויה לנו הפלגה קצרה, וגם שמנו לב שהרוחות באזור זה מתחזקות החל משעות הצהריים, יצאנו מאוחר. הפלגה קצרה ברוח גבית (שוב!) למעגן טבעי שבחרנו לשהות בו בלילה - Cala Mitjana.

הגענו למפרצון Cala Mitjana, מקום מקסים, מוגן וראוי לעגינת לילה. חופו הצפוני של המפרצון הוא חוף רחצה, מאוד מטופח, של מועדון או מלון כלשהו והוא מתוחם באמצעות מצופים. כמו כן יש בו מזח להיקשרות ולהעלאה והורדת נוסעים.

כאשר הגענו, היו בו מעט מאוד רוחצים. כמו כן עגנו במפרצון מספר סירות מנוע ויאכטות. מידי פעם הגיעו למפרצון סירות עם מטיילים שעשו בו סיבוב ושבו כלעומת שבאו. אנחנו הטלנו עוגן ונקשרנו לזקף שהותקן על הסלע לצורך זה. תוך זמן קצר קפצנו למים צלולים לשחייה מרעננת. אחר כך יצאו חלק מאנשי הצוות לטיול רגלי לאורך המצוק עם הקשת והבור, ולקלה הסמוכה.

לעת ערב נטשו רוב הסירות והיאכטות את המקום. נשארנו רק אנו, יאכטה נוספת וסירה אחת לבלות את הלילה ב- Cala Mitjana. יש לציין שאמנם המקום מוגן אבל סוֶולים חדרו למפרצון וטלטלו אותנו קלות כל הלילה.

יום חמישי - 28.06.2007

נפרדנו מ- Cala Mitjana בסביבות 10:30. מייד עם היציאה תפסה אותנו רוח מזרחית במהירת של 8 - 11 קשר. שוב הייתה לנו הפלגה נהדרת ברוח גבית. בסביבתנו הפליגו מספר יאכטות, חלקן בכיווננו וחלקן בכיוונים אחרים. במשך היום הרוח התחזקה וההפלגה צברה תאוצה. היה זה מראה מרנין לראות מפרשים מכל עבר כמו במשט.

חלפנו על פני הפינה הדרומית של Mallorca ופנינו לכיוון צפון מערב לעבר .Puerto de la Rapita

הרוח המזרחית נשארה גבית והתחזקה עוד יותר והגיעה למהירות של 20 קשר. בעלי ניסיון, צמצמנו ראשי, כדי שלא להסתובב באופן לא מבוקר אל הרוח. דקות ספורות לאחר מכן ראינו את היאכטה שלפנינו מבצעת סיבוב שכזה. בתוך כך הגענו בשעות אחר הצהריים המאוחרות ל-Puerto de la Rapita. גם כאן היה מישהו שחיכה, הנחה, עזר לעגון ומסר מידע חיוני. ההיקשרות הייתה קשה ברוח צדדית חזקה. הרבה כוח הושקע במשיכת ה-mooring כדי להתיישר.

העיירה עצמה היא אחת מהרבה עיירות שהתפתחו לאורך כל החופים הדרומיים של מיורקה החל מ- Cala Ratjada ועד ל- Palma de Mallorca וצפונה. חלקן ליד ערים עתיקות וחלקן, כמו Puerto de Rapita, כעיירות מודרניות. בהיותה כזו, לא הלכנו לטייל בחוצותיה, הרחוקים מהמרינה ונשארנו בסביבת המרינה וחוף הרחצה - חול לבן לאורך קילומטרים וצבע מים הופך מכחול עמוק לטורקיז מדהים ולירוק בהיר.

באופן כללי ניתן לומר שבעוד החופים הצפוניים שוממים ברובם עם המצוקים התלולים היורדים לים, החופים הדרומיים מתונים עם מספר מקומות של הרים לא גבוהים במיוחד המתקרבים לקו החוף ועם המון פיתוח של עיירות תיירות הגוזלות כמעט כל חלקת טבע.

יום שישי - 27.06.2007

יצאנו בסביבות 10:30 מ- Puerto de la Rapita לקטע האחרון המשלים את הסיבוב שעשינו ומחזירנו ל- Palma de Mallorca. הפלגנו עם הרבה יאכטות שאף הן שבו באותו יום לפלמה.

בתחילה נשבה רוח דרומית בעוצמה בינונית אחר כך עוצמתה נחלשה והמשכנו על מנוע עד לפלמה. הגענו לפלמה בסביבות 15:00. תדלקנו ושבנו למעגן שלנו.

התארגנו לקראת יום המחרת, לטיסה לברצלונה. בערב עוד הספקנו לקפוץ למוזיאון לאמנות עכשווית ולאכול ארוחת ערב במסעדה האהובה עלינו מהפעם הקודמת.

כאן המקום להודות לחברת Sun Charter ולציין לשבח את מצב היאכטה שקיבלנו ואת טיפולם הידידותי והיעיל בנו הן בעת קבלת היאכטה והן בעת החזרתה. חברה מומלצת בהחלט.

נקודה נוספת מעניינת היא העובדה שבכל זמן שהותנו באיים הבלאריים לא נתקלנו בישראלים או בדוברי עברית. לשם כנראה מזדמנים רק מעט מאוד מהם - כמונו.