ENGLISH
הרצליה: 09-9579390

הפלגה בקטמרן ב-BVI - דצמבר 2011

מאת רן הדרי

דצמבר 2011



ויזה ל- BVI

יש צורך בוויזה לבעלי דרכון ישראלי. את הוויזה יש להוציא בקונסוליה הבריטית בת"א, בבית מגדלור, רח' אלנבי פינת בן יהודה, קומה 6

יש להביא: צילום הדרכון, מכתב על השכרת היאכטה, 2 תמונות פספורט, מחיר הוויזה 315 ₪ (נכון לנוב' 2011). תהליך הבדיקה אורך כ- 10 ימים.

הערה: הבקשה נשלחת לטורטולה וכאשר שמקבלים אישור מ- BVI, נציגת הקונסוליה הבריטית מודיעה על כך טלפונית, אז יש להגיע לקונסוליה עם הדרכון לצורך החתמתו, תהליך קצר בן מספר דקות. אחד המשתתפים יכול לעשות זאת עבור כולם ובכך לחסוך סכום ניכר אותו גובות חברות הנסיעות !

טיסות:

ניתן להגיע ממספר יעדים.

לאלו המגיעים דרך ארה"ב - ניו-יורק > סאן חואן (פורטו ריקו) > Beef Island) BVI), יש לקחת בשיקול ביקורת דרכונים ומכס (בניו-יורק) כלומר, הוצאת המזוודות ושליחתם מחדש בטיסת ההמשך (פורטו ריקו היא מדינת חסות של ארה"ב).

לאחר מכן ממשיכים בטיסה מסאן חואן (פורטו ריקו), יוצאים מארה"ב, ונכנסים ל- BVI, כניסה המחייבת מילוי טפסים להגירה ולמכס של BVI.

הערה: ביציאה מ- BVI חזרה, יש לשלם מס נמל בסך 15 דולר בדלפק לפני הכניסה לבדיקת הביטחון.

מלון:

נעשה שימוש במלון Mariner Hotel הנמצא במרינה של Sunsail ב- Road Town ( 175 יורו לחדר זוגי לא כולל ארוחת בוקר) - אין הצדקה למחיר, מלון ברמה נמוכה יתרונו היחידי שהוא ממוקם בתוך המרינה.

מוניות:

המוניות ברובן וואנים ל- 6 עד 8 נוסעים. המכוניות עם הגה שמאלי והנסיעה בצד שמאל.

נהג מונית ב- Virgin Gorda - שמו Glenn מספר סלולר 284-4995691

קניות:

ליד המרינה ישנם שני סופרמרקטים גדולים ומודרניים, שם ניתן לרכוש מזון ואספקה להפלגה, כולל קרח ופחמים.

סלולרים מקומיים:

ניתן לרכוש סים מקומי בחנויות רבות (ישנה חנות אחת כ- 100 מטר מהמרינה) כולל בסופרמרקטים (3 מפעילי סלולר באי).

החנויות פתוחות בין 09:00 ל- 18:00, מעבר לשעות אלו אין עם מי לדבר.

התנהלות מול :Sunsail

את היאכטות שהיו בהפלגה מחזירים למרינת Sunsail ביום האחרון עד לשעה 11:00 ואז צוותי Sunsail בודקים אותן, מנקים ומכינים אותן להפלגה הבאה.

הכנות היאכטה והניקוי מסתיימות עד שעה 18:00 (על פי ההסכם של החברה עם המנקים), משמעות הדבר, שלא ניתן להפליג באותו יום (לא ניתן לצאת להפלגה לאחר 17:00 – שעה לפני השקיעה).

ניתן לקצר את ההליכים הללו באמצעות "טיפ" למנקים ולצאת מוקדם יותר.

מידי יום בשעה 09:30 מתקיים תדריך כללי של נציג Sunsail על איזור ההפלגה: מגבלות, מקומות, מסעדות, אספקה, טיפים וכד'. חובה להשתתף בתדריך.

קשר ושונות:

  • סלולר - Sunsail נותנת טלפון מקומי לשיחות מול הבסיס בטורטולה, מאחר והיו לנו סלולרים מקומיים לא היה צורך בזה.

  • ערוץ הקשר ל- Sunsail הוא ערוץ 12

  • מזג אוויר – ערוץ 6 ברדיו משדר בספרדית ובאנגלית תחזית מזג אוויר – 5 דקות בכל שפה

  • עם היאכטה מקבלים גם את הפיילוט בוק ובו פירוט על כל אתר ואתר (ספר מעודכן 2012-2011 נרכש ל "תשוט" ).

  • גאות ושפל – הבדל של כ 40-50 ס"מ בין הגאות לשפל, זניח בהיבטי עגינה.

  • דיג – יש להצטייד ברישיון לדיג (ניתן לעשות זאת במרינה) בעלות של 50-45 דולר, ללא רישיון חל איסור לדוג.

  • מבשלת – Sunsail מציעים מבשלת ב- 800 יורו לשבוע ואילו אנחנו מצאנו אחת ב- 100 דולר ליום.

 

מסיבות ירח מלא:

מידי חודש מתקיימת מסיבת ירח מלא (Full Moon Party), מסיבת חוף עם מוזיקה, בה משתתפים היאכטונרים והמקומיים.

המסיבות מתקיימות בשני מקומות:

א. Trellis Bay Village שב- Beef Island – מפרץ הצמוד לקצה מסלול שדה התעופה, זאת מסיבת חוף גם למשפחות עם ילדים, מתחילה בד"כ לאחר ארוחות ערב (21:00) עד חצות, כאשר מודלקת אש בתוך כדורי מתכת (fireballs) המקובעים במים.
הערה: מומלץ להגיע מוקדם למפרץ כדי לתפוס מקום עגינה (כמות ה- Mooring מוגבלת) ולהגיע בדינגי לחוף. במידה ואין מקום על מורינג או עוגן, ניתן לעגון ב- Marina Cay שמצפון למפרץ ולהגיע בדינגי.

ב. במפרץ Capoons Bay שבטורטולה ב- Bomba Shack – מפרץ שלא ניתן לעגון בו. כדי להגיע למסיבת החוף יש לעגון ב Cane Garden Bay (מצפון מזרח) או ב Sopers Hole (בדרום מערב טורטולה) ולקחת משם מונית למסיבה. המסיבה מיועדת לצעירים ובין היתר מוגשות שם פיצות עם "פטריות".

מומלץ לבדוק האם במועדי ההפלגה המתוכננת, מתקיימת מסיבת "הירח המלא" - המידע מופיע באתר  http://windsurfing.vi/fullmoon.htm

 

סיפור הדרך:
יום רביעי 7 דצמ' 2011

17:00- יום טיסות שהסתיים, עת ההגעה ל- Beef Island

עלות מונית משדה התעופה למרינה כ- 15-12 דולר לאחד, נסיעה הנמשכת כ 15 דקות.

התמקמות ללילה במלון Mariner Inn במרינת Sunsail.

20:30 – פגישה עם הטבחית Sherry ותיאום ציפיות.

21:00 – נסיעה למסעדת C&F על פי המלצת פילה.

 

יום חמישי 8 דצמ' 2011

09:30 – תדריך כללי לסקיפרים.

היאכטה, קטמראן 444 שנת 2011, אותה עמדנו לשכור, חזרה מהפלגה ונכנסה למרינה ב 11:00, עם מעט "עזרה" מצידנו בדמות 120 דולר למנקות היאכטה, היא הייתה מוכנה בשעה 14:00 להעמסת הציוד והאוכל ולתדריך על המכשירים והציוד ביאכטה.

ב- 16:00 - עזיבת המרינה בדרך דרומה ל- Norman Island ועגינה במפרץ The Bight על מורינג (30 דולר ללילה) (כניסה בנקודה WP144 על המפה)

בחלקו הדרומי של המפרץ חונה דרך קבע "ספינת בר ומסעדה" שחורה בשם (William Thornaton) Willy T. צמוד אליה רציף לדינגי. עליה' כאמור, יש בר ומסעדה ומגיעים אליה מפליגי היאכטות העוגנים במפרץ עצמו. בבר מתקיימות מסיבות ספונטאניות על ידי המבקרים עצמם – מותנה בכמות האלכוהול בדמם.

מעבר ללשון היבשה הדרום מערבית של המפרץ נמצאות מערות אותן ניתן לראות מהים.

 

יום שישי 9 דצמ' 2011

יציאה בבוקר ממפרץ The Bight שבאי Norman Island, הפלגה דרך התעלה (Sir Francis Drake Channel) שבין Tortola ובין Peter Island לכיוון Gorda Virgin . בשל רוח חזקה (30-25 קשר), גלים בחרטום ומנוע ימני שנדם תוך כדי ההפלגה הוחלט לעגון (עוגן) בכניסה למרינה של Spanish Town במפרץ St. Thomas (נקודה WP131 על המפה) ולא מול סלעי הבזלת של Bath (נקודה WP132 במפה).

הכניסה למרינה (גם בדינגי) מחייבת לנוע בין הסימונים (ירוק שמאל אדום ימין בשיטת B), תנועה מחוץ לנתיב היא מעל סלעים וגם בדינגי זה מסוכן.

במרינה חיכה נהג מקומי, שהוזמן טלפונית, בשם Glenn מספר סלולר 284-4995691 עם טנדר גדול (כ- 20 מושבים) עמו נסענו ל Bath כ- 15 דקות.

הכניסה לשמורת הטבע בתשלום (הערה: בתדרוך מSunsail קיבלנו טיפ להראות להם את הוואוצ'ר שלהם ואז אין צורך לשלם דמי כניסה לשמורה – כמובן ששכחנו זאת ביאכטה אך באמצעות שכנוע קל נכנסנו ללא תשלום).

בשמורה יורדים בשביל מסודר עד המים, לאורך דרך של אבני בזלת מעוגלות, המוביל ל- Bath Bay, ול- Devil Bay מפרצונים קטנטנים בין הסלעים המעוגלים.

הערה: ניתן להתחבר ל Mooring מול מפרצוני Bath (מותנה ברוח והגלים) ולרדת בדינגי אך אסור להחנות את הדינגי על החוף וחייבים להחזירו ליאכטה (נקודה WP132 על המפה).

בחזרה למרינה עם הטנדר. ליד המרינה התקיים שוק כריסמס הנמשך יומיים בחסות היינקין.

באזור המרינה פח גדול לזבל (לא בתשלום), כן ניתן לרכוש קרח, ומזון בסופרמרקט שם.

ב 15:30 - יציאה בהפלגה לחלקו הצפוני של Virgin Gorda – יש לעקוף את Mosquito Island ולהיכנס בנתיב המסומן באדום ירוק (במרכזו !!) מעבר צר מאוד, אך קצר, המחייב תשומת לב בכניסה (נקודה WP124 על המפה).

לקראת 17:00 מגיעים לעגינה שהייתה על Mooring ב- Bitter End Bay (30 דולר) מול Bitter End Resort Complex . מזג האוויר היה גשום.

עשן יצא מהמנוע האחורי ימני והמנוע נדם – תואם עם Sunsail על הגעתו של מכונאי לתיקון המנוע, למחרת בבוקר.

 

שבת 10 דצמ' 2011

08:00 - מכונאי הגיע לתקן את המנוע – רצועת אלטרנטור נקרעה במרכזה ונפלה ממקומה, המנוע תוקן.

לאחר ארוחת בוקר על היאכטה יורדים עם הדינגי למלון, ישנם 2 רציפים לדינגי, מול הקבלה במלון.

במקום ישנה "צפרדע" לזריקת זבל.

באזור הקבלה נמצא גם דלפק להזמנת מסאג'.

שווה לטייל בשביל המלון בין הים והחדרים (הנמצאים על צלע ההר).

חלקנו נסעו עם הדינגי ל- Eustatia Island (צפונית ל- Saba Bay ). על החוף מתאמנים גולשי קאייט בין האי ובין Bitter End Island - הרוח קבועה ומאפשרת גלישות מהירות.

13:00 - לאחר מסאג' ושתייה במסעדת המלון חוזרים ליאכטה, ומפליגים בתוך המפרץ מערבה ל- Leverick Bay , במקום יש מזח ותחנת דלק בה ניתן גם למלא מים (אם מתדלקים בדלק ניתן לקבל את המים בחינם, אם לא, עלות גלון 15 סנט).

במהלך העגינה ליד המזח ירדו חלקנו למלון ממול, סיבוב, ארוחת צהריים על היאכטה, יציאה להפלגה מהמפרץ צפונה (במעבר הצר המסומן שבין Prickly Pear Island ו- Mosquito Island) והמשך בכיוון כללי דרום-מערב כשמדרום לנו Dog Island (בגלל הרוחות והגלים לא ניתן היה לעגון ליד Dog Islands) הכוונה הייתה להגיע ל- Beef Island ל- Trellis Bay למסיבת הירח המלא (Full Moon Party) של אותו ערב.

במהלך ההפלגה ותוך שימוש בראצ'רים למתיחת המפרשים התפרקו 2 מהם ותוקנו על ידינו.

בכניסה למפרץ Trellis Bay ובשל אטרקטיביות האירוע, היה קשה למצוא מורינג פנוי לעגינה בין היאכטות הרבות. לבסוף מצאנו בויה פרטית (שבעליה היה בצ'רטר מחוץ לאזור).

בניסיון לתפוס את המורינג, הגנץ" נפל למים, כמו כן עלינו על המורינג והחבל שלו נתפס במדחף המנוע הימני. נאלצנו להפעיל פעולות "חילוץ" מיוחדות משני טעמים: היאכטה הייתה מרותקת למדחף המנוע הימני והפוכה לכל היאכטות האחרות בשל כיוון הרוח, לא היה מספיק מרחב תמרון לסובב היאכטה בשל צפיפות היאכטות הסמוכות. הפעולות העצמאיות הניבו פרי והכול סודר ללא נזקים.

לאחר ארוחת ערב על היאכטה, הדלקנו עליה סטיקלייטים (כדי שנוכל לזהות את היאכטה כשנחזור בחושך, בין עשרות היאכטות האחרות).

21:00 – יורדים בדינגי לחגיגת החוף: הדלקת כדורי האש, רקדנים על קביים, מוזיקה, בירה וריקודים. חזרה לאחר חצות לארוחת לילה.

 

יום א' 11 דצמ' 2011

על הבוקר הוזמן וקיבלנו גנץ' חדש מ- Sunsail במקום זה שאבד.

יציאה מ- Trellis Bay מערבה דרך Guana Channel (אי הקופים).

הערה: למרות שבמפה האזור מסומן בצבע אדום איזור מסוכן להפלגה – ניתן להפליג בין Little Camanoe וטורטולה.

ממשיכים לאי Sandy Cay שבקרבת Jost Van Dyke. הכוונה הייתה לשנרקל שם, אך למעשה אין מה לראות שם. סך הכל אי חולי מצידו המערבי וסלעי מהמזרחי.

14:30 – עגינה על מורינג ב- Diamond Cay מול בית הקפה Foxy’s Taboo, מבית הקפה הליכה כ- 15 ד' בשביל המסומן המוליך ל- Bubble Pool – בריכה טבעית שגלים מתנפצים בה ויוצרים בועות.

16:30 – יציאה מזרחה למפרץ Cane Garden Bay (בהמלצת שרי הטבחית) – חניית לילה על מורינג במפרץ (25 דולר).

לאחר ארוחת ערב ירידה לחוף בדינגי לבית קפה Myett’s Garden בו הייתה תזמורת נגנים שנגנו ליושבים. בקפה פגשנו במדריכת צלילה (ויקי) וקבענו איתה להיפגש לצלילה יומיים לאחר מכן ב .Peter Island

 

יום ב' 12 דצמ' 2011

בבוקר, לאחר מילוי מים במזח בחלקו הצפוני של Cane Garden Bay, הפלגה מערבה לאי Jost Van Dyke, עוברים על פני אוניית הקלאב מד שעגנה בין Great Harbor ל- White Bay ונכנסים לעגינה (עוגן) במפרץ White Bay.

במקום יש בר בשם Pain Killer וכן מלון ובר בשם Soggy Dollar Bar (ליד הבר ניתן להתחבר חופשי לאינטרנט ברשת WiFi)

המקום מתאים לשהיית יום, מגיעות סירות עם תיירים ונהנים מחוף הים.

ב 16:00 - יציאה בהפלגה דרומה לחניית לילה ב- Sopers Hole, בדרך עוברים בין Great Thatch Island ובין טורטולה (נקודה WP148 במפה) ומזרחה ל- Sopers Hole. במפרץ נתיב מעבר מסומן למעבורות (בין בויות ירוק אדום), ניתן לעגון על מורינג המפוזרים במקום (35 דולר ללילה).

בערב ירידה בדינגי לארוחת ערב במסעדת Jolly Roger Inn המנוהלת על ידי Harry (שלו מסעדה נוספת במדריד).

 

יום ג' 13 דצמ' 2011

09:30- יציאה מ- Sopers Hole, הפלגה דרום מזרח ל- Cooper Island הגעה ב- 11:00 (12 מייל) ועגינה מול מלון Cooper Island Beach Club שמולו 2 מזחים לדינגי, למנועיות עם תיירים, ולצוללנים ליציאה לצלילה.

עגינה על מורינג (25 דולר ללילה). במהלך היום חלק מאיתנו יצא לצלילת בלונים עם ויקי (תאום שנעשה יומיים קודם), השאר היו בבר המלון על חוף הים (רשת אינטרנט WiFi פתוחה לכל).

לילה במקום.

 

יום ד' 14 דצמ' 11

לאחר ארוחת בוקר ירידה לבר המלון ורביצה על החוף עד לצהריים.

12:00 - הפלגה מ- Cooper Island לכיוון מערב ל- Peter Island , עוברים מצפון ל- Blonde Rock , ל- Dead Chest ועוגנים (עוגן) במפרץ Deadman Bay, עוקפים את המפרץ עם הדינגי, מערבה סביב לשון היבשה ונכנסים ל- Sprat Bay – מזח והכניסה למלון Peter Island Resort & Spa .

במקום תחנת דלק ומתדלקים את הדינגי.

בלובי המלון וליד הבריכה מקיימים שיחת סיכום עם Sherry בורגר הטבחית/סקיפרית.

חוזרים לחוף בו עוגנת היאכטה לטבילה בים.

15:30 - יציאה מעגינה ולאחר כחצי מייל נתקלים ברשת דייג הנתפסת במדף ההגה. שחרור מהיר והמשך תנועה מזרחה וצפונה ל- Trellis Bay שליד שדה התעופה ב- .Beef Island

עגינה על מורינג, ארוחת ערב ביאכטה.

21:00 - ג'ורג' הנהג מסיע אותנו ל- Road Town

23:00 – שרי מתקשרת מהיאכטה – מדווחת על רוח 25 קשר ויש צורך בדינגי (שנמצא על החוף) לקשור חבל נוסף למורינג, חזרה עם ג'ורג', קשירת היאכטה בחבלים נוספים. לילה אחרון.

 

יום ה' 15 דצמ' 2011

09:30 – יציאה חזרה למרינה (עוקפים ממזרח את האי טורטולה), כניסה למרינה ב- Wickham Bay II ב 11:00

הזדכות על היאכטה.

15:30 – יציאה לשדה התעופה וטיסה לפורטו ריקו – סאן חואן.

 

המלצות והצעות:

  • שווה להגיע לאחר הנחיתה ב- Beaf Island למרינת Sunsail ולקחת את היאכטה עם ההגעה (שעות אחה"צ המאוחרות), לישון על היאכטה (ולא במלון) ולצאת למחרת לדרך לאחר התדרוך שמתקיים כאמור ב 09:30, ייתכן ויהיה צורך לשלם יום נוסף על היאכטה אך הרווח מכך יבוא בשני היבטים: חוסכים את הלילה במלון (שכאמור לא שווה את עלותו ללילה) וחשוב יותר, ניתן לצאת להפלגה כבר בסביבות 11:00.
  • רצוי להביא מספר סטיקלייטים לזיהוי היאכטה שלנו בלילה בעת עגינה בין היאכטות הרבות האחרות, במיוחד בימים שמתקיימת בחוף מסיבת Full Moon Party (זו המלצה שקיבלנו מפילה מ "תשוט" שהוכחה כחשובה).
  • מאחר ובכול מקום לעגינת לילה יש מסעדות ובתי קפה, מומלץ לרכוש מזון שישמש לארוחות בוקר וצהרים בלבד.
    הערה: עלות המצרכים הייתה גבוהה פי שניים מהעלות בתאילנד.
  • מים – מאחר והמים זמינים וניתן למלא את המיכלים במקומות שונים (בתשלום כמובן), גם מבזבזים יותר.
  • ביאכטה היה שקע אחד 12 וולט (מצברים), ושני שקעי 110 וולט (שפעילים רק בהפעלת גנראטור), מאחר וכמות המכשירים הנטענים (סלולרים, אי-פד, מצלמות, מסרטות ולפ-טופ) גדולה, מומלץ להביא אינוורטר מ- 12 וולט ל- 220 וולט לשקע המצבר ואמבטיית שקעים למטעני המכשירים.

לראש הדף