טיפים להפלגה בים האיוני

• המראה מנתב"ג - טיסה 929 07:00 הגעה 09:00
  • נסיעה ברכב מאתונה ל- Vounaki
  • עצירה לאוכל אחרי שעוברים בגשר מעל הקורינתוס, מרכז מסחרי משמאל
  • טיפ לאחר הנסיעה: בקורינתוס יש גשר עם קופצי באנג'י לתוך התעלה. מרשים.
  • המרכז של Sunsail ב-Vounaki, כשמגיעים מקבלים את היאכטה ויוצאים לקניות ב- Palarios (ראשון סגור, שני נפתח ב- 08:00
  • טיפ: הדרך מאד ארוכה, לקחה כ- 7 שעות למרות שהמרחק רק 400 ק"מ

יום שני 25.6.12

• הפלגה ל "אי של אונאסיס" Scorpios. נ"צ: 38°41.2'N 20°44.46'E
  • עגינה במפרץ על עוגן, ארוחת בוקר. (האי פרטי - אסור לרדת אליו).
  • טיפ: אחד המקומות היותר יפים בהם היינו !
  • ממשיכים ל-Syvota נ"צ: 38°36'58"N 20°41'22"E. בכניסה למפרץ לעגינת לילה.
  • טיפ אחרי: נקשרנו למזח פרטי בפינה הצפון מזרחית ב-40 יורו לקטמרן ללילה כולל חשמל ומים. ציון המרינה מבחינת מסעדות ואסטטיקה 8/10. יש מקלחות ב-2 יורו ל-10 דקות.

יום שלישי 26.6.12

• בתדריך נאמר להפליג ל- Fiscardho זהירות ממעבורות !
  • נ"צ: 38°27.585"N 20°34.907"E בכניסה למפרץ. נקשרים ל-dock הראשי.
  • שמענו מאחרים ש- Fiscardo יפה. אז אולי שווה לעגון שם... אבל בפועל - דילגנו על Fiscardo כי הגענו לאי מדרום ועגנו ב-Agia Effimia ב-18 ליורו ללילה כולל 5 יורו למילוי מים. ציון המעגן 9/10, עיירה שקטה וסימפטית.
  • תכנון: שוכרים רכב ליום טיול. נוסעים ל-Assos שם גם אוכלים, יורדים לחוף של Myrtos שבחוף המערבי של Kefalonia שנחשב ליפה בים התיכון. ממשיכים ברכב ל-Sami ושם מוצאים מונית שתיקח אותנו למערות.
  • בפועל - ויתרנו על שכירת רכב (חם להסתובב באי !! )
  • ויתרנו על הביקור בחוף. אע"פ שמ-Agia Effimia יכולים לקחת מונית לחוף ב-12 יורו לכל כיוון ולא חייבים לשכור רכב.
  • בפועל, לקחנו את המונית מ-Agia Effimia למערות. זה עלה 35 יורו לשעה וחצי שכללו נסיעה, המתנה ליד המערות עד שנסיים את הסיור בכל אחת ולזרה ל-Agia Effimia.
  • יש שתי מערות, והן קרובות ל-Sami. אחת מערה עם אגם ששטים בו, מומלץ להגיע בצהריים ואז האור טוב. השניה היא מערת נטיפים.
  • ארוחת ערב ב-Fiscardo. המסעדות הטובות אינן על קו המים ! (אנחנו כאמור, דילגנו)

יום רביעי 27.6.12

• מפליגים ל- Ithaka מקיפים את האי ממזרח, לנ"צ 38°22.5'N 20°42.18'E
  • זהירות רוחות חזקות ! מורידים מפרשים לפני הכניסה למפרץ.
  • מגיעים לעיר Vathi (הגדולה)
  • עוגנים ליד העיר בצד הדרומי או בצד הצפוני. הצד הדרומי יותר רועש בגלל המעבורות. לא ראינו מעבורות.
  • אכן עגינה ברוח צד של 20+ קשר.
  • יש גם מקום למלא מים.
  • יש מסעדת בשר טובה (ראו סימון בתצלום משמאל) ויש גלידריה ברחוב הראשי.
  • קיבלנו 20% הנחת Group. הבשר מסתובב מול האש וחשוב לוודא שלא לקבל נתחים יבשים. ציון המסעדה 7/10

One House Bayיום חמישי 28.6.12

• יציאה לכיוון צפון מערב
  • נאמר לנו לא לפחד מהגלים ולהצמד ליבשה במערב
  • אנחנו יצאנו בבוקר - ולא היו גלים כלל.
  • ארוחת בוקר ב- Atakos על היאכטה, נ"צ 38° 28' 35" N 20° 48' 28"E
  • לא לוותר על One House Bay - מקום מדהים !
  • ממשיכים ללילה ב- Kalamos נ"צ 38° 37' 24" N 20° 55' 56"E
  • מעגן לא מפואר במיוחד ומסעדה סבירה בבעלות בעל המעגן או משהו כזה.
  • One House Bayיש מקלחת ב-2 יורו ללא הגבלת זמן.
  • לפני העגינה הקפנו את Kastos ברוח דרומית של 20 קשר

יום שישי 29.6.12

• הפלגה לאורך הרגל המערבית של Meganisi. יוצאים דרומה מ-Kalamos לאורך חוף עם מערות
    ומגיעים ל-Spartochori נ"צ 38° 39' 45" N 20° 45' 42"E
  • המערות מרשימות ביותר, אבל אחר הצהריים היתה רוח חזקה מדי בשביל להוריד דינגי ולהיכנס למערה המאוד גדולה, שנמצאת בערך באמצע ה"רגל". תמונה בהמשך ! עדיף להגיע בבוקר כשהים שקט, להשאיר חלק מהאנשים על היאכטה וחלק יורדים לסיבוב בדינגי.
  • אם עוגנים במרינה ב-Spartochori יש חשמל, ואוכלים במסעדה של המרינה שהחליפה בעלים והיא בסדר.
  • בדר"כ עולים לעיר, 20 דקות הליכה בערך, כדי להשקיף מלמעלה על השקיעה, ממרפסת של בית קפה וגלידה. העיירה יפה - כנסיות וכו'.
  • בפועל - אנחנו ויתרנו על Spartochori כי הקרקע בוצית והים לא צלול באצבעות של Meganisi.

אניה נכנסת למערה הגדולהיום שבת 30.6.12

• מחפשים מפרצון יפה ליד Spartochori לארוחת בוקר.
  • ממשיכים ל-Vathi הקטנה - שם נוח לעגון.
  • יש מסעדה איטלקית טובה ליד עץ ענק (התמחות בקלצוני) או שמחסלים את האוכל בסירה.
  • מפליגים כ- 12 מייל בחזרה למרינה ב-Vounaki
  • ארוחת ערב ב-Palarios
  • בפועל, עלינו דרך התעלה ל-Levkada ועגנו שם ללילה.
  • עיירה מאד נחמדה עם המסעדה הטובה ביותר בה אכלנו. מומלץ מאד ! לא לוותר ! היתה גם הופעה של זמרת מקומית מלווה בבוזוקי וגיטרה. (ראו כרטיס ביקור)

יום ראשון 1.7.12

• יציאה מהמרינה ונסיעה לאתונה.