הפלגה בתאילנד - נובמבר 2004

מאת פילה יוציס-"תשוט"

דצמבר 2010

להפליג בתאילנד- החלום של כל ימאי. הוצע לי להפליג ומיד קפצתי על המציאה. נסעתי לבדוק אתר הפלגות חדש, ומעל לכל להינות. תאילנד = ארץ החיוכים.

קודם כל הריני לבשר לכם שיכולת הכתיבה היא ברמה של ילד בכתה ד' מה לעשות, לא כולם מושלמים......נוימן ארן (המנכ"ל) טוען שאני כותבת בדיוק כמו שאני מדברת, ללא שימת דגש על ניסוחים. אז זה מה שאני הולכת לעשות , לספר לכם על תאילנד מנקודת מבט של ימאית....ובקשר ליכולת הכתיבה שלי ...זה מה יש.

אין לי כוונה לספר על ההיסטוריה, כל מדריך טיולים כתוב יעשה זאת עבורכם, ברצוני פשוט לשתף אתכם בחוויות ובלקחים שלי ושל אחרים.

הטיסה:

נכון להיום הטיסה היא לבנגקוק ומבנגקוק לוקחים טיסת המשך לפוקט. בשנה שעברה היו טיסות ישירות לפוקט ומשום מה השנה אין טיסות כאלו.

אפשר לטוס באמצעות ג'ורדאיין איר ליין, טורקיש אייר ליין וכו' כמובן שהטיסות הללו יותר זולות ולעיתים יותר קצרות. אני בחרתי לטוס באמצעות אל על לבנגקוק. משך הטיסה כ- 11 שעות, ניתן להמשיך בטיסת המשך לפוקט, יש כ – 8 טיסות יומיות, תתפלאו במטוסים הרבה יותר גדולים ונוחים מאלו שטסנו מישראל. משך הטיסה כשעה.

אם טסים טיסת המשך יש לעבור משדה התעופה הבין לאומי טרמינל 2 , לשדה המקומי, טרמינל 1 . יש מעבר הליכה מקורה וממוזג והוא לא ארוך מאד. ויש גם שרות אוטובוסים מטרמינל 2 לטרמינל 1.

בנגקוק:

בחרתי להשאר בבנגקוק, כדי לטעום קצת מן המזרח, זו הפעם הראשונה שאני טסה מזרחה.

אם נקדים את המאוחר , המסקנה שלי היא שעדיף להגיע לבנגקוק ולהשאר בה יומיים שלושה, ואח"כ להמשיך לפוקט. בטיסה חזרה לארץ, לטוס לבנגקוק ומיד לארץ. כי ההפלגה היא נירוונה אמיתית, והעיר קצת צפופה ורועשת עבור נופש הפלגה. אבל כמובן לשיקולכם.

הנחיתה היא בשעות הצהריים ואין ג'ט לג. ישנים כל הטיסה (למי שיכול...) ומגיעים ליום טיול. להפתעתי הטיסה איננה דומה לטיסה למערב, אולי בגלל האוכלוסיה, אולי בגלל שלא כולם מטיילים במעברים, אולי בגלל שזו טיסת לילה וכולם ישנים, אבל היתה טיסה נפלאה למרות ה – 777 הלא נוח.

טיפים חשובים:

• להחליף כסף בשדה התעופה בבנגקוק - זה הדיל הכי טוב. קיבלתי 44 באט ליורו (39 באט לדולר )
  • לקחת מונית למלון - לקבוע את תעריף הנסיעה לפני הכניסה למונית ! אחרת זו שחיטה......אם נכנסתם למונית המחיר קופץ בכפול- זה אפילו קרה לי.....המחיר למלון 200-400 באט
  • לוודא מראש שהמונית נוסעת ב – HIGH WAY (אחרת נכנסים לפקקים). ושהמחיר שלו כולל את הנסיעה בדרך המהירה.

נסענו למלון LANDSMARK שנמצא ברחוב הסוקונויט ( הרחוב הארוך בעולם) המלון מצויין . מסעדת הנודלס שלו ידועה בכל בנגקוק והיא טובה מאד וזולה. ישראלים מתאכסנים בו, אבל לא פגשנו אותם, למעט בקבלה, כשקיבלנו את החדרים.

החדרים נפלאים, השרות נהדר, המיקום יוצא מן הכלל וארוחת הבוקר היא סכנת נפשות.... אחת מהטובות שאכלתי אי פעם. ומנסיוני קחו את הזמן לארוחת הבוקר, אני פישלתי ורק ראיתי בעינייים את הק"ג שלא אכלתי....

עלות לחדר זוגי עם ארוחת בוקר במלון 75 $ הזמנתי באינטרנט למזלי היה מבצע.

טיפ: כדאי לקחת מלון שנמצא ליד תחנה של SKY TRAIN זו הרכבת העילית שלהם והיא מגיעה לחלק מהמקומות. משך הנסיעה כ- 10 דק' במקום שעה. ולא מזיעים...

הדבר הראשון שאתה מרגיש עם היציאה מהשדה היא מכת הלחות באויר. ברמה של 32 מעלות סלזיוס ולחות של 92% . למזלי ירדתי קפואה מהטיסה והשדה, ועד למונית הממוזגת הפשרתי...... המלון ממוזג ובקיצור כל החיים בתאילנד ממוזגים למעט הטיולים שמטיילים ברגל.

טיפ: הצעה שלי לקחת בצמידות בקבוק מים מינרלים - ולטייל.....מאחר ולא הכרתי את בנגקוק, קניתי את המדריך של מישלן וידעתי מה אני רוצה לראות.... לקחתי טיולים מאורגנים מהמלון למקומות האלו וזה הוכיח את עצמו. המחיר לטיול הכי יקר היה 70 ₪ ליום כולל כניסות לאתרים ומדריך צמוד.

התארגנות קצרה בחדרים, וארוחת צהריים במלון במסעדת הנודלס שמתדלקת אותנו ליציאה לרחוב. זו הפעם הראשונה שפגשתי בתופעת הלחות הגבוהה. (טעות שלי שמרחתי קרת לחות נגד קמטים.... הקמטים נשארו אבל אני נטפתי לכל אורך הטיול... פשוט הולכים ונוטפים...) תאמינו לי בסוף גם מתרגלים.......

כדי לחוות את תאילנד נכנסנו לקבל FOOT MASAGE מה אומר לכם....מדהים. במשך כשעה טיפלו לי בכפות הרגליים, עשו לי מסאג' מדהים, באיזה שהוא שלב הם תוקעים עפרונות בכפות הרגליים. זה כואב, אבל משחרר. אחרי שעה ההרגשה היא של ריחוף באויר. המחיר 350 באט (כ- 35 ₪)

טיילנו ברחובות ותוך רבע שעה התרגלנו ללחות וכבר לא הזענו. הלחות יותר מפחידה מהמציאות. האמת שאני הלכתי למלון להשלים משהו משעות הטיסה שלא ישנתי במטוס והגברים...הם הלכו לחוויית החיים שלהם בודי מסאג'. לדעתי כל גבר שמגיע לתאילנד חייב ללכת לבודי מסאג'.

טיפ: צריך לדעת לאן ללכת. זה לא זול, יש אחד כזה ליד המלון. אבל עדיף לברר לפני הטיסה אצל חברים או במלון.

לפי תאורי הגברים על קורות הערב הזה הם עוד יחלמו עליו - עד יום מותם. לגבי נשים - לא רציתי ללכת מאחר ורק נשים עושות בודי מסאג' לגברים ולנשים הדבר נראה לי מוזר מדי, שהרי "השמרנות" אוכלת אותי.....

בערב השתמשנו ב – SKY TRAIN כדי להגיע לשוק פטפונג. הרכבת נוחה וממוזגת, פשוטה לתפעול וברורה. הגענו לשוק שהמם אותי. מליוני דוכנים שנפתחים רק בלילה. ומולם "שוק בשר" - עשרות ומאות פאבים ובהם בחורות חציין ערומות, רוקדות על שולחנות ומציעות לשתייה בירה וכו'. קניתי שם שעונים מזוייפים ומכנסיים במיוחד לתאילנד. בדים רכים ונוחים.

טיפ: מחירים מאד גבוהים ושלא כמו בטורקיה הם מצפים שתתווכחו איתם ובחיוך. הם מתחילים ממחיר כמו 7000 באט ובסופו של דבר משלמים 700 באט. מקסימום התשלום הוא רבע. שעון מזוייף באיכות טובה יעלה 100 ₪ (1000 באט). איכות הבדים שלהם מצויינת.

טיול: הטיול הראשון שלי בבנגקוק היה לארמון המלך. זה סיור של חצי יום מתוכו עמדנו בפקק חלק לא מבוטל מהזמן. צריך להתרגל לפקקים, מזל שהרכבים ממוזגים. פקק של שעה שעתיים הוא דבר רגיל בבנגקוק .......אז בבקשה תחסכו לעצמכם ותכנסו לראש המתאים. הארמון מדהים, מתהלכים בשטח גדול בתוך המבנים מצופי הזהב, אי אפשר לתאר במילים. באמת חובה לראות. קשה לצלם כי לא ניתן לתפוס בתמונות את מה שרואים. רק מצלמת וידאו אולי....

אם אינכם צריכים לטוס באותו יום כמוני, עזבו את הטיול המאורגן ולכו לוואט פו.( ליד הארמון) אזור המקדשים. שם תמצאו פסל מוזהב של בודהה בגובה 15 מטר וכמובן תהלכו בין המקדשים. שם גם נמצא בית הספר למסאג' וניתן לקבל מסאג' תאילנדי והוא מומלץ. המסאג' בבגדים, התחושה היא שמפרקים אותך אבל ההרגשה מדהימה.

(בטח ייתקבל אצלכם הרושם שאני מזוכיסטית - וזה לא. המסאג' באמת נפלא ואינו כואב בכלל, הוא משחרר)

טיסה לפוקט

לבנגקוק עוד אחזור אחרי ההפלגה, אבל בינתיים מחכה לנו מטוס לפוקט. טיסה של שעה ועשר דקות, ואתה נוחת בעולם אחר.

טיפ: מומלץ לשכור אוטו ליום, מאחר והמרינה הינה 30 דק' מהשדה והיא מרוחקת ממקום בילוי. הסופר מרוחק כ – 10 דק' נסיעה מהמרינה. (הנהיגה בצד שמאל.) אבל אפשר להסתדר גם בלי מכונית.

חשוב: המקום האחרון שמצאנו בנקט לכסף היה בכניסה למרינה בפוקט מומלץ לקחת כסף לכל המסלול.

אנחנו לקחנו אוטו כי החלטנו להשאר יום בפוקט עצמה והיציאה לים היתה רק ביום שאחריו. עלות נסיעה במונית מהשדה למרינה BOAT LAGOON כ- 200 באט (20 ₪).הגענו ל – SUNSAIL , היאכטה היתה מוכנה ונתנו לנו לישון עליה לילה.

טיפ: אם לא לקחתם מכונית, הזמינו מSUNSAIL מונית לערב. כי לא תמצאו מוניות במרינה, בחזור תמצאו מונית בעיר.

במרינה יש סופרמרקט גדול, אבל הסופר הענק והמוצלח נמצא 10 דקות נסיעה מהמרינה ונקרא לוטוס. חשוב לדעת: אין לכם מקום אחר להצטיידות מסיבית, כדאי להצטייד בכל הדרוש להפלגה באותו סופר. הוא פתוח עד 24:00 ובשבת וראשון עד 21:00

ליד סנסייל יש בית קפה נפלא של צרפתי המכין את הלחם במקום, והוא מאד מוצלח. זהירות המסעדה במרינה יקרה מאד, מאד, מאד.

בערב יצאנו לפטפונג. עיר שתמצאו רבות מסוגה בתאילנד. רועשת, מלאה בפאבים, מסעדות, אבל שמחה ועליזה. מאד נעים לטייל בה. אכלנו במסעדה מצויינת הנמצאת מימין למועדון TIGER המסעדה נמצאת ליד מקום האגרוף התאילנדי.

טיפ: בתאילנד האוכל נע בין חריף, לחריף מאד, לחריף אש. לכן ליד המנות מוגשת צלחת עם עלים ירוקים ועם מלפפונים. זה לא סלט. זה מיועד להרגיע את החריף, אם תשתו מים זה יבער יותר, לכן נותנים עלים ירוקים והם מרגיעי חריף.

מהמסעדה טיילנו לרחוב הבארים, בו רוקדים על שולחנות. הבארים הם מעין דוכנים פתוחים, אנשים מכל העולם מסתובבים שם ומשחקים במשחקים תאילנדים. מומלץ לשחק במשחק בול העץ. ליד כל פאב תראו בול עץ – זה לא שולחן. אתה מקבל מסמרים ופטיש עם חוד צר, מי שמכניס את המסמר לתוך בול העץ הוא המנצח. תאמינו לי, זה לא פשוט....ומתסכל.....

תמצאו ברחוב הרבה נשים יפיפיות שהן בעצם גברים(זהירות לגברים ). שאלתי מישהו איך יודעים שזה גבר או אישה ? התשובה שקיבלתי היתה : "אם האשה יותר מדי יפה, זה גבר"....).

הערות:

1. פוקט האי אורכו 70 ק"מ. העיר פוקט " מיותרת " אין טעם להגיע אליה. הצד הדרומי והצד המערבי של האי הם היפים. טיילתי באי ברכב במשך יום שלם. היה נפלא אבל למי שזמנו דחוק אין סיבה להישאר בפוקט יותר מן הנדרש. האיים האחרים מדהימים. בפוקט הקימו קלאב מד, ויש מלון שהעלות בו ללילה לחדר זוגי 7000$ .....זו לא טעות...
  2. אנחנו לקחנו להפלגה מבשלת. זה לא זול במיוחד, אבל הוכיח את עצמו לכל האורך.... המבשלת ישנה על הקצה בסלון, לא תפסה נפח... אבל הכינה את האוכל וקנתה איתנו את המצרכים, וכשפגשנו סירות דייג, ופגשנו המון, היא קנתה את כל מאכלי הים, דיברה איתם בשפתם ובישלה... הלואי ויכולתי להביא אותה לארץ...היא לא מנקה. אבל בכל הקשור לאוכל היא מנקה ושוטפת כלים....ולכל המעשנים היא "גלגלה" סיגריות... לשמחתי הפסקתי לעשן ולא הייתי מוכנה לנסות..... שוב השמרנות...
  3. מומלץ לקחת קאנו או שניים ולשים על היאכטה. זו חוויה. לחילופין אפשר לשכור קאנו כמעט בכל מקום.
  4. לקחת כסף עבור כל המסלול. ניתן להמיר כסף באיים אבל לא בתעריף רגיל ולפעמים לא פשוט למצוא את החלפן.
  5. לקנות את כל המצרכים בפוקט. ההשלמות לעיתים מסובכות.
  6. השמש שורפת בתאילנד יותר מכל מקום אחר שהכרתי. ( אין לי מושג למה) אבל נשרפתי רק בזמן הורדת העוגן.
  7. אין מרינות ומעגנים. העגינה במקומות המסומנים בפיילוט – בים. הירידה לחוף באמצעות דינגי (לא גונבים).

ההפלגה

אחרי שהצטיידנו באוכל ל-10 ימים (כן, הפלגתי יותר משבוע....) העמסנו את המבשלת ואת הקאנו. בדקנו שיש דלק מיכל מלא (אין איפה לתדלק) שהדינגי הקשיחה בסדר (משתמשים הרבה בדינגי) ושיש לה מיכל דלק מלא ומיכל רזרבי.

חשוב לקבל מספר טלפון של סנסייל וטלפון החרום,

חשוב לקחת ציוד שנורקלינג מתאים בסנסייל,

חשוב לקחת כסף.

חיכינו לגאות. ויצאנו בשיא הגאות גובה המים 3.10 מטר. השעה 08:00 בבוקר. סנסייל נותנת טבלה של זמני הגאות. מרגע זה נושא השיחה העיקרי הוא גאות ושפל ויש להתחשב בהם.

ביציאה הראשונה יוצא (למי שמבקש) מדריך של סנסייל. בחזרה, אם אתם רוצים, קוראים בקשר ויוצא מדריך לקראתכם.

פשוט מפליגים בשביל שמסומן במקלות במים, ואת הסיבובים לוקחים רחב רחב רחב. ועדיין ראינו יאכטות נתקעות בשיא הגאות.

יצאנו ומרגע זה חברים, זו תאילנד האמיתית, היא לא דומה לשום דבר אחר, לא לקריביים ולא לכלום.... הנופים, תופעות הטבע המיוחדות, המים, הצלילות המדהימה, טוב, אני שוב מקדימה את המאוחר.

ההפלגה הרגילה בתאילנד היא לשבוע והתחושה היא כמו במפרץ גוצ'ק. אזור סגור לחלוטין, אין גלים, ויש רוח טובה כמו בכל מקום אחר בעולם. לפעמים יש ולפעמים אין.

שני דברים מטרידים אותנו הימאים: איפה אוכלים, ולמה לעזוב מקום יפה בשביל ללכת למקום יותר יפה. ברצינות, יש להתחשב בגאות ושפל ובזרמים. (הדרכה בנושא תקבלו מפילה ב"תשוט" 09-9579391) ) יש מקומות למשל, שעקב הזרמים החזקים חובה לזרוק חבל למי שרוצה לשחות ליד היאכטה. ויש מקומות מוזרים שהרוח באה למשל משמאל והזרם בא מימין והחרטום עומד באמצע.....

יוצאים לשוט - היום הראשון

יצאנו ב"תעלה" היוצאת מהמרינה למפרץ, זמן ההפלגה כ- 40 דק' עד ליציאה. מסלול השייט מסומן במקלות וצריך לקחת את הסיבובים במסלול רחב מאד. העומק המקסימלי 3 מטר ורק באזור המסומן. רוחב התעלה מתאים ליאכטה וחצי בערך.

ההחלטה שלנו היתה להפליג מיידית דרומה ולא להפליג במסלול המומלץ של SUNSAIL ,יצאנו לכוון KOH PHI PHI במסלול של 30 מייל בים שטוח וללא רוח. למעשה מדובר בשני איים צמודים קופיפי דון וקופיפי לי.

ב-KOH PHI PHI LEE הוסרט הסרט ה"חוף" עם ליאונרדו דה קפריו. הנושא לא מרגש, אבל המקום מדהים. רצועת חול לבן עם עצים וצמחיה טרופית מתחבא בתוך מצוקי סלעים היוצאים מן המים. צבע המים טורקיז על כל גווניו ( בכלל התמחיתי בגווני צבעי הטורקיז בתאילנד) המקום הומה, משום שהרבה מאד יאכטות וספינות מרוץ באות מן האי השכן קופיפי דון , לכן החלטנו להקיף את האי ומצדו הדרומי מתחבא מפרץ מדהים KOH SAMAH פשוט מים צלולים צלולים צלולים, צמחיה ודגה המאפשרים שנורקלינג, או שייט עם הדינגי מעל אלמוגים ודגים בצבעים שונים. מאחר והיה שפל לא יכולנו להתקרב עם הדינגי לחוף (האלמוגים היו קרובים מדי ).

ארוחת צהריים שהמבשלת הכינה ויוצאים לעוד 15 מייל לאי KOH LENTA .

הערה: אני הפלגתי 9 ימים והרשיתי לעצמי להגיע דרומה מכאן. כל מי שמפליג שבוע מגיע עד האי הזה. והוא מומלץ.

הגענו לקולנטה ועגנו ב- KOH LANTA YAI זה האי המעניין בחלק הדרומי מערבי שלו. מול המלון הנקרא PIMA LAI מלון ברמה של 5 כוכבים, לעשירים בלבד, שווה לרדת אליו ולשחות בבריכה המיוחדת שלו. למלון יש רציף צף אליו ניתן לקשור את הדינגי אבל לא את היאכטה. בסוד - ניתן לקבל מהם מים ולפעמים גם דלק. אבל זו פרוצדורה......

אתר הספא שלו הוא מהמפנקים בתאילנד ומומלץ מסאג' אחד לנפש ולגוף. מצפון למלון על החוף ישנה מסעדה מקומית מעולה. לא יקרה וטובה מאד. מומלץ לאכול בה. ישבנו לאור המדורה וצפינו במופע אש.

טיפ: זו היתה הירידה הראשונה שלנו עם דינגי לחוף. שימו לב הגאות של שלושה מטר יכולה לגרום לדינגי להתרחק מהחוף לפחות 10 מטר בתוך מים עד המותניים. לדינגי יש עוגן. צריך לקחת בחשבון גאות ושפל. לזרוק עוגן לכוון החוף לפחות 10 מטר חבל. ואז יש סיכוי שתוכלו לחזור לדינגי בלי לשחות אליה.

יום שני

יצאנו בבוקר ל – 25 מייל לאי KOH ROCK. שני איים koh rock nai הוא שמורת טבע ויש בו לטאות ענקיות המטיילות להנאתן, המדהים הוא להסתכל על השביל ופתאום רואים שורות של צדפות מהלכות. כן פשוט הולכות.
האי koh rock nok הוא האי שבו צולמה הסידרה הישרדות. (האי נחשב להכי יפה בתאילנד.) רק חופים, התאילנדים מאמינים באברי המין הגבריים המביאים מזל ועל החוף היו מוטלות המון חתיכות עץ מגולפות כאברי מין גברי.
כשהגענו היתה רצועת חוף של 1 מטר חול לבן ונקי. כשיצאנו להפלגה היה שיא השפל ורוחב החוף הלבן הבתולי היה כ – 5 מטר. יצאנו ל- 36 מייל אל KOH BULLON LE הגענו מאוחר ולכן עגנו בעומק 6-10 מטר, במרחק 200 מטר מהחוף המערבי ליד כפר קטן. בדרך עברנו הרבה עמודי גרניט היוצאים מן המים האופיינים לתאילנד. עצרנו ליד ספינות הדייג וקנינו מאכלי ים ודגים והמבשלת הכינה עבורנו ארוחת ערב נפלאה.
עם לילה הרוח מתחזקת ל – 17 קשר, היאכטה איננה פונה אל הרוח, אז הסתבר שיש זרם חזק נגדי. היאכטה עומדת באמצע לא לכוון הזרם ולא לכוון הרוח. הרגשה מוזרה לימאי נורמלי.

יום שלישי

בבוקר הקפנו את האי, הצד הדרומי שלו מדהים ואם מגיעים לשם מומלץ לעגון שם. אנחנו מפליגים לכוון BUTANG GROUP כ- 4 שעות של הפלגה 30 מייל- מגיעים בצהריים לחוף שרגל אדם לא דרכה עליו. מים צלולים, רואים את הצמחיה ואת הדגים ללא מסכות שנורקלינג. החויה היא ללכת על חול שספג הרבה מים ואויר והוא רך כמו שלג, שוקעים בו כמו בשלג קל.

למעשה הגענו לאיים הכי דרומיים של תאילנד. על גבול מלזיה. למלזיה אסור לנו כישראלים להכנס. עגנו ללילה. ה-KOH LIPE מסעדות וכפר תאילנדי. התופעה מוזרה- להגיע למקום די קשה, ובכל זאת מצאנו שם תרמילאים מכל העולם ובמסעדה שבה אכלנו ארוחת ערב. הציגו את הסרט "הג'וב האיטלקי " בDVD-. אין דבר מוזר יותר מלראות סרט ב"סוף העולם". כל פעם שמישהו הזמין משקה קוקוס היה צריך להפסיק את הסרט ולהפעיל את מכונת הריסוק של הקוקוס. .....שניהם לא עובדים ביחד.

יום רביעי

מפליגים למפל למלא מים. מבקשים מתאילנדים והם מפליגים בסירה הנקראת LONG TAIL על הסירה יש כדים ענקיים והתאילנדים הולכים למפל מים מתוקים ממלאים את הכדים וממלאים את היאכטה במים. אין דרך אחרת למלא מים בכל מסלול ההפלגה. יוצאים לטייל למפל ומשם מתחילים את החזרה לצפון. 42 מייל. היום הוא יום חג של התאילנדים 8.11.03 שמים נרות ופרחים בסלסלות ומשיטים אותם בים בשעת חצות.

המטרה שלנו היא KOH MUG ליד היבשת. שלושה איים KOH NGAI + KOH MUG + KOH KARDAN הינם שמורת טבע. פארק לאומי.

עגנו ב- KOH KARDAN צפונית למלון. מול חוף לבן מסעדה ואהלים של מלון מוקף בעצי דקל וצמחיה טרופית. בערב לקראת שקיעה ישראל חתר בקאנו וכנראה לא קשר אותה כמו שצריך והיא נעלמה. חיפשנו ולא מצאנו. בבוקר כשקמנו היתה הקאנו על הדינגי. דייג מצא אותה והביא לנו אותה. רק בתאילנד.....

בערב הצטרפנו ללונג טייל (סירה מקומית מעץ - מוזרה, עם מנוע בחוץ עקב בעיות של השפל והגאות.) ויצאנו איתם לחגוג את החג לואי קטונג שבו שולחים מנחות על המים ונרות לאלים שלהם.

יום חמישי

בבוקר, הכי קרוב לשפל שיכולנו, הפלגנו שעה ל- KOH MUG שם בשמורה יש מערה שנקראת "החדר". שוחים 100 מטר בחושך מוחלט ומגיעים לחור בתוך הסלעים הפתוח לשמיים ויש שם צמחיה וחול לבן ובריכה לשחיה. חייבים להכנס בשפל ולצאת עד תחילת הגאות. ליד המערה חוף נפלא בתוך צמחיה טרופית ומלא קופים. העצה של המקומיים היא לקחת מקל גדול כשיורדים לחוף כי לפעמים הקופים מתנפלים על אנשים וניתן להרחיק אותם רק באמצעות מקל.

פתאום גילינו שאין לנו מים ואין לנו דלק נאלצנו לחזור לקולנטה. את הערב בילינו שוב במסעדה על החוף. באי שאהבנו מאד.

יום שישי

מילאנו מים ודלק שכרנו רכב וטיילנו בקולנטה. האי מאד מיוחד ורצינו לבקר קצת ביבשה לראות איך חיה האוכלוסיה המקומית. בצהריים יצאנו ל - 20 מייל לקופיפי דון. עגנו בצד הצפוני מאחר והצד הדרומי שאיננו סובל מגאות ושפל, עמוס לעייפה. עגנו בעומק שמונה מטר וירדנו לחוף. קופיפי דון מתויירת מאד, ולאחר האיים הפחות מתויירים, היה קצת קשה להתרגל לרחובות עמוסים דוכני מזון, בארים, וריח של קטורת שמעורב בריחות שונים. האי נחשב לאחד האיים המבוקשים על ידי התיירים הישראלים.

יום שביעי

יצאנו ל- KOH DAM שמורת טבע. שומעים את הקופים באיים. בשפל אפשר ללכת רגלית מאי לאי.

משם הפלגנו לקרבי כחצי שעה הפלגה. עגנו בריילי ביץ. מפרץ מדהים ביופיו. מוקף סלעים צומחים מהמים. בצד השני של האי צומחים מונגרובים במים. המקום מלא מסעדות בתי קפה דוכני מכירה ובארים. אי שמח ונעים.

החולות לבנים והמים עדיין צלולים מאד. השפה השלטת היא עברית.......

יום שמיני

בבוקר טיילנו למערה. לא נכנסנו לתוכה, רק הסתכלנו. מטיילים לאורך המערה עד לצידו השני של האי. כאן מתקיימים קורסים רבים של טיפוס הרים. בחוף ישנו מלון לעשירים בלבד RAYAWADEE . שתינו משקאות מיוחדים בבית הקפה שלו. לא תמיד הם מוכרים לאנשים שאינם מבאי המלון.

משם הפלגנו כשעתיים לאי KOH YAO NOI . העגינה היא מול מלון מדהים. לאכול בו ארוחת צהריים ולקבל מסאג' תאילנדי, ומשם המשכנו ל- KOH ROI .האזור רדוד יותר והמים פחות צלולים אבל העמודים המדהימים במים בכל פינה משכרים ביופים. שטים בעומק של 2.9 מטר בתוך קומפלקס של עמודים גבוהים. יש בו הרבה חדרים, שאנחנו קוראים להם קאונטרי קלאב.

יום תשיעי

יצאנו מוקדם לכוון איי גיימס בונד. הפלגנו בתוך העמודים ומשם למרינה. הגאות היום היא בשעה 12:00 לכן הכניסה מאוחרת. אחרי הפלגה לאורך החוף נכנסנו למרינה, מלאנו דלק בכניסה מצד ימין. ולמקום.

קודם כל קפה אמיתי של צרפתים במעדניה, ואחרי זה חזרה לשגרת פינוי היאכטה. ריצה לשדה להספיק לטיסה לבנגקוק וחוזרים באחת להמולת העיר...

בערב הגענו לאחד המלונות היקרים בבנגקוק. מאחר והיה כנס היה קשה למצוא מלון 5 כוכבים שיענה על הדרישות שלנו. מלון BANYEEN TREE ענה לדרישות וסויטה מדהימה בקומה ה- 56 הועמדה לרשותנו. לילה, הנוף מדהים ולמחרת הזמנו טיול לשוק הצף.

השוק הצף

השוק הצף נמצא 100 ק"מ מבנגקוק והנסיעה אליו דרך כפרים מקומיים ושדות המלח של תאילנד. השוק מיוחד מאד. מגיעים למקום מפגש שם עוברים מהמכונית ללונג טייל ושטים אל השוק הצף.

לצערי הרב, השוק הפך תיירותי מדי ולאחר סיור בשוק מביאים אותך לשוק דוכנים. נכון, מעניין מאד לטייל בין הדוכנים ושוק עבודות היד שלהם מרהיב. אבל חבל לבזבז זמן בקניות.

משם חזרנו לוואט פו לטייל עוד במקדשים.

ארוחת ערב במלון על טהרת מאכלי הים עלתה לנו 70 ₪ לאדם.

למחרת יום הטיסה הקדשנו לפינוק, למנוחה וקצת קניות במרכזי הקניות הענקיים שלהם וטסים הביתה.

היתה הפלגה מדהימה וטיול מוצלח.