הפלגה בקרואטיה מ-Sibenik - צפונה

מאת בני אריאלי

יולי 2012

פילה שלום

חזרנו בשלום וכמובן שנהנינו מאד.

להבדיל מהסערה שפגשנו לפני שנתיים, השנה היה ים שקט שבוע שלם אבל חום יולי אוגוסט ישראלי 33 עד 36 מעלות כל יום.

נקודות התייחסות לתדריך:

• הצעתך היתה שנפליג ביום הראשון לרציף של העיר שיבניק Sibenik ) ) לצורך קניות: המקומיים פסלו זאת ואמרו שאין שם סופרמרקט.
  • יש אמנם סופר קטן במרינה, אולם מכיוון שרצינו סופר גדול שלחו אותנו לקניון שנמצא כ- 1 ק"מ מהמרינה. יש בו סופר גדול, הולכים אליו רגלית, וחוזרים במונית מתואמת.

קבלת הפנים במשרדי החברה :

• החברה שהפלגנו דרכה נקראת PITTER.
  • בעל החברה הוא גרמני נחמד ומקצועי. מי שעורכת את קבלת הפנים זו אישתו, אוקראינית קפדנית. הרישיונות שלי שנשלחו אליה בפקס לא מצאו חן בעיניה.... היא טענה שהרישיון הישראלי רובו בעברית והיא אינה יכולה להבין אותו, ושהתמונה שלי כהה ולכן אינה יכולה לזהות אותי. מכיוון שהייתי מצויד ברישיונות היא צילמה מחדש ועברנו לסדר היום...
  • כמו כן הם הציעו תשלום ביטוח מראש כדי לבטל את ההשתתפות העצמית והערבות בסך 1800 יורו שלא שילמתי. נדמה לי משהו בסביבות 200 יורו.
  • הסירה שקיבלנו היתה מאד נקייה ולראשונה השירותים לא הסריחו (תמיד אנחנו נאלצים להשתמש באקונומיקה לאחר קבלת הספינה)
  • המרינה עצמה חדשה ומצוידת בשירותים חדשים ונקיים הנמצאים ליד הרציף של החברה ואין צורך ללכת לשירותים שבמרכז המרינה.

אשר למקומות בהם ביקרנו:

• המרינה בסקרדין(Skradin): המלצת להגיע ביום חמישי עד השעה שלוש לסקראדין, כדי לתפוס מקום ברציף הקרוב לנקודת היציאה של הספינה לפארק. ובכן שינו את המרינה בסקראדין. הרציפים הישנים המסומנים, משמשים בעיקר יאכטות העוגנות לטווח ארוך. בנו עוד שלושה רציפים חדשים מול העיירה, בהמשך לרציף הישן. את כל הסירות שמגיעות הם מכוונים לרציפים אלה, ורק את היאכטות שהגיעו לאחר השעה שש בערב, וכאשר שלושת הרציפים החדשים היו מלאים, כוונו לרציפים הישנים. מסקנה - אין סיבה להגיע מוקדם !
  • הביקור בפארק (שמורת קרקה): לדעתי חבל היה לבזבז עליו את כל יום ששי. כל הביקור, כולל ההסעות ושחיה בפארק אורכים לא יותר משלוש ארבע שעות. לכן ממליץ לצאת לכיוון הפארק כבר בשבת בערב, מיד לאחר ההתארגנות ביאכטה. כלומר לצאת משיבניק בשש בערב, ולהגיע בשבע וחצי בערב. למחרת בבוקר, יוצאים לפארק ב-08:00 בבוקר, חוזרים ב-12:00 ויוצאים לים ליעד הבא. כך מרוויחים יום שלם.
  • מורטר, מרינה הרמינה –(Murter - Marina Hramina) מקום טוב להצטיידות. יש שם סופר, מאפיה טובה, ושירותים מאד נקיים. גם המסעדה "טיק טק" בסדר גמור. אבל - העגינה במרינה לא נעימה. המרינה מלאה ביאכטות שעוגנות לטווח ארוך. את האורחים כמונו, תוקעים ליד המספנה, כאשר גדר פח מול העיניים, ורעש עבודה מוקדם בבוקר.
  • לאחר חווית מרינה זו החלטנו שבמקום להפליג למרינה נוספת ( Vodice), נבלה את הלילה הבא על מצוף ב- Kaprjie . ההחלטה היתה טובה. עברנו לילה שקט על מצוף וגם מצאנו מסעדה מצוינת בשם kod kata - מסעדה קטנה שנמצאת ברחוב היוצא מהרציף הגדול, לאחר 50 מטר בצד ימין.
  • התחנה ביום הראשון הייתה במפרץ ב-lavsa .מפרץ יפה אבל בעל המסעדה שודד. חשוב לומר שכל המפרצים מלאים במצופים וכמובן שבכל מקום צריך לשלם לרשויות.

שנמשיך להנות,

בברכה, בני

אנו מצרפים מפת גוגל לנוחיותכם...